4 dagen werken, waar loop je tegenaan?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Arti13, 9 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Ik ben blij dat ik na volgende week terug ga van 4 dagen naar 3 dagen en dan ook nog het meeste onder schooltijd. Ik kwam gewoon tijd te kort voor mezelf. En als ze naar de kdv gaan is het allemaal wat makkelijker. Nu naar school vind ik toch meer impact hebben. en ik vind het ook wel fijn dat ik hem daar bij kan bijstaan. en straks na de herfstvakantie komt er ook nog zwemmen bij. Nou heb ik wel een man met een onregelmatige baan die de komende tijd heel veel weg is, dus dat geeft extra onrust. Ik ben dan nu lekker de stabiele basis in huis en kan voor mezelf lekker een leuke cursus doen.

2. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Jij een dag thuis en je man ook kan prima. Heb het zelf twee jaar gedaan. Daarna merkte ik dat mijn dochter toch meer behoefte kreeg aan het thuis zijn. Ik bracht haar drie dagen weg (schoonmoeder, moeder en kdv). Als ik een dag een oppas thuis had gehad was het dek ik rustiger geweest voor haar.

Waar ik met name tegenaan liep was de dagen, avonden, weekenden dat ik zelf (zonder kind) met mijn man wat leuks wilde gaan doen. Ze nog een dag wegbrengen vond ik heel lastig. Ook was ze erg moe aan het einde van de week. Daarom ga ik nu voorlopig een dag minder werken (compensatie verlof en niet opgenomen vakantiedagen). Ook het genieten vond ik moeilijker omdat je simpelweg zelf soms erg moe bent na een dag werken, je je huishouden ziet liggen en je kind alle aandacht vraagt.

Maar je kunt het altijd proberen toch? Het hangt ook af van je kind. Ik ken heel veel moeders die drie dagen werken en de man full time.

Succes!

Deel Deze Pagina