Zoals de titel al zegt, ik heb altijd 2 dagen na de positieve ovulatietest mijn eisprong (weet ik dmv temperaturen). Wanneer is dan het beste om het gezellig te maken? Op de dag dat ie positief is en dan 3 dagen achter elkaar? Of juist de dag na die positieve test en dan 3 dagen achter elkaar (dan kom ik uit als laatste dag de dag na de eisprong)? Denk dat mijn man 3 dagen nog net trekt, maar misschien is 2 beter? Help? Haha
3 dagen achter elkaar lijkt mij niet bevorderlijk voor het zaad van je man. Dat moet ook weer 'aangevuld' worden (heb ik eens ergens gelezen). Dus om de dag lijkt me dan beter. Dus mijn advies is dan 1 dag voor de eisprong en 1 dag erna. Zaad blijft wel even in leven, dus dan is er al zaad aanwezig als het ei springt. En als het dan gesprongen is komt er nog een verse lading aan.
Wij hebben in de ronde dat ik zwanger raakte sex gehad de dag voordat mijn temp was gestegen en de dag daarvoor. Ook 2 dagen achter elkaar, als het zaad van je man goed is dan maakt 2 dagen achter elkaar sex hebben niets uit voor de kwaliteit van de zaadcellen heb ik me laten vertellen.
Oké dus dan kan ik het beste niet op de dag van de positieve test mijn man verleiden? Maar het beste de dag erna en die dag daarop (dus dag voor en dag van eisprong)?
Sperma blijft echt wel even goed (kan gemiddeld 3 dagen blijven leven.heel goede een week.) dus ik zou het juist anders aanpakken 2 dagen voor eisprong wel / dan dag voor eisprong niet / dag van eisprong wel / dan dag niet / dag 2 na eisprong wel. En als hij dan niet meer wil, dan niet meer. Maar anders daar nog een dag tussen laten en dan nogmaals. Voor als je ei toch wat later is. Naar mijn idee benut je zo de meeste kansen. Ik deed geen ovulatietesten oid en altijd de week waarin ik waarschijnlijk mijn eisprong had om de dag seks gehad, dus gemiddeld 4x in die week. En dat heeft altijd goed gewerkt Overigens kan zaad van goede kwaliteit inderdaad wel 2 dagen achter elkaar. Maar ik dacht altijd; hou het ook leuk voor je man, dus vandaar dat mij om de dag prettiger lijkt. (Wordt natuurlijk iets anders als je al tig rondes bezig bent).
Ja ik twijfel dus omdat ik eigenlijk altijd 48 uur na positieve ovulatie test mijn eisprong heb.. Maar vind het dan ook zo krom om geen seks te hebben op dag van die positieve test.. maar drie dagen achter elkaar is te veel dus? Of beter op dag van positieve test, dan dag niet, en die dag erop weer?
Ik zou echt ook voor je positieve test sex hebben, denk persoonlijk ook dat het zo bedoeld is door moeder natuur. Je krijgt voor je ovulatie al vruchtbaar slijm dus ik zou vanaf dag 4 voor de eisprong sex hebben en dan zeker op de dag van de test.
Gewoon 1 of 2 keer na een positieve ovulatietest, en voor die tijd voor de zekerheid even om de 2 dagen. Zo is het hier 3 keer gelukt