4 flessen en 3 maanden, hoe verder?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door ikke1981, 13 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik zit even met een vraagje, ik loop misschien al een beetje op de feiten vooruit, maar ben er wel erg benieuwd naar

Quinn is 3 maanden en zit sinds een aantal dagen nu op de 4 flessen 180cc water + 6 voeding+ 4 nutriton, met overleg met het cb er over gehad dat dit dus kan en Quinn kan dit aan.

Maar nu vroeg ik me dus af, blijft dit zo tot zijn 6 maanden, is dat genoeg, of word dit te weinig op een gegeven moment? en wat dan?

Ik wil Quinn niet bijvoeden voor de 6 maanden aangezien hij misschien ook kma heeft.

Wat is jullie ervaringen ermee?

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Mocht het binnen 3 maanden te weinig worden kun je de flessen geleidelijk nog ophogen naar 210 + 7 schepjes, of zelfs nog wat extra water eraan toevoegen.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Blijf gewoon naar Quinn kijken en hem volgen. Het kan best zijn dat hij over een poosje weer tijdelijk wat vaker een fles wil, of dat hij een of meerdere flessen met wat meer melk wil. Rond 4 maanden willen kinderen vaak ook wat minder gaan drinken, is op zich ook niet erg, Quinn kan je zelf wel vertellen hoe hij het het liefste heeft.

4. Hier dezelfde vraag. Zelfde flessen, zelfde hoeveelheid, ook reflux en misschien kma.. goh ikke :)

Alleen hier 4 maanden en zonder de nutriton want daar krijgt ze krampjes van. Is het met kma ook nog een optie om eventueel nutrix te proberen? Of kan dat (liever) niet? Iemand ideeen?

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mocht hij straks ook niet genoeg hebben aan die liter voeding (=max), kun je ook nog over naar hongerige-kindjes-voeding.

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Dat zal waarschijnlijk niet gaan als het even tegen zit, want als blijkt dat mijn zoontje koemelk allergie heeft

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij KMA is nutrix geen goed idee, en al helemaal niet als je kindje al krampen kreeg van nutriton.

8. Waarom zou nutrix geen goed idee zijn.

Ik heb ovrigens gisteren op de 9-maandenbeurs een dietiste gesproken over mijn probleem en die zei dat in nutrix geen kma-voedingsstoffen zitten, dus dat je het bij kma gewoon kan gebruiken. Natuurlijk moet je altijd in de gaten houden hoe je kindje erop reageert. Nu was het ook zo bij de nutrix dat we tijdens de 6 weken hebben geprobeerd en dat we tot afgelopen maand nog steeds wisselende luiers hadden (dik-dun) dus waar het nu aan lag, aan de leeftijd of aan de nutriton, daar ben ik niet helemaal zeker van, maar ik ga iig geen nutriton meer proberen.. liever nutrix dan.. maar goed.. eerst maar eens afwachten wat ze op deze flessen doet.

Deel Deze Pagina