onregelmatig - bloedonderzoek gehad - nu naar gynae

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door juf1987, 21 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Hallo,

Ik ben hier al vaak geweest van september tot december, ik ben dan even weggebleven om het wat meer los te laten.

In augustus zijn we gestopt met de pil maar ik heb heel onregelmatige cyclussen (zie mijn handtekening). In januari ben ik naar de huisdokter gegaan om dit te bespreken. Deze nam mij heel serieus. Gelukkig :) Hij maakte een afspraak bij de gynaecoloog, er was een wachttijd van ongeveer anderhalve maand, dus die afspraak heb ik volgende week vrijdag. Hij heeft ook telefonisch contact gehad en hij moest nu twee keer bloed trekken, ik heb die uitslagen, maar snap er helemaal niets van, ik weet totaal niet hoe mijn waardes zouden moeten zijn... Hij heeft gewoon de uitslag geforward, uitleg ging later volgen, maar daar wacht ik nog steeds op.

In mijn eerste gesprek met de dokter gaf hij aan dat hij toch wel verwachtte dat ik niet voldoende hormonen aanmaakte om regelmatig te zijn, hij geloofde ook niet in het 'ontpillen'. Dus ik verwacht/hoop dat ik dus zal mogen starten met clomid of iets dergelijks.
    Maar ik weet dit niet zeker...

Ik weet niet wat ik van jullie verwacht maar ik ben zenuwachtig voor mijn gesprek met de gynaecoloog, ik hoop dat ze mij al vooruit gaat helpen en niet gaat zeggen: wacht nog maar een halfjaar...

Dit waren mijn bloeduitslagen: dag 3 in mijn cyclus:
    LH: 3.7 U/L
    FSH: 6.9 U/L
    Oestradiol: 40 ng/L
    Progesteron: 1.2 ug/L

Mijn lymfocyten waren ook 41,7% en is normaal max 40%.

Ik moet ook opnieuw terug gaan om bloed te nemen op dag 24. Maar nu denk ik dat ik nu al mijn eisprong (dag 12) heb gehad en ik dus ongeveer dag 24 of 25 opnieuw mijn ms ga krijgen...

Bedankt voor het luisteren :)
    Herkent iemand zich in dit verhaal?

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Je cyclus lijkt heel erg op de mijne! Bij mij was er geen oorzaak voor.. Ben in 13 mnd ook 2x zwanger geraakt.
    Ik weet niet of de gyn clomid zal geven omdat je denk ik wel eisprongen hebt... Ook omdat je nog maar in de zesde ronde zit en max 40 dg duurt
    Heb je dit bv zelf al gecontroleerd door ovu testen of tempen?

3. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Neen geen ovulatietesten, ik ben er nu al veel mee bezig en manlief houdt niet zo van vrijen als het moet, maar ik voel mijn eisprong wel ... In het begin wist ik het niet waar die buikpijn vandaan kwam, maar ondertussen weet ik het wel zeker, laatste 3 keren klopt het wel met mijn menstruatie die dan 12 a 13 dagen later komt :D Dus ik heb inderdaad wel een eisprong.
    Bedankt alvast voor je reactie!

4. XmoonlightX

Door de onregelmatigheid is het lastiger maar zeker niet onmogelijk :D
    Mijn cyclus was 31-28-43-28-43-31(zwanger)-ma-26-39-42-41(zwanger)

5. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Ok, super! Bedankt alvast!

6. XmoonlightX

Ben benieuwd wat de gyn zal zeggen

7. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Ik hou je op de hoogte!

8. XmoonlightX

👍👍👍

9. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Volgens mij is je oestradiol te laag. Progesteron ook, maar uit jouw verhaal blijkt dat het geprikt is voor je eisprong, klopt dat? Pas als het laag is na je eisprong kunnen ze er meer over zeggen.
    De rest lijkt me normaal. Ook je cyclus. Alles tussen de 26 en 35 dgn noemt de gynaecoloog regelmatig. Ook als je de ene keer een cyclus hebt van 26 en de keer erna van 35. Jij hebt 1x een uitschieter van 40 dgn erbij?

De gynaecoloog zal je cyclus gaan volgen met echo's en het zaad van je vriend/ man wordt ook gecontroleerd. Als blijkt dat jij een normale eisprong hebt en het zaad goed is, maken ze een voorspelling. Is de kans dan hoog dat je zonder hulp zwanger kan worden, dan doen ze het eerste jaar niks.
    Als er wel iets aan de hand is, bespreken ze dan een evt behandeling, maar dan ben je zo alweer 1 a 2 cyclussen verder.

10. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Ok fijn, maar ze gaat me dus wel onderzoeken, denk jij Jolein? Dat zou ik gewoon ook al fijn vinden.
    Ik heb ook al een cyclus gehad van 36 dagen. Net niet regelmatig dus 3 van de 5 tellen niet als "regelmatig".
    We zullen dus moeten zien :)
    Bedankt voor deze info. Dit was inderdaad mijn uitslag van bloed op dag 3 dus tijdens mijn ms nog.

11. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Hoi juf!

Ik vermoed ook dat de gyn wil kijken naar het zaad van je vriend/man. Toen wij bij de huisarts zaten en een doorverwijzing kregen kon ik dat eerste gesprek bij de gyn niet afwachten voor een semenonderzoek. Wij hebben toen aan de huisarts gevraagd of we dat al mochten laten onderzoeken zodat als we voor de eerste keer bij de gyn zouden komen we die resulaten al zouden hebben. Zo gezegd zo gedaan! Was heel fijn om al ergens over te kunnen praten.

Later heb ik ook twee keer bloed moeten laten prikken. Om te zien of ik een eisprong had, die had ik toevallig die maand niet, maar alle andere maanden wel. (De gyn was erg blij met mn mapje waarin ik een paar maanden m'n cyclussen had bijgehouden met temperatuur en welke dag ongesteld etc)

Veel succes en laat je nog iets weten hier?
    Xx

12. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.347
    8.349
    113
    Amsterdam
    In ieder geval heel veel succes.
    Al je uitslagen zien er gewoon normaal uit en progesteron kan je pas wat van zeggen als deze is bepaalt na je ovulatie.
    Verder denk ik niet dat de gyn jouw cyclus als onregelmatig zal bestempelen. Mijne is bijv gem 32 dagen met uitschieters van 40 en 62 maar die streep je weg. En ik wordt gewoon als regelmatig beschouwd.
    Kan zijn dat je echo krijgt en je man zaadonderzoek kan ook zijn dat ze je weer terug sturen en dat je mag terug komen als het na totaal 12 maanden nog niet is gelukt.

13. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Bedankt voor jullie feedback... Ik zal nu dus afwachten en kom hier vrijdag wel melden wat gynaecoloog onderzocht/gezegd heeft :)

14. XmoonlightX

Bij vonden ze een cyclus v 40 dagen niet afwijkend

15. XmoonlightX

Succes morgen :D

16. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Dank je! Ik vind het oprecht lief dat je aan me denkt!

17. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Voila dat bezoek aan de gynaecoloog hebben we achter de rug. Gohja gynaecoloog, de gynaecoloog was afwezig, ik had normaal een brief moeten gekregen hebben (maar door verhuis niet correct aangekomen, dus normaal was afspraak verzet) ik kreeg dus een assistent gynaecoloog en daarbij ook nog eens een stagiair...

Hij heeft het bloedonderzoek bekeken en alles is "normaal" nu ja die normaalwaarden zijn ook ruim te interpreteren zei hij...
    Omdat ik zei dat ik het gevoel had al op dag 12 deze cyclus mijn eisprong gehad te hebben en we nu dag 20 waren heeft hij een inwendige echo gemaakt en ik had het juist gevoeld...
    Hij sprak over een cyste op mijn linkereierstok waaruit bleek dat mijn eitje gesprongen was. Bij cyste ging alarmbellen in mijn hoofd rinkelen maar dat is "normaal".
    In mijn rechtereierstok zaten 2 eitjes tussen de 2 en 9 mm voor de volgende ronde, verwachtte hij. Hij gaf ook bijkomende uitleg aan de stagiair.
    Mijn baarmoederingang (hij sprak met een ander woord) zag er ook uit alsof mijn eisprong al geweest was.
    Hij heeft nu ook een tweede bloedonderzoek geadviseerd en dat moest vandaag. Dus dat heb ik ook laten doen in het ziekenhuis (opnieuw een stagiair ;) ) .
    Maandag mag ik bellen voor dat resultaat maar hij verwacht eigenlijk dat alles oké is en dat ik gewoon geduld moeten hebben...
    Om mij regelmatiger te maken kan hij geen hormonen geven, enkel om mijn eisprong op te wekken, maar zoals ik zelf ook wel dacht, denkt hij ook dat ik die wel gewoon heb elke maand, alleen elke maand op een ander ogenblik... ;)

Nu is mijn man een beetje bang: oei als het niet aan jou ligt, dan misschien wel aan mij?

18. XmoonlightX

Fijn dat alles goed was!
    Je hebt idd eisprongen alleen niet elke maand, dus op jaarbasis is de kans minder.
    Ik zou als je voor aug niet zwanger bent gewoon opnieuw contact opnemen met de gyn..
    Zaad kan je man evt al bij de ha kunnen laten onderzoeken , maar ip is 80% zwanger na een jaar..
    Omdat je onregelmatig bent , zou ik toch met ovu testen beginnen want misschien klus je wel net verkeerd zeg maar :D

19. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Ja, wij klussen gewoon om de dag en dat raadde hij ook aan: een zaadlozing om de 48 uur is het beste voor de kwaliteit en dan heb je ook altijd kans want sperma overleefd lang genoeg, maar in ronde 9 starten we met ovulatie testen ;)

20. XmoonlightX

Succes!! En hopelijk zie ik gauw een positieve test van je voorbij komen!

Deel Deze Pagina