dr.brown flessen lekken???

Discussion in 'Flesvoeding' started by Lynn77, Jan 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Nou zo raar, de dr. brown flessen lekken niet als er flesvoeding inzit, maar wel als er alleen water inzit??Als ik er alleen water in heb en ik houdt hem schuin, loopt alles eruit, terwijl ze tijdens het voeden, dus met melk gemengd, nooit lekken. Dat is toch raar? Ik kan de fles dus ook niet meenemen met water ergens naartoe, moet nu het water apart ergens anders in vervoeren...

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

Apr 10, 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Hoi Lynn,

Ik heb dit zelf ook weleens gehad, maar dan enkel met net gekookt water. Dus mocht je net gekookt water mee willen nemen dan gaat dat idd niet in de fles ( geen enkele fles hoor) omdat er van heet water stoom komt en dat moet uit de fles omdat dat druk opbouwt.
    Hoop dat dit mss iets verklaard voor je.
    Groetjes Kim

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier nog nooit last van gehad! Je doet wel alle onderdelen in de fles? :p Dat had het KDV hier namelijk niet gedaan toen ze klachten hadden over het lekken met water.

4. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    nou dat was het dan dus
    heb net getest, met koud water lekt ie niet
    maar dat is ook jammer, want als ik gekookt water meeneem, dan is het na 2 uur in zo'n isoleertasje, precies op de goede temp. om de voeding te maken, als ik koud water meeneem, moet er maar net een magnetron in de buurt zijn.
    Maar wat ik dan raar vind, in een medela flesje (met zo'n afdekdopje) lekt het gekookte water niet...terwijl zo'n afdekdopje ook uit 2 delen bestaat, daar zou het dan toch ook langs moeten gaan...
    nou ja oke, dan maar twee aparte flesjes meenemen...ben toch al zo'n pakezel tegenwoordig haha

5. kim0503

kim0503 Bekend lid

Apr 10, 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik dacht het idd al dat het door het hete water kwam. Dat komt ook door het ventiel hoor en door de manier waarop de schoefdraad is gemaakt voor het ventiel vandaar dat je er mss met de andere fles minder tot geen last van heb. Ik had het nl ook met de difrax flessen.
    Je weet dat de dr.Brown flessen niet in de magnetron mogen toch??? Het is idd een gesleep maar vaak hebben ze wel een waterkoker of een automaat waar heet water uitkomt.

Groetjes Kim

6. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    ze mogen wel in de magnetron hoor, je mag ze immers ook in de magnetron steriliseren, er is zelfs een speciale magnetronsterilisator voor van dr. Brown.

7. kim0503

kim0503 Bekend lid

Apr 10, 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    oh hihi ik dacht dat er in de beschrijving stond dat niet mocht.
    weer wat geleerd, thanx

8. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    In de beschrijving staat dat inderdaad, maar er wordt bedoeld dat je geen voeding in de magnetron mag opwarmen omdat er dan hotspots kunnen ontstaan. Maar dat kan met elke fles. Ik gebruik de magnetron wel hoor, gewoon goed opletten en altijd de temperatuur checken (ik neem altijd een slokje om het zeker te weten :)).

9. kim0503

kim0503 Bekend lid

Apr 10, 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    oh vandaar, dus je kan wel gewoon het water opwarmen en daarna de voeding erbij doen???? En ik altijd maar denken dat het om de fles zelf ging hahahahahaha

10. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ik warm het water ook op in de magnetron en daarna de voeding erbij doen.

Share This Page