Ik geef mijn zoon van bijna 3 mnd sinds een paar dagen 4x210+7, eerder kreeg hij 5x 180+6. Hij doet het goed en heeft maar 1x tussendoor een flesje van 65cc gekregen. Nu weet ik dat je beter kan overstappen naar 4 flessen als een baby wat ouder is, maar waarom is dat zo? (Wij zijn van 5 naar 4 gegaan omdat we hem voor zowel de fles van 20.00 als 23.30 wakker moesten maken..nu maar 1x)
Vaker op een dag een kleinere fles is beter dan 4 keer per dag een hele plens omdat met die grote flessen de maag teveel oprekt, waardoor ze onverzadigbaar kunnen worden. Vaak worden tegenwoordig grote flessen van 210 cc om die reden afgeraden.
Marleen zat rond die leeftijd ook al op 4 flessen van 210. 20.00 uur heeft ze haar laatste fles en de andere ochtend om 8 uur komt ze weer. Dit heeft ze allemaal zelf geregeld, doordat ze die fles van 23.00 uur niet meer wilde. Het cb heeft er niet echt commentaar op gegeven.
ook wij zaten op 4 flessen toen wesley 3 maanden was. het cb vond het nog wat te vroeg maar wesley deed het er goed op dus dan was het prima. gaf toen 3 x 210 en voor de nacht 240 cc