vocht

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door asjuh, 11 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    haai allemaal,

ik ben een week geleden bevallen van een prachtige dochter ...maar nu blijf ik vocht vasthouden in eigenlijk heel mijn lichaam ..het ergste is in mijn benen en voeten , maar ook gezicht en handen zijn wat gezwollen ..
    als ik ga plassen voel ik een soort druk in mijn onderbuik alsof er iets afknelt tijdens het plassen ...verder krijg ik ook duizelingen en hoofdpijn aanvallen ..ik drink goed want ik heb veel dorst, ik rust voldoende..maar ben super moe..

ik heb al urine weggebracht en dat is inorde er zat wel een klein beetje bloed in maar dat kon geen kwaad ...nu moet ik ook bloed laten prikken

weten jullie misschien wat ik er aan kan doen ..en waar het eventueel aan zou kunnen liggen ?

dank je wel voor jullie antwoord..greetz as

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Asjuh,

je ziet inderdaad vaak dat het vocht uit je lichaam verdwijnt zodra je bevallen bent. Dit hoeft echter niet. Er zijn vrouwen die het maar moeizaam kwijt raken. Hoe was je bloeddruk in de zwangerschap? Soms heeft het namelijk daarmee te maken. Heb je naast de duizelingen en de hoofdppijn nog andere klachten? En heb je je bloed al laten prikken?
    Je kunt niet veel anders doen als wat je nu al doet. Neem je rust, heel veel drinken en echt elke 3 uur naar het toilet gaan. Neem paracetamol als de hoofdpijn erger wordt en probeer je benen en armen iets hoger te leggen als je ligt. Masseren van de benen helpt ook vaak voor de bloedcirculatie en een wisseldouche (warm-koud-warm-koud) helpt daar ook voor. Wacht in ieder geval je bloedtest af, dat het niets met je organen heeft te maken (want dat onderzoeken ze neem ik aan).

Groetjes Brigitte

3. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    haai ,

dank je wel voor je antwoord , mijn bloeddruk was op 1 keer na ..120/70
    het enige wat ik er nog bij heb ..is een flinke pijn aan de bovenrechterkant van mijn rug ter hoogte van de laatste rib , maar dat zal niks met het vocht te maken hebben ...morgen laat ik bloed prikken omdat dan mijn man ook thuis is ..ik ben ook erg benieuwd

ik hou je op de hoogte

Deel Deze Pagina