Ik ben deze maand begonnen met tempen op aanraden van mijn ha. Hebben het 3 maanden met ovu testen geprobeerd, iedere maand 1 vruchtbare dag gevonden, vond dat raar, op internet lees je overal dat je 2 vruchtbare dagen hebt, maar ik dacht ik heb ook maar een korte cyclus , 24 a 25 dagen, dus dat zou dan ook wel kunnen, maar toch even de ha gebeld, en die wou het even persoonlijk bespreken. Toen wij daar waren vertelde hijk, dat hij niet zo kapot was van die dure ovu testen, en dat tempen eigenlijk de beste manier is. Dus deze maand besloten geen ovu testen, wel tempen. Maar nu ben ik dus alweer een tijdje aan het tempen, mijn temp is : Zaterdag 36.5 Zondag 36.7 Maandag 36.1 Dinsdag 36.8 Vandaag 37.1 Nu is hij dus gestegen, maar ik heb nu dus het gevoel dat hij niet in 1x stijgt, maar in 2 dagen, kan dat een probleem zijn?? Ik denk dat het deze ronde niet gelukt is bij ons, mijn man ligt al een week ziek, heb hem zondagavond wel verleid, en wel geklust, maar is waarschijnlijk te vroeg geweest, of misschien toch nog net goed omdat maandag mijn temp zakte... Maar het gaat mij er even over uit of het goed kan zijn dat je temp niet in 1x stijgt maar in 2x? Ik hoor graag jullie ervaringen, BEDANKT!!!
Hey anoniem, Gebruik je een tool zoals fertilityfriend? Dat is heel makkelijk en overzichtelijker om je temp bij te houden. Geeft ook je eisprong aan e.d. Maar het is wel normaal dat je temp in meerdere dagen stijgt. Bij je eisprong (ik ga er van uit dat dit je eisprong is), moet je temp minimum 2 à 3 dagen stijgen alvorens je kan spreken van een eisprong. Die heb je dan gehad de dag voor of op de dag dat je temp voor de eerste maal gestegen is. Ik stuur je even een voorbeeld van mijn kaartje: 3d29e7 Ovulation charts on FertilityFriend.com Daar zie je dat de temp ook in meerdere dagen stijgt. Hoop dat dit je helpt. De dag dat FF dit rode kruis zet, was ook de dag van mijn eisprong. Die maand was het raak, dus mijn temp is hoog gebleven.
Hoi Podiki25, Ik heb van de ha 2 kaarten meegekregen, dus ik heb ze op papier gewoon, niet digitaal.. haha, nog ouderwets! Maar misschien is een digitale ook wel makkelijk, ja hebben wij dan misschien toch nog op het goede moment geklust? Zondag geklust, maandag was mijn temp laag.. ?
Zoals ik het zo zie, zou tussen maandag en dinsdag je eisprong hebben plaatsgevonden. Maar eerst zien of je temp nog blijft stijgen of in ieder geval hoog blijft. Dan zou zondag inderdaad goed zijn Zal duimen !!!!
Dat je temp in 2 dagen stijgt is echt geen probleem hoor... Bij mij zit ie de dag na de eisprong ook nog niet heel veel hoger en dan stijgt het langzaam. Ovutesten zijn overigens een prima manier om je vruchtbare dagen mee op te zoeken hoor. Voor de IUI's die wij gehad hebben moest ik ook ovulatietesten doen om te kijken wanneer ik vruchtbaar was. Als je een positieve ovulatietest hebt ben je niet maar 1 dag vruchtbaar hoor, dat betekent dat je ei na 24-36 uur springt.
Ik ben nog steeds aan het tempen... Maar echt heel raar, zoals jullie in mijn 1ste berichtje lezen, zat mijn temp eerst rond de 36.7 a 36.8 , Daarna daalde het even, en toen steeg het naar de 37.1, daarna zakte het weer terug naar de 36.8 a 36.9, en nu vandaag is hij in 1x 37.2, zou dan nu mijn eisprong zijn geweest? Hij is nu wel niet gedaald en de vorige keer wel! Ik heb nu zo ontzettend zere borsten sinds 3 dagen, en ben misselijk! Maar ja was ik vorige maand ook en toen ook niks .. Ja ongi geworden... Ik snap er niks meer van... en krijg wel een beetje een dipje nu!!! Gisteren wel allemaal steken gehad, en ongi krampen, maar ja dta is eigenlijk nog een beetje vroeg, moet nog 6 dagen! Vind het wel moeilijk...
Uhm ... ben je echt zomaar midden in je cyclus begonnen met tempen ??? Mijn advies .. nu stoppen met tempen en hier vanaf cyclusdag 1 mee beginnen! Elke dag op hetzelfde tijdstip tempen (via de billen) ZONDER eerst je bed uit te zijn geweest. Nu is je temp absoluut niet betrouwbaar.