Ovutesten: Eerst middelmatige streepjes nu niets meer...

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Ineke1983, 29 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Hoi,
    sinds 2 weken gebruik in ovulatietesten van sensitest. Eerst kreeg ik gewoon een controlestreep en een klein licht streepje dat meteen weer verdween... Nu heb ik gisteren en eergisteren telkens een middelmatige roze streep gezien, samen met mijn controlestreep. Ik was er van overtuigd dat ik vandaag een donkere streep ging hebben, maar helaas, weeral een klein bijna onzichbaar streepje... Heb ik dan gisteren toch mijn ei gehad?
    Of had ik misschien niet genoeg urine? Want ik was een uurtje geleden ook pas naar hat toilet geweest...

2. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Hoi Ineke,

In het begin is het nog wat lastig om goed te kunnen bepalen wanneer je een posi ovutest heb. In de regel is het zo dat zolang de T streep niet net zo donker of donkerder is als de C streep, je dan nog geen posi test heb. Je moet dan doortesten totdat ie wel posi is. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat bij jou de testen niet donkerder worden, dat hebben wel meer vrouwen. Aangeraden wordt dan om 2x daags te testen omdat dat een teken kan zijn dat je een korte piek hebt. Het kan best zijn dat als jij elke dag om 18.00 savonds test en je bijv om 13.00 je piek hebt en deze duurt maar kort, dat je dan savonds al geen posi test meer hebt, terwijl als je bijv ook nog eens om 11.00 ofzo test je dan wel een dik posi test hebt.

Ik kan je alleen aanraden om door te testen en evt met 2 testen per dag.

Hopelijk vind je toch snel je ei.

3. bebietje

bebietje Actief lid

6 jan 2007
    170
    0
    0
    Hoi Ineke,
    Ik heb in mijn album mijn ovutesten reeks van afgelopen maand staan. Ook van Sensitest, mss heb je er iets aan voor vergelijk ofzo?
    En idd kan het uitmaken dat je een uur daarvoor nog geplast had. Ik teste elke avond rond 7 uur en dronk vanaf half vier niet meer en niet meer naar het toilet.
    Succes!

4. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Hey, alvast bedankt voor jullie raad, ik ga hem zeker opvolgen...
    Bebietje ik heb je testen eens bekenen en ik had in het weekend testen zoals de eerste van 13/06 en vandaag zoals 09/06... dus misschien heb ik inderdaad een korte piek... Gelukkig hebben we flink geklust dus we zien wel :)

5. bebietje

bebietje Actief lid

6 jan 2007
    170
    0
    0
    Tja dat moet dan gewoon een korte piek zijn...enneh als je flink geklust heb....afwachten dan nu maar! Spannend!

6. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Jaja, vanaf nu afwachten maar :)
    Ovutesten van vandaag zijn weeral niets dus denk echt wel dat de grote klustijd voorbij is... Maar gaan toch nog even door hoor! Je weet maar nooit met die gekke cyclussen van mij!

7. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Vreemd genoeg heb ik vandaag opnieuw een donkere streep!!!
    Ik vermoed dus dat ik vandaag pas mijn eisprong zal hebben (ben ook wat opgeblazen aan mijn buik)...
    Gelukkig zijn blijven doorklussen :)

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb ooit 1x ovulatietesten gebruikt ook van sensitesten maar ik kreeg ook geen erg donkere strepen, ik ben er toen ook vanuit gegaan dat de dagen dat ik een streep heb dat mijn vruchtbare dagen waren.... En het klopte want ik voelde mijn ei op de laatste dag dat ik een positieve test had, bij mij waren ze dus ook niet erg donker, dit verschilt gewoon per persoon...

Deel Deze Pagina