werken als alfa hulp?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door ms1980, 1 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ms1980

ms1980 Actief lid

30 mrt 2010
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    ik werk op dit moment in een drogisterij, 20 uur per week. Wat me tegen gaat staan is dat ik straks als mijn zoontje naar school gaat hem niet zelf op kan halen. En dat ik zaterdags moet werken.

Nou hoorde ik van iemand dat je als alfa hulp tot op zekere hoogte zelf je tijden kunt plannen én dat het ook goed betaald?

Heeft iemand ervaringen? of heeft iemand nog een andere tip om alleen de ochtenden bijvoorbeeld te werken?

graag jullie reacties!!! Alvast bedankt!!!

2. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik heb dit jaren gedaan, eerst 4 jaar als alphahulp en daarna, bestond er in onze gemeente geen alpha hulp meer en bleef ik eigenlijk hetzelfde werk doen, maar was dan in dienst bij een thuiszorginstantie.
    Ik vond het ideaal dit werk (ben nu na de geboorte van ons zoontje lekker thuisblijf mama;))
    Ik werkte voorheen bij vaste cliënten begon dan om 845 tot 1145, kon dus prima de kids halen en brengen.
    En was er eens iets op school waar ik graag bij wilde zijn, met de oude mensjes kon ik altijd in goed overleg gewoon op een andere ochtend of middag komen.
    Als alpha hulp verdiende ik 12,20 per uur, incl vakantietoeslag ed.
    Ik ben verder nooit ziek geweest, maar ik meen dat je bij ziekte, 4 weken betaald krijgt en dan niets meer. Maar dat weet ik niet zeker.
    Van die 12,20 moet je nog wel belasting betalen, maar ik werkte maar 3 ochtenden, dan blijf je onder een bepaalde grens en draag je eigenlijk niets af. Wel betaal je maandelijks een bedrag aan de belastingdienst voor je ziektekosten (ik +- 25euro)
    Toen ik in dienst kwam bij de thuiszorgorganisatie kwam het uurloon op bijna 10euro netto. Je bent dan wel beter verzekerd in geval van ziekte, recht op eindejaarsbonus, vakantiegeld ed.
    En je bouwt pensioen op.

Misschien ben ik nog wel wat dingetjes vergeten, maar dit schiet me zo te binnen. Ik vond het altijd erg leuk en dankbaar werk, maar had dan ook super lieve mensen waar ik werkte. Het is echt meer als schoonmaakwerk alleen. Helemaal als je bij ouderen werkt. Die kijken vaak echt naar je uit.
    Ik vond het heerlijk dat ik mijn kids lekker zelf kon brengen en halen.
    Groetjes Siriel

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    heb gewerkt als alfahulp

je verdiend gewoon minimaal maar omdat er niets word ingehouden van je loon lijkt het nog wat. Bij ziekte was het dat je eerste 2 ziekdagen niet vergoed werden.. ziekdagen waren dus per dag bij gezin
    werkte je dus op 1 adres 1 keer per week.. dan was dat dus 2 weken onbetaald.. wat ik ook niet prettig vond was dat als je clienten op vakantie gingen.. en dat op tijd aangaven.. die uren ook niet betaald werden.
    en je bouwde geen arbeidsverleden op..
    (dat is allemaal 5 jaar geleden, weet niet of dat inmiddels is aangepast en je dus meer rechten opbouwt)
    ben daarna gewoon in dienst gaan werken bij thuiszorg... wel iets minder per uur.. maar wel bij ziekte doorbetaald, gewoon vakantiedagen en opbouw van arbeidsverleden

Deel Deze Pagina