Ik wil binnenkort eens kijken of mijn dochter van 5 naar 4 flessen wil. We maken haar nu nog iedere ochtend om ongeveer half 8 wakker voor een fles maar wil binnenkort eens kijken hoe ze het doet als ze zelf wakker wordt en dan hoop ik dat we naar 4 flessen kunnen. Maar nu weet ik niet hoeveel ik dan moet geven... een paar mensen heb ik horen zeggen dat je dan 210 cc met 7 scheppen moet geven omdat ze anders minder krijgen dan met 5 flessen maar op de verpakking van de nutrilon staat gewoon 180 cc met 6 scheppen.... wat doen jullie?
Ik heb Sjoerd gewoon 4 flessen van 210 gegeven, tot hij 6 maanden was, want toen ben ik begonnen met bijvoeding en weer naar 180 gegaan. Je kunt gewoon 210 met 7 schepjes geven en kijken wat ze ervan opdrinkt
Over het algemeen wordt 210 afgeraden, omdat je bij zulke enorme hoeveelheden de kans hebt dat de maag te ver oprekt en je kind onverzadigbaar wordt. De beste manier is om je kind gewoon de regie in handen te geven, dan ga je op het moment dat je kind er aan toe is over op minder of juist meer flessen op een dag.
Hoelaat krijgt je dochtertje op dit moment haar flessen? Misschien lukt het om de late fles te laten vervallen, als je haar toch wakker moet maken 's avonds? Ik moest Sjoerd ook steeds wakker maken, maar heb gewoon een dag de stoute schoenen aangetrokken en hem laten slapen. Wel had hij overdag wat meer honger, dus besloten om 210 te geven en op het CB vonden ze dat ook prima. Ondanks de 210 flessen is het nog steeds geen dik mannetje hoor...en hij komt nou ook niet echt onverzadigbaar over! Maar ja, ieder kind is anders....dat maakt het ook zo bijzonder!
Ik gaf eerst vijf flessen van 180+6 en toen ik ben overgestapt naar vier flessen ben ik ook 210+7 gaan geven. Dit gaat regelmatig op en dat maakt niets uit> Mocht ook van het cb en kan nou niet zeggen dat ze meer honger krijgt of onverzadigbaar is. Integendeel ze laat ook wel eens wat staan dus voor mij een teken dat ze genoeg heeft gehad. Gewoon doen wat je gevoel je iongeeft.
Mijn zoontje ging over op 4 flessen toen hij bijna 5 maanden was (hij gaf dat zelf aan...) Ik heb gewoon 4 x 180+6 scheppen gegeven, in de laatste fles wat Nutrix. Hij had hier genoeg aan.
Bij ons was het zo dat ze op een gegeven moment niet meer genoeg hadden aan 5 x 180. Toen ben ik in elke fles 210 + 7 gaan doen en gingen ze automatisch terug naar 4 flessen.
toen seff op 4 flessen zat ook 4x 180+6 en de laatste fles met 3 scheppen nutrix.. soms de eerste fles 210+7 om de dag goed mee te beginnen (seff slaapt altijd wel erg lang)
Mijn zoontje zat op 5 flessen van 200 (180 + 6 schepjes dus). Ik moest hem altijd wakker maken voor zijn fles van 00.00 uur. Sinds kort sla ik die over en eet hij dus 4 keer per dag (08.30, 12.00, 16.00 en 20.00 uur). Hij krijgt nog steeds 200 ml per fles. Dit is op advies van het CB. Meer geven zou slecht zijn voor zijn maagje. Hij vraagt ook niet om meer voeding dus die 200 is goed. Ik zou als ik jou was denk ik ook eerst gewoon 200 proberen.
Ik moet mijn dochter 2 keer per dag wakker maken voor de voeding... altijd om een uurtje of 8 in de ochtend, dus bij de eerste fles en bij de vierde fles nog een keer..... daarom wil ik over een paar weken kijken wat er gebeurt als ik haar gewoon laat slapen.....
Gekke vraag misschien, maar hoe geef je kleintje dit aan? Die van mij drinkt echt alle flessen nog met gemak helemaal leeg. En tot wanneer geef je die laatste fles om 10 uur eigenlijk? Dank je wel.
Suusie, die laatste fles van 10 uur kun je nu wel laten vervallen hoor..Moet je je kindje ervoor wakker maken? Zoja, dan gewoon eens laten liggen en kijken hoe het gaat. Eventueel doe je in de 4e fles een paar schepjes rijstebloem, maar dat hoeft niet perse..Bij mij hebben ze dat bijvoorbeeld nooit nodig gehad om door te slapen, sterker nog, Milan werd juist eerder wakker als ik Nutrix door zijn laatste fles deed 8)
Hoi allemaal, Met belangstelling dit topic gelezen. Bij mij is het volgende aan de hand: Mijn dochter (3 maanden) drinkt meestal 5 voedingen van 150ml/5 scheppen. Ze slaapt de nacht door. Rond 8 - half 9 krijgt ze de 4e voeding. Als ze na deze voeding wat te lang wakker is geweest slaapt ze door, tot de volgende ochtend. Ik heb haar een paar keer slapend de 5e fles gegeven en een paar keer rustig door laten slapen. Het CB zegt: ze geeft zelf aan wat ze nodig heeft, dus als ze niet wakker wordt geen flesje! Wat denken jullie? O ja, ze weegt 5270 gram (28-01)
Suusie hier nog wel 5 flessen maar om de drie uur. De laatste fles krijgt ze een half theelepeltje rijstebloem en dat is genoeg om door te slapen tot de volgende morgen. Vanaf 5 mnd, volgende week ga ik er wat fruit bijgeven en hoop dat ze zelf naar 4 flessen te kan gaan. Dus gewoon wachten wanneer ze weer komt.
Wij zijn pas met 6 maanden 4 flessen gaan geven, eerst 5 flessen van 180cc en 6 scheppen en nu 4 flessen van 180cc en 6 scheppen.
Jasmijn was ook 3 maanden toen ik ben overgegaan op 4 flessen van 180 + 6. Het CB vond het nog te vroeg, maar Jasmijn wilde echt niet meer Ze dronk met 4 flessen in totaal meer dan met 5 flessen. Heb me in december dan ook wel wat bezorgder gemaakt, maar ze bleef vrolijk en groeide prima. Nu heb ik echt zoiets van dat ze zelf wel aangeven wat ze wil. Haar voedingschema is 7.30 - 12.30 - 17.30 - 21.30 Tussen de laatste 2 voedingen zit maar 4 uur, maar dan drinkt ze de fles toch leeg en slaapt vervolgens gewoon door tot half 8 de volgende morgen (en als ik haar niet wakker maak, dan tot half 11, maar ja dan zit ik nog maar op 3 voedingen per dag. Dat is misschien wel iets te vroeg) Jasmijn gaf het aan door haar hoofdje weg te draaien of er maar net 80cc uit te drinken. Toen gaf ik haar dus nog om de 4 uur een voeding. Toen ik haar na 5 uur de fles gaf dronk ze die helemaal op. Was vor mij een teken dat ze na 4 uur gewoon geen honder had.
Hallo dames, Als ik jullie verhalen zo lees, heb ik echt het gevoel dat mijn meisje te veel krijgt. Toen ze 4,5 maand was kreeg ze 5x180/6. Hier bleek ze echter niet genoeg aan te hebben. We zaten bijna elke dag kleine flesjes bij te geven. Op het CB gemeld en gevraagd hoe we dit konden oplossen. Nu krijgt ze het volgende: 7.00 fles 180/6 10.30 fles 180/6 met nutrix verdikt tot pap (met lepel gegeven) 15.00 fles 180/6 18.00 fles 180/6 23.00 fles 180/6 + paar schepje nutrix (wakker maken) 18 febr. moet ik weer met haar terug naar het CB. Dan zal er toch echt een fles af moeten neem ik aan? En ik hoop dat we dan kunnen starten met groente/fruithap. Omdat ik zo mijn twijfels had over dit schema heb ikhet CB 2 weken geleden gebeld. Het was prima zo. En Senna doet het er ook goed op. Dus we gaan nu even niks veranderen maar het valt mij wel op dat jullie kids minder krijgen dan Senna. Of verbeeld ik me dit? En ik lees regelmatig dat als je je kindje voor de laatste fles wakker moet maken, dan hij/zij deze dan niet echt nodig heeft. Dus laten slapen? Ik heb echt het gevoel dat Senna dan midden in de nacht komt en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn? Gr. Dolfijn
Je kunt gewoon eens kijken hoe laat ze komt als je haar niet wakker maakt om 23 uur. Kan best zijn dat ze doorslaapt, of midden in de nacht al tevreden is met een kleinere fles. Kwestie van proberen.
ehm is aantrekkelijk om het eens een keer uit te proberen, maar onze kleine meid is pas 5 maanden en dan zit ik echt maar op 3 flessen Nu verwacht ik dat ze ook eerder toe zal zijn aan 3 flessen, want bij 3 maanden dronk ze ook nog maar 4 flessen. Maar denk dat ik er toch nog maar even mee wacht.