hallo ik ben joel. ik heb een lieve vriend en willen graag een kindje. ik ben gestopt met de pil in mei en we zijn toch intiem geweeest rond verschillende periodes, wat ook per maand verschilde. maar tot nu toe is het nog niet gelukt. ik lees veel verhalen en denk dat t bij ons niet zo lukt. volgende maand gaan we het met ovulatietesten proberen. hoop dat t toch snel lukt. hebben er meer mensen ervaring mee dat het lang duurt? groeten joel
He Joel, Ik durf er nog niets over te zeggen, we zitten immers nog maar in ronde 1. Is je cyclus wel regelmatig? Een goed idee om te tempen. Liefs Monique
Als je in mei pas bent begonnen dan is dat voor zwanger-worden-begrippen zelfskort! Gemiddeld doen men er 6 tot 12 maanden over om zwanger te worden. Als ik jou was zou ik je eerst goed verdiepen in hoe jouw cyclus in elkaar steekt. Wanneer jij je ovulatie hebt, zodat je weet op welk moment je vruchtbaar bent. Er is een hoop informatie hier op het forum te lezen. Succes
heel veel succes, en je kunt altijd temperaturen en ovutesten gebruiken om inzicht in je cyclus te krijgen, daar is helemaal niks mis mee. en als je je eisprong hebt gevonden kun je ook een beetje inschatten wanneer je menstruatie moet komen en kom je ook niet voor onaangename verassingen te staan.
mijn cyclus is eigenlijk altijd 28 en 1 keer 31 maar ik hoor bij zo veel mensen dat t zo snel lukt ligt t er dan ook aan dat we te snel willen?
waar het aan ligt dat het bij de een sneller gaat dan bij de ander kan men niet verklaren, misschien is het een kwestie van geluk, misschien een kwestie van goeie timing...ik heb geen idee. maar als je pas in mei gestopt bent met de pil kan het zijn dat ondanks je regelmatige cyclus je lichaam toch nog niet helemaal op orde is... ik zou me er niet al te druk om maken, als de tijd rijp is, zal het ook bij jou raak zijn!
dat zal ook wel zo zijn ja maar dan stopje en hoop je gewoon dat je snel aantelt en dan word je ook nog tante terwijl jij mar hoopt achja ons geluk moet dan nog komen
In jou geval zou ik vanaf de eerste dag na de menstruatie om de dag 'intiem' zijn zoals jij dat zo mooi noemt.. Toch kan het bij sommige wel maanden duren hoor, het is bij iedereen anders. Misschien is SMEP wat voor jou, in het zwanger worden onderwerp kun je ook een SMEP topic vinden daarin wordt precies vertelt hoe dat je met een regelmatige cyclus je kansen kunt vergroten, succes!
ok dank je zal eens kijken misschien zijn we ook vlug maar als je dat graag wilt hoop je ok dat t lukt
Tuurlijk wil je graag dat het lukt, liever gisteren nog dan vandaag toch? Ik heb dat ook hoor, ik denk bijna alle vrouwen op dit forum die graag zwanger willen worden, zich daarin herkennen. Helaas heeft niemand het in de hand, bij sommigen lukt het meteen en bij anderen pas na vele maanden, we kunnen hooguit ons best doen Slim dat je ovulatietesten gaat gebruiken! Weet je al welke? Gemiddeld valt bij een vrouw met jou cyclus de meest vruchtbare dag tussen de 12e en 16e dag, in de lange lijst hiernaast kun je de calculator vinden, ook dit helpt om je eisprong te bepalen.
ja ik heb ze hier op deze site besteld en dan de onderste met groen stukje maar wat bedoel je met smep en waar kan ik t vinden