Vraagje over rekbaar slijm (draden trekken)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mijnhumpie, 15 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijnhumpie

mijnhumpie Actief lid

12 jul 2012
    417
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik had gelezen over het rekbaar slijm dat je krijgt rond de eisprong en dat dit eigenlijk altijd heel helder (doorzichtig) is. Nu kon ik vanmorgen ook draden trekken, maar het was geen doorzichtig slijm, beetje creme-achtig. Maar ik kon er wel een hele lange draad van trekken.

Aan de andere kant ben ik op 29 feb. gestopt met de pil en nog steeds geen menstruatie (en dus ook geen eisprong :() gehad, dus wat betekent dit nu?! Dat draderige slijm heb je toch alleen rond je eisprong of niet? Ik heb wel gisteren weer vreselijke buikkrampen gehad en daar lijkt ook een patroon in te zitten; dat had ik namelijk op 16 mei, 17 juni en nu dan 14 juli.

Pfff... ik weet echt niet meer wat ik er allemaal van moet denken, ik maak mezelf soms helemaal gek, erg he?

2. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    het vrouwenlichaam zit raar in elkaar...
    maar dit klinkt toch wel als enigszins vruchtbaar slijm hoor, dit zou dan ca. 5 dagen aan moeten houden (kan natuurlijk per persoon verschillen). bij mij is t altijd transparant, maar dit hoeft ook niet bij iedereen het geval te zijn.
    wat betreft je buikkrampen, tja het klinkt wel als eventueel eisprong krampen, maar gezien je geen menstruaties hebt gehad valt daar eigenlijk niks over te zeggen??
    ik zou het nog even afwachten...hoe moeilijk dit ook is...
    en jezelf gek maken, ach dat doen we allemaal wel eens (zo niet elke ronde weer opnieuw ;))

succes!

3. mijnhumpie

mijnhumpie Actief lid

12 jul 2012
    417
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ babyfotograaf: bedankt voor je lieve reactie :) Ik weet het, ik kan idd niks anders doen dan afwachten... Maar wel fijn om te horen dat het niet per sé transparant hoeft te zijn.

Ben benieuwd of er meer dames hier op het forum zijn met geen transparant, rekbaar slijm?

4. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Hoi,

Bij mij is het rekbaar, niet heel doorzichtig, wanneer mijn eisprong er bijna aan komt, ongeveer 2 á 3 dagen ervoor. Heel rekbaar en veel.
    Dan, na de 2 á 3 dagen, wordt het doorzichtig en is mijn eitje er.

5. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik had ook ei-sprong pijn met de mirena en toen was ik door de zuster verteld dat je geen eisprong kan hebben.. Misschien toch de progesteron in de hormoon die wordt' afgegeven dat het je eisprong faked ofzo om het zo gewoontjes mogelijk te maken.. Met Mirena heb je in principe wanneer je spot de zelfde 'bloeding' als met de pil in je stopweek neem ik aan..

6. mijnhumpie

mijnhumpie Actief lid

12 jul 2012
    417
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ void: ik heb 2,5 jr de Cerazette pil geslikt en deze had geen stopweek. Dus ik heb ook nooit een kunstmatige bloeding gehad zeg maar.

7. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @void, met mirena kan je gewoon een eisprong hebben en ook een normale menstruatie, afhankelijk van hoeveel hormoon jij nodig hebt om dit geheel stop te zetten heb je dus wel of geen cyclus met de mirena. bij mij was t overduidelijk niet genoeg, want ik had gewoon een cyclus, weliswaar iets langer dan ik heb sinds de mirena eruit is. spiraal kan door de hormonen de eisprong tegenhouden, maar dit hoeft niet per se. de hormonen zorgen er ook zoveel mogelijk voor dat er geen comfortabel "bedje" wordt gemaakt voor een evt. eitje, vervolgens zorgt de spiraal er zelf voor dat een eitje moeilijk kan innestelen, omdat de spiraal dus feitelijk in de weg zit. daarom heb je met een zwangerschap terwijl je spiraal "draagt" verhoogde kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
    sorry, denk dat die zuster je onzin heeft verkocht....
    bij de pil zou je geen eisprong mogen hebben, maar ook dit is natuurlijk niet 100% zeker, soms gebeurt het wel want er raken ook nog steeds mensen zwanger ondanks de pil.

@mijnhumpie, begrijp dat je dus ook geen onttrekkingsbloeding hebt gehad of zal hebben na het stoppen met deze pil?? zijn er gemiddelden bekend wanneer je lichaam het zelf weer op zou moeten gaan pakken??
    ik zou bijna voorstellen om ovulatietesten te gaan gebruiken, maar ja, als je niet weet wanneer je iets kan verwachten wordt dat een erg duur geintje ;)
    hoop dat je over ca. 2 weken wat meer weet :)

8. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    @babyfotograaf Inderdaad dat dacht ik dus ook! Toen ik in het eerste jaar nog wat prikpil in mij had en pil en what not geloof ik graag dat er genoeg hormoon in men lichaam zat om 't weg te houden maar na 3 jaar ben je daar denk ik ook wel schoon van aside van de spiraal enz.. Want spotting elke 28 dagen is beetje bij beetje terug gekomen over de jaren..

9. mijnhumpie

mijnhumpie Actief lid

12 jul 2012
    417
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ babyfotograaf: het klopt idd dat ik al die tijd ook geen onttrekkingsbloeding hebt gehad. Sterker nog; mijn laatste menstruatie was voordat ik zwanger werd, dus 3,5 jaar geleden...!! Na mijn bevalling ben ik na 6 weken gecuretteerd omdat er nog placenta resten in mijn baarmoeder zaten (heb manuele placenta verwijdering gehad). Na een maand of 4, 5 na de bevalling ben ik aan de Cerazette gegaan. Hiervoor en hierna ben ik dus nooit meer ongesteld geweest... Mede hierdoor maak ik me toch een beetje zorgen. Maar misschien heeft mijn lichaam gewoon tijd nodig om het weer op te pakken, alles heeft tenslotte wel 3,5 jaar stil gelegen.

Deel Deze Pagina