Hi, Lisa kan heel goed stukken eten; ze eet boterhammen, soepstengels, koekjes, dat is het probleem dus niet. Maar gewoon fruit en avondeten gaat helemaal niet zo goed. Fruit gooide ze eerst meteen op de grond na er even naar gekeken te hebben, alhoewel het de laatste dagen beter gaat; ze knabbelt eraan en spuugt vervolgens het meeste uit en dan bedoel ik dus met haar tong alles weer eruit werken. Het stuk waar ze mee bezig was gooit ze vervolgens op de grond. Dit gaat een tijdje zo totdat ze het echt zat is. Dan geef ik haar een (6 maanden) potje waar ze met gemak dan de helft van eet. Bij het avondeten eet ze het vlees vaak wel een beetje, pasta/rijst/aardappel probeert ze enigszins wel en groente gooit ze meteen op de grond (behalve doperwten, die eet ze wel op behalve de velletjes. Als ze echt niet wil krijgt ze een half (6 maanden) potje bruine bonen met appel (iets anders lust ze niet) of wat fruit. Ik vind het eigenlijk best prima gaan zo, ik heb zoiets van, het komt wel. Maar ik vraag me af of ik iets kan doen waardoor ze beter haar fruit en avondeten gaat eten. Misschien beter geen potje geven erna? Maar dat vind ik zo moeilijk , ben zo blij dat ze weer eet . Het cb is trouwens ook wel behulpzaam hoor, maar die hebben vooral zoiets van, als jullie je er goed bij voelen, gewoon lekker zo doorgaan. Ben ik het op zich helemaal mee eens maar ben ook wel benieuwd naar andere tips en ervaringen.
mijn meisje van 10 maanden deed dit eerst ook met fruit. ik bleef haar gewoon stukjes geven en nu eet ze super goed fruit! wat betreft het avondeet probleempje, lees ik mee! mijn meiskje eet dus echt geen groente, een hapje en spuugt het zo weer uit! toen ik ermee begon ging het super goed en at ze lekker, maar sind ze een maand of 7,5 echt niet meer. ik probeer het af en toe, maar er is niks aan te beginnen. gelukkig kan ik net als jij terug vallen op de mama melk!
Ik heb het idee dat het met de fruit ook wel goed gaat komen. Met de groente weet ik niet. Eerlijk gezegd boeit het me ook echt niet zo , ik ben blij met alles wat ze eet en ze doet het prima, groeit geloof ik ook nog goed, mijn moeder zei vanmiddag nog dat ze nog lekkere spekbeentjes heeft . Terugvallen op de mamamelk kan ik niet echt helaas, aangezien ze niet meer aan de borst drinkt, bij Eva vond ik dat inderdaad heel fijn. Door Lisa's sondeverleden blijft het eten altijd toch iets van een 'strijd' om de ml's, al gaat het heel goed en regelt ze het zelf heel goed, ik ben er nog niet 100% relaxed onder. Ik ben de borstvoeding juist nog verder aan het afbouwen, aangezien ze koemelk uit pak lekkerder lijkt te vinden en zo dus meer zuivel binnenkrijgt, want dat kreeg ze te weinig.
oh ik dacht het te zien aan je banner, maar zag de tekst eronder niet. ik ben ook blij met alles wat ze binnenkrijgt ik heb een lange dunne meid die ik graag wat dikker wil krijgen! ze eet eigenlijk alles behalve groente...
hier zo`n beetje hetzelfde hoor. Alleen is mijn meisje aan de grote/ zware kant dus als ze niet alles eet laat ik het meestal maar. Geef je thet zelf of laat je het haar pakken ? Hier wil ze het nog wel eens wel eten als ze het helemaal zelf kan pakken. Dus als ik het voor haar neer leg. En gewoon blijven oefenen en zo eet ze w.s langzaam steeds meer. Sanne eet ook nog gewoon het beste als ik alles in de blender gooi. ( maar bv vanavond ook niet heeft ze uiteindelijk ook een potje gehad omdat ze pertinent weigerde ook maar 1 hap te nemen... maar dat waren worteltjes en die eet ze normaal goed dus een lijn is er ook nog niet in te ontdekken.. )
Mijn dochter eet ook van alles uit haar handje (koek, vlees, brood) maar geprakt eten eet ze niet op. Ze stopt het in haar mond en vervolgens spuugt ze het uit. Dit doet ze ook met fruit. Ik pureer het dus nog steeds want anders eet ze niets. Ik vind het prima en denk dat het echt wel komt maar goed het is wel lastig. Ze is nu trouwens 13 maanden.
Irem wil 's avonds meestal niet zelf eten. Ik heb het idee dat het bij haar een combinatie is van veel honger hebben en moe zijn. Overdag eet ze namelijk wel prima zelf haar brood, fruit en soepstengel/koekje. Wat ik doe is dat ik haar eerst gewoon geprakt eten geven, en als ze dat niet meer hoeft krijgt ze een paar stukjes van het een of ander en mag ze daar mee aanprutsen. Het maakt mij verder niet uit, zeker omdat ze de rest wel zelf eet. En sowieso krijgt Irem altijd nog yoghurt na het eten, wat ze altijd eet, dus ook als ze slecht heeft gegeten weet ik in ieder geval dat ze niet met honger naar bed gaat omdat ze die yoghurt altijd wel eet. Ik zou niet stoppen met de potjes hoor, zeker fruit en groenten is wel fijn als ze dat gewoon binnenkrijgt. Ik zou gewoon zo doorgaan, wat je zegt, dan weet je in ieder geval ook dat ze wel genoeg binnenkrijgt, en haar verder daarnaast ook zelf laten prutsen met eten, dan kan het haast niet anders dan dat het uiteindelijk wel goed gaat komen.
Ja meid; Lisa is een speciaaltje he! Tuurlijk ben je blij dat er uberhaupt wat in gaat, super vind ik dat, die knappe Lisa toch! Mijn zoontje at eerst heel goed groente en nu al een hele tijd niks meer. Wel rauwkost, dat zou je nog eens kunnen proberen? En anders een kindermultivitamine (Optimax) geven voor de vitamientjes?