Voor een tweede

Discussion in 'Zwanger worden' started by mnlaa93, Jun 15, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mnlaa93

mnlaa93 Lid

Jul 17, 2014
    59
    1
    8
    Female
    Student
    brunssum
    Haayy

Ik ben super blij we gaan voor een tweede:D
    We hebben al een zoontje van 15 maanden en gaan toch na veel denken en voordelen en nadelen op te hebben geschreven voor een tweede. 7 juli gaat mun stafje eruit dus hopelijk dat ik dit jaar nog zwanger ga worden bij de eerste was het niet geplant maar wel welkom natuurlijk dus dat ging redelijk snel maar nu de tweede word wel geplant ik vind het zo spannend. Wie kan mij vertellen hoe het bij jullie is gegaan met een staafje? En hoe zijn jullie omgegaan met 2 jonge kindjes aangezien die van mij nog klein is ? Hoe moet ik daarmee omgaan ?

Hopelijk kunnen jullie mij ervaring g uitwisselen..

Groetjess:D

2. Billie85

Billie85 Bekend lid

May 3, 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik heb geen ervaring met het staafje. Wel met twee jonge kindjes. Mijn oudste was net 8 maanden toen ik weer zwanger raakte.
    De zwangerschap verliep goed maar wel anders en soms zwaarder doordat je minder gas terug kan nemen ivm t kleintje wat al rond hobbelt. Die liep met 15 maanden dus je tilt ook nog genoeg dan.
    Maar verder is het nu heerlijk. De jongste is nu 8 maanden oud en ik vind het geen grote verandering. Maar dat is mijn ervaring. In het begin is het wel weer goed zoeken naar een ritme met allebei en zitten er pittige momenten tussen. Maar als je lekker relaxt blijft en weet dat dat ook weer voorbij gaat is het goed te doen. En wij hebben twee super makkelijke kinderen die ook goed slapen. Dus ik weet dat dit ook scheelt! Ik hoop dat je snel kan melden dat je zwanger bent en je lekker kan gaan fantaseren over jullie tweede kindje.

3. mnlaa93

mnlaa93 Lid

Jul 17, 2014
    59
    1
    8
    Female
    Student
    brunssum
    #3 mnlaa93, Jun 15, 2016
    Last edited: Jun 15, 2016
    Jaa dat hoop ik ook super dankjewell kan niet wachten;)

Ben benieuwd naar Nog meer ervaringen☺😊

4. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

Aug 22, 2013
    1,296
    2
    38
    Geen ervaring met zwanger worden na een staafje aangezien wij geen anticonceptie nodig hebben ivm onvruchtbaarheid en zwanger worden via icsi.

Wel ben ik zwanger van de 2e. Mijn zoontje Was 20 maanden toen ik zwanger raakte. We betrekken hem er in in de zin van dat We de baby noemen in mama's buik en nemen hem mee naar alle afspraken bij de gynaecoloog.

5. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

Jun 20, 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen staafje dus hiermee kan ik je niet helpen. Ik ben inmiddels bijna 30 weken zwanger en als de baby wordt geboren is mijn dochter bijna vier. Dus ook daarin weinig vergelijking denk ik?

Ik vind tot op heden mijn tweede zwangerschap lichamelijk beter te doen dan de eerste. Enige nadeel is dat het lastig is om rustig aan te kunnen doen, je hebt er immers al eentje rondlopen.

Ik zou me wel even goed inlezen hoe het precies gaat na het stoppen van jouw anticonceptie. Vanuit je vorige post begrijp ik dat je vorige keer vrij snel zwanger was? Het is natuurlijk geen zekerheid dat dat nu weer het geval gaat zijn? Misschien heeft je lichaam even tijd nodig om bij te komen van de anticonceptie en om ervoor te zorgen dat je cyclus weer natuurlijk op gang komt. Via apotheeksites ed kan je hier meer vinden.

6. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

Mar 14, 2011
    1,460
    11
    38
    Female
    Ook geen ervaring met een staafje, maar wel met 2 kleine kids.

Dochter was 20 maanden toen onze zoon werd geboren. Gelukkig begon ze halverwege de zwangerschap te lopen dus dat was erg fijn. Verder hebben we niet veel anders gedaan dan haar meenemen naar de 12 weken echo en soms mee naar de verloskundige. Verder haar vertellen over de baby. Is ook echt een meisje meisje met poppen e.d. dus ze kon zo mooi mee prutten. Het is pittig, maar o zo leuk om die 2, nu 2 jaar later, samen te zien spelen. Ze zijn echt ontzettend gek op elkaar (2 dicht op elkaar is natuurlijk geen garantie dat ze elkaar leuk vinden :) ) En een tip. Probeer nu al en straks ook je rust te Pakken als de oudste op bed ligt. Kruip lekker met de baby of beide in bed.

Ook ben ik i.v.m. de oudste te snel weer op de been gegaan na de bevalling. Wilde haar niet te kort doen. Waardoor ik dus op dag 5/6 instorten en erg lang nodig heb gehad om weer op te krabbelen.

7. mnlaa93

mnlaa93 Lid

Jul 17, 2014
    59
    1
    8
    Female
    Student
    brunssum
    Waaw super leuk om z'n verhalen te lezen ik zal die tips in me opnemen.

Dankjulliewel

Share This Page