4 flesjes teveel?

Discussie in 'Voeding' gestart door kruimel, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kruimel

kruimel Lid

29 jun 2006
    13
    0
    0
    Noordwijk
    Hallo,
    Mijn dochtertje is nu bijna 5 maanden oud en nu ben ik sinds een week overgegaan van 5 naar 4 flessen. Nu hoor ik zoveel verschillende verhalen, het cb zegt dat het wel kan aangezien ze ca6 kilo weegt. Een ander zegt weer dat het te vroeg is om overtegaan op 4 flessen. Nu doe ik in iedere fles 210 cc water dwz ca 230cc voeding! Nu hoorde ik via een collega dat een baby maar max 180cc water in een fles mag hebben dit ivm het feit dat de niertjes de verwerking niet aan kunnen. Daar schrok ik wel van. Het cb zei dat ik bijv 2 van de 4 flessen wel op 210cc water kon doen, maar toen ik hoorde dat een meisje van mijn zwanger schaps gymclubje ook 4x 210 cc water gaf (op aanraden van hetzelfde cb!) dacht ik dan kan ik dit ook wel doen, ja toch? Heeft iemand ervaring met deze situatie? :(: NB Ze doet het er goed op en drinkt het bijna allemaal gewoon op. Doorgaan of.......

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Tja, ik vind dat het gewoon moet kunnen hoor. Het belangrijkste is toch dat ze het er goed op doet?

3. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Toen Esmee 3 maanden werd ben ik overgegaan op 4 flessen van 220 water en 7 schepjes op aanraden van cb arts. Ze woog toen wel 6700 gram. Het gaat er om dat je niet al te ver boven een liter flesvoeding per dag uitkomt...

4. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Je mag idd niet meer dan een liter flesvoeding per dag geven. Ik heb Emme met 4,5 maanden op 4 flessen van 210/7 gezet. Nu ze 6 maanden is en bijvoeding krijgt is ze weer terug op 4 flessen van 180/6.

5. sim

sim Niet meer actief

dat heb ik ook gehoord (van twee voedingsdeskundigen en het cb) van die liter per dag. niet dat het maar 180ml per keer mag hoor, dus als je 4 keer 230 geeft, zit je toch goed?

heb het met elijah ook wel eens geprobeerd maar hij geeft dan veelste veel terug, zijn maag zit dan gewoon te vol. hij krijgt nu meestal 4 van 200 en soms komt hij nog wel voor een 5e fles en dan krijgt hij die gewoon. ik ben nu op wat begonnen met bijvoeden, hij is niet zo hard gegroeid als de vorige keer. maak ik me verder geen zorgen over, hij groeid en zit nog steeds op het gemiddelde. ik volg mijn gevoel nu

6. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Mij werd ook 4x210 (+7 schepjes) aangeraden. Hier op het forum werd er ook meteen gezegd dat het veel te veel was. Tja, als het cb het zegt... Zullen er toch wel verstand van hebben zeker?!
    Nu geef ik 2x180, fruithap (vers) en 2x210. Dit gaat wel goed. Ze komt tevreden over.

7. kruimel

kruimel Lid

29 jun 2006
    13
    0
    0
    Noordwijk
    Hallo bedankt voor jullie reacties. Ik ben idd niet ongerust meer. Zojuist ben ik bij het cb geweest voor haar 3e prik en heb het daar ook voorgelegd opnieuw. En zij zei idd dat als je niet boven 1 liter uitkomt het prima is. Zolang ze tevreden is en laat ze wat staan dan is het ook niet erg. Naarmate ze ouder worden schijnen ze minder behoefte te hebben aan drinken en meer aan vaste voeding. Nou ja, met een 1e is alles nieuw zullen we maar zeggen. Ik ga gewoon zo verder. Succes allemaal met jullie kids. :D

Deel Deze Pagina