Alleen maar negatieve ovulatietesten

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Kate, Nov 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kate

Kate Nieuw lid

Nov 15, 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo mensen,

Wellicht dat iemand mij raad kan geven. Wij zijn al enorm trots dat we de ouders mogen zijn van een geweldige jongen. Na ruim 2 jaar wachten hebben we hem in onze armen mogen sluiten. (Wel hebben we onderzoeken in het ziekenhuis gehad maar bij ons beiden was alles goed). Afgelopen mei hebben we besloten voor een tweede wondertje te gaan.

Mijn cyclus varieert tussen de 26 en 34 dagen, dus dat is volgens mij wel als regelmatig te beschouwen, maar wel lastig om je eisprong e.d vast te stellen. Nu ben ik ook nooit enorm ongesteld (hooguit 2 a 3 dagen met licht bloedverlies) en heb ook weinig tot geen menstruatieklachten. Ik probeer goed naar mijn lichaam te luisteren alleen begrijp ik er nog niet zo heel erg veel van. Ik heb een maand de ovulatietesten van Sensitest geprobeerd. Deze gaf elke dag een vaag streepje aan. Niet 1 keer gelijk of donkerder dan de teststreep waarmee ik twijfelde of ik wel een eisprong heb gehad. Dit bracht mij in verwarring. Nu deze maand de testen van MatCare geprobeerd. Test nu zelfs 2 keer per dag. Maar ik heb nog niets kunnen constateren. Ik ben begonnen met testen om dag 7 van mijn cyclus. Dat lijkt mij vroeg genoeg.

Kan het zijn dat je een eisprong hebt zonder dat je een positieve ovulatietest hebt gehad? Iemand nog tips? Ik heb ook een drietal maanden mijn temp. bijgehouden maar ook daar werd ik niet echt veel wijzer van. Geen enorme verhogingen in ieder geval. Temperaturen vergt ook veel discipline om dat iedere ochtend te doen:)

Alvast bedankt voor iedere reactie. Het lijkt wel of iedereen om je heen zomaar zwanger wordt en voor je gevoel duurt het alsmaar langer....... Ik blijf hoop houden en geniet vooral van onze zoon.

Groetjes Kate

2. Kate

Kate Nieuw lid

Nov 15, 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand?????

3. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik lees wel vaker dat vrouwen niets met ovulatie testen kunnen omdat er nooit een knaller komt, ik heb ook nog geen knaller gehad, altijd maar een vaag aanwezig streepje..

4. geheimpjee

geheimpjee Actief lid

Oct 31, 2013
    225
    0
    0
    Jaa ik krijg ook helemaal geen knaller tot nu toe..terwijl ik denk dat ik hem wel heb gehad.. sinds ik gestopt ben voel ik dan een soort pijn in mijn buik..weet dan niet zeker of het dat is maarja het is elke keer wel rond de zelfde tijd. misschien hebben we een snelle eisprong?

5. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Ik zelf heb verschillende ovu testen gebruikt, maar ik vind de dipstick van zwanger&kids echt het fijnste. Heel duidelijk, goedkoop en makkelijk af te lezen.
    Tempen vergt inderdaad discipline, maar daar ben je zo aan gewent hoor. Alleen is het daarbij zo dat je een eventuele eisprong pas achteraf kunt zien.

Geheimpje, die pijn wat je voelt is hoogstwaarschijnlijk het groeien van je eitje en niet zo zeer het springen ervan. Even iets langer door klussen dan.

6. Ananas13

Ananas13 Fanatiek lid

Sep 8, 2013
    1,779
    888
    113
    Hier hetzelfde verhaal.. Wel ontzettend onregelmatig, maar nog nooit een knaller gehad. Altijd gewoon n vaag lijntje en heel soms wordt ie ietsje donkerder. Misschien krijg ik wel gewoon geen knaller? Zit nu op dag 17 en ben op dag 5 begonnen met testen. IK maak ze nog even op en dan stop ik er mee, want wordt er elke keer weer meer onzeker van..

7. geheimpjee

geheimpjee Actief lid

Oct 31, 2013
    225
    0
    0

daar heb ik nooit aan gedacht. Jaa idd gewoon door klussen en testen maar. ja 9 december is mijn NOD dag dus kan het nog zijn dat ik een positieve ovu test krijg of?

8. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Daar vergiste ik me jaren geleden ook in hoor en met mij nog wel meer meiden. Daarom altijd net iets langer klussen dan dat je denkt dat goed is. Zit je in ieder geval altijd goed.

9. Kate

Kate Nieuw lid

Nov 15, 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien moet ik dan toch nog maar eens een ander merk ovu testen proberen. Ik zit nu inmiddels op dag 20 en heb nog niet 1 keer een streepje gezien, zelfs niet een vaag streepje. Eigenlijk helemaal niets.
    Bij de testen van Sensitest had ik elke test die ik deed een heel vaag streepje wat ook iedere dag gelijk was.
    Kan het dan ook zijn dat je een eisprong hebt zonder een streep op je ovutesten??
    Voel nu dagelijks wel eens wat plopjes in mijn onderbuik en ook heb ik wat gevoelige borsten.
    We klussen om de dag en hopen dat het snel raak is:)
    Jullie allemaal ook enorm veel succes natuurlijk!!

Share This Page