4 flessen geven dan in laatste fles rijstebloem doen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door p1982, 8 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

hoi

we zitten er over te denken om ons meisje 4 flessen te geven. ze is nu 3 maanden en 1 week.

Ze weegt 6 kilo, kan dit al of is het te vroeg? we moeten haar wakker maken voor de laatste fles

doen jullie dan in de laatste fles rijstebloem en zoja hoeveel?

groetjes

2. jettepet

jettepet Niet meer actief

Hoi,

Deze vraag had ik ook naar het CB gemaild, ik wilde ook over op 4 flessen. Mijn dochter is bijna 3 maand en 7 kilo.
    Toch adviseerden ze mij toch om tot in ieder geval 4 maanden 5 flessen te geven ongeacht hoe zwaar ze is.
    Dit is ivm met een sterke daling van de bloedsuikerspiegel ´s nachts.
    Als ik mijn dochter laat slapen slaapt ze het klokje rond, maar overdag slaapt ze dan helemaal niet!
    Ben nu toch weer over op 5 flessen, heb het idee dat ze hier toch rustiger van wordt, slaapt ook weer meer overdag.
    Rijstebloem heb ik geen ervaring mee, maar dat adviseren ze ook pas met 4 maand, maar je kunt het altijd proberen natuurlijk.
    Volg je eigen gevoel zou ik zeggen, is vaak toch de beste graadmeter!

3. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey meiden

Mijn dochter drinkt sinds ze 3 maanden oud is al 4 flessen, De eerste fles krijgt ze rond 8:00 en de laatste rond 19:00, hierbij doe ik 3,5/4schepjes rijstebloem.Als je flessen van 180/6 geeft zou ik er 3 schepjes rijstebloem bij doen. ( Fay drinkt nu flessen van 210/7) Ze hebben mij verzekerd dat als je kindje 6 kilo of meer weegt en je het wakker moet maken voor de laatste fles, het geen probleem is om de laatste fles te laten vallen.
    Maar ik zou er met 3 maanden nog geen rijstebloem doorheen doen, dit is misschien nog wat zwaar op de maag, daar kun je beter mee wachten tot ze echt 4 maanden is.
    probeer gewoon eens om haar niet wakker te maken en kijken hoelangt ze slaapt, als ze midden in de nacht wakker wordt dan heeft ze die laatste voeding toch nog wel nodig. Als ze doorslaapt, dan is het prima toch?

Succes groetjes Jojo

4. zohra

zohra Niet meer actief

hoi,
    hier ruim voor de 3de mnd de laatste avond fles er al af en om 19.30 3 scheppen nutrix erin.
    c.b zei dat dit niet bestond toch zo gedaan en dat ging goed.
    gaf ik wel de fles om 22.30 a 23.00 dan had ik drama tot sosm wel 2 uur snachts.
    je kan bv s met 1 schepje beginnen om te proberen wat ik niet heb gedaan, ik heb gelijk 3 schep erin gedaan.
    je moet dan wel een andere speen gebruiken anders zit je er uren mee.

gr

5. jettepet

jettepet Niet meer actief

Zo raar, elk CB zegt wat anders.
    Als ik bij mijn dochter nu wel of niet de laatste fles geef, ze slaapt de nacht wel door.
    Wel valt mij op, dat ik nu ik weer op 5 flessen zit, dat ze overdag wel beter slaapt.
    Voorheen wat dat een ramp, kan ook toeval zijn natuurlijk;)

Maar ik ben wel blij om te lezen dat het dus wel degelijk kan, 3 maand en gewoon het klokje rond slapen haha:)

6. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Hier ook 4 flessen.

Met 5 flessen,om 23.00 de laatste, werd hij om 4.00u weer wakker.
    Vorige week dus 4 flessen gedaan. Laatste rond 20.30 en hij wordt om 6.00 wakker.

En hij is nog echt geen 3 maanden. Hijis van 19-10

De ka adviseerde dit 3 jaar geleden bij mijn dochtertje en ik dacht nu, ik probeer het gewoon. En het werkt.

Ik mag van de kinderarts, met 3 maanden al rijstebloem toevoegen, maar aangezien hij nu redelijk slaapt........

7. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    foutje

8. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou met de rijstebloem nog even wachten, liefst tot 6 maanden. Is helemaal niet nodig en heeft geen toegevoegde waarde voor je kleine. En ik zou 5 flessen aanhouden, is nog zo jong...

Deel Deze Pagina