A.s. donderdag gaan ik, mijn moeder en mijn oudere en jongere zus 4 dagen naar Milaan. Echt een geweldige trip, shoppen, eten en genieten. En dat alles op kosten van mijn moeder, de lieve schat. Ik zou er dus mega zin in moeten hebben........ Alleen ben ik dus nog nooit 4 dagen en 4 nachten zonder mijn kleine moppie geweest En ik zie er best wel tegenop eigenlijk. Ik ben bang dat ze me gaat missen en dat ze me na die trip niet meer vertrouwd of zo.. Ze is ook nog nooit zolang alleen met papa geweest en dat vind ik ook wel spannend. Natuurlijk vertrouw ik papa helemaal en vind ze papa het einde maar toch.. Wat als ze me echt nodig heeft en mama komt niet..? Pff zoals ik al zeg zou er zin in moeten hebben maar ik heb toch echt een knoop in mijn maag... Wil het even kwijt en hoop eigenlijk dat jullie gaan zeggen dat mijn meisje me echt nog wel vertrouwd en lief vind na deze trip..
Dat komt echt wel goed hoor! Mijn zoontje gaat regelmatig een paar dagen weg en vertrouwt me nog steeds helemaal Veel plezier in Milaan!
mijn dochter was net 1 toen ik 4 dagen naar londen ging. e bleef bij opa en oma zodat ook papa een keer een weekend vrij had. ze vond het geweldig om ons weer te zien maar heeft ons niet gemist, het gaf iig geen problemen. Ik zou er op vertrouwen dat het goed komt. ze zal juist extra blij zijn om je weer te zien en dat niet meer vertrouwen heb ik toen niks van gemerkt. ze wilde wel graag bij ons zijn en de eerste avond niet zonder ons slapen, nou geen probleem dan slaap je bij ons. geniet van je weekendje weg en ik denk dat papa het hartstikke leuk gaat hebben met de kleine meid. laat je zorgen je weekendje niet verpesten dat zou zo zonde zijn. het komt echt goed!
Wat heerlijk zeg! Naar Milaan! Bofkont! Maar ik begrijp je maar al te goed hoor... Ik zit nog steeds voor iedere halve dag oppassen in de rats of ze me daarna nog wel wil of niet, of het allemaal wel goed gaat, ze goed eet/slaapt/plast etc. Maar ik denk dat zodra je voet hebt gezet op Italiaanse bodem dat het grote genieten begint en je met het uur meer realiseert dat het echt, echt, echt wel goed komt! En dat komt het ook zeker! Geniet ervan!
Ik heb ongeveer het zelfde gehad, 4 dagen met mams en zus naar Lissabon geweest toen mijn moppie net een jaar was. Verschrikkeiljk vond ik het van te voren,maar dat is helemaal goedgekomen. Onze dochter was lekker bij papa en die heeft het prima gedaan. Toen ze ons kwamen halen lag ze lekker te slapen en toen ze me zag was het direct armpjes uitstrekken en optillen! Komt helemaal goed. Wij hebben wel iedere dag geskypt, zodat ik haar in ieder geval nog even zag, ik weet niet of zij dit ook als prettig heeft ervaren
Ik zou het zelf niet doen maar ik denk niet dat het schadelijk is. Eerder goed voor band met papa. Zoontje van kennis was ongeveer even oud en die was wel een behoorlijke tijd boos. Wilde geen kusje of knuffel geven etc. Was met een paar uur over
anderhalf jaar? Die band / hechting zit wel goed hoor. Geen zorgen om maken en vooral genieten. Dit is juist weer heel goed voor de band tussen vader en kind
Ik denk dat het wel 'goed' is als jou mist, en je man ook Gewoon uitleggen wat je gaat doen, maak een mini aftelkalender, maak er een feestje van dat ze alleen met papa is. Maak je maar niet teveel zorgen, komt vast helemaal in orde en geniet van Milaan wat een lieve mama heb jij zeg
Dank jullie voor de reacties! Ik heb zeker een lieve mama en ik en mijn zussen boffen flink. We hebben een prachtig hotel daar midden in het centrum en alle dagen 30 graden wordt nu voorspeld. Kortom, ik zou gewoon moeten staan springen om te gaan op het moment! Ik voel me wel geruster door jullie opmerkingen. Inderdaad, ze is 1,5 en met de band zit het echt wel goed. Papa was tot ze 14 maanden was bijna iedere week 4 dagen weg en ook die vertrouwd ze nog en vind ze nog steeds heel lief.. Voel me denk ik een beetje onmisbaar Ik ben het er ook volledig mee eens dat het juist ook eens goed is voor papa en dochter. Ik ben er altijd bij, papa is zéér zelden eens alleen met haar. En als hij alleen is gaat het juist altijd perfect en is ze echt een lieverd. Denk ook dat het eens goed is voor mijn vriend aangezien hij dan wel eens beseft hoe het voelt om alle verzorging van onze dochter alleen te doen (wat ik voorheen vaak moest doen i.v.m. zijn werk), en dit keer dus dagen achter elkaar. Er mee opstaan, wassen, aankleden, boterhammetjes smeren, wegbrengen, ophalen, eten klaar maken voor beide, bad in of boodschappen doen o.i.d., weer klaar maken voor slapen, verhaaltje voorlezen etc etc. Ik denk dat hij het best intensief gaat vinden Kortom jullie hebben gelijk en ik moet gewoon flink gaan genieten Gaat ook vast geweldig worden
Juffie: Ik heb inderdaad al een paar keer gezegd dat ze een paar daagjes alleen met papa zal zijn.. Heb alleen niet het idee dat ze dat nu echt al snapt of beseft. Zou ze nu al zoiets als een aftelkalender door hebben?
Gewoon vertellen inderdaad doe je goed. Kalender zou je kunnen doen maak er iets leuks van, met een foto van jou op de dag dat je terug komt. Als jou man ook veel voor werk is weggeweest is ze misschien wel 'gewend' dat mensen weg kunnen gaan en weer terug komen. Ook niet een heel ding ervan maken dat jij een paar daagjes wegbent maar gewoon vertellen. Of op de gewone normale kalender een foto plakken van jou op de dag dat je terug komt. Enne...moeders kunnen inderdaad niet gemist worden daarom is he extra goed dat jij even lekker weggaat en lekker nieuwe energie opdoet zodat jij ook fris en vrolijk blijft en ook niet gemist hoeft te worden. En idd voor papa ook eens goed te doen wat moeders allemaal doen! Ga lekker genieten meid je hebt het verdiendt
Geniet ervan! Ik snap je gevoel helemaal maar het komt echt wel goed. En papa is bij haar, ook haar grote troost en vertrouwen. Ik zou zoiets alleen niet doen als mijn man niet bij haar zou blijven. Alleen met papa is geen enkel probleem.
Ik snap je gevoel hoor. Maar natuurlijk komt dat helemaal goed! Desnoods bel je elke dag eventjes. Is ook wel goed voor papa en de kleine denk ik. Lekker genieten meid!
Meiden echt lief jullie reacties, begin er steeds meer zin in te krijgen i.p.v. dat ik er tegenop zie! Oh en bellen ga ik sowieso iedere dag doen, Facetimen! Wil wel even haar snoetje zien iedere dag