14 weken fles niet leegdrinken

Discussion in 'Flesvoeding' started by Suus78, Jan 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suus78

Suus78 Actief lid

Apr 18, 2006
    156
    0
    0
    Mijn dochter is 14 weken oud en drinkt sinds gisteren haar flessen niet meer leeg.

Ze krijgt 5*180 + 6 schepjes
    (Nutrilon Forte)

De ene keer laat ze 50 staan en de andere keer een bodempje. Gisteren hebben we haar laten slapen om 2300. Dus heeft ze voedingen gehad. Ze werd gewoon weer om 5.30 wakker zoals anders.

Zou ze eraan toe zijn om 4 voedingen te nemen of een bij voeding misschien.....

Suus

2. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

May 12, 2007
    1,108
    0
    0
    Bijvoeding raden ze pas aan vanaf 6 maanden en soms wat eerder. Maar 3 mnd lijkt me daar nog wel erg vroeg voor...
    Overleg anders eens met het CB.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Is het niet zo dat er een "dipje" is rond de 3 maanden? Ik heb ergens gelezen dat ze dan minder willen eten.

4. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

Jan 10, 2007
    1,081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Kan heel goed een sprongetje zijn!

5. Suus78

Suus78 Actief lid

Apr 18, 2006
    156
    0
    0
    Net heeft ze inderdaad weer een bodem laten staan. Heb net ook weer even oei ik groei erbij gepakt en het kan inderdaad ook een sprongetje zijn. Best lastig af en toe. Maar zodra ze dan weer lacht en brabbelt is het weer goed. Heerlijk!

6. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    pfff hier ook een van 14 weken die niet zijn flesjes leegdrinkt...
    ik moet dinsdag naar het cb en ik zal een kijken wat ze er daar van zeggen.
    het zal vanzelf wel weer overgaan maar je weet soms gewoon niet meer wat je moet doen :rolleyes:

7. Suus78

Suus78 Actief lid

Apr 18, 2006
    156
    0
    0
    Ze huilt ook sneller. Is dan echt boos. en het "grappige" is dat het dan net lijkt alsof ze mama zegt.... hihi eerst woordje....:)

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is de forte niet gewoon te zwaar voor haar geworden? Kun je niet weer eens standaard gaan proberen?

9. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

Nov 22, 2007
    451
    0
    0
    Ik zou de gewone Nutrilon es proberen, is minder zwaar. Mocht het toch niet lukken kun je de hoeveelheid altijd een beetje verminderen. Mijn zoontje is even oud als jouw dochtertje en hij drinkt hier twee flesjes van 150 ml: Nan A.R. (ben ik voorgeschreven geweest door de kinderarts omdat ie melk teruggeeft.) de andere 3 voedingen zijn nog bv.

succes!

10. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Klinkt als de 3 maanden dip. Het komt ontzettend vaak voor bij kindjes tussen de 3 en 4 maanden, dat ze hun flessen niet meer leegdrinken, Misha had het ook. Mede door hier op het forum te lezen kwam ik erachter dat echt bijna alle kindjes rond die leeftijd slechter drinken. Gewoon de flessen aan blijven bieden, meestal duurt deze dip een paar dagen, soms wat langer, maar het lost zich vanzelf wel weer op.

Voor 4 flessen lijkt het mij nog wat te vroeg, maargoed, daar zijn de meningen volgens mij ook zeer over verdeeld....

11. sandra1971

Jan 12, 2008
    5
    0
    0
    verzorgende
    vlaardingen
    Mijn zoontje heeft nu ook ineens zo een periode,drinkt soms maar drie flessen voorheen 5,ik ga hem dan wel tussendoor een flesje roosvicee,daar ben ik nu dus mooi mee gestopt anders wil hij dalijk helemaal geen melk meer,hij is nu 3,5 maanden en weegt 6 kilo,vanmorgen vroeg wilde hij geen fles,pas om 10 uur na zijn badje de eerste fles van 165cc om 2 uur een halve fles,ik heb hem om 4 uur maar een danoontje gegeven,en om 7 uur na een half uur huilen een fles van 150cc gedronken,ik geef hem om 23.uur nog slapend een fles,wie heeft hier ook problemen mee helppppp!

12. sandra1971

Jan 12, 2008
    5
    0
    0
    verzorgende
    vlaardingen
    sow ik ga hem nu voederen hopelijk met succes

13. Suus78

Suus78 Actief lid

Apr 18, 2006
    156
    0
    0
    Als ze aangeeft niet meer te willen drinken dan duwt ze de speen uit haar mond. Blijven aanbieden helpt niet, want wat hierna in haar buikje komt spuugt ze eruit met een boertje. Afwachten dus. Zolang ze meer dan 150 per fles binnen krijgt heb ik besloten me geen zorgen te maken.

14. Gup1982

Gup1982 Niet meer actief

Dit heb ik dus nu ook met Dani, als hij inderdaad meer dan 150 cc drinkt vind ik het goed. De rest spuugt hij dan toch uit

zal wel weer overgaan.

groetjes

15. Natasja2

Natasja2 Actief lid

Feb 16, 2007
    179
    0
    0
    Noord Brabant
    Sandra1971: Wat is de reden dat je rosevice en danoontje geeft en een half uur laat huilen voordat hij de fles krijgt, als je bang bent dat hij te weinig voeding krijgt? Het lijkt mij dat rosevie en danoontje vult, dus de behoefte aan melk daardoor vermindert. Is voor het je eigen gemoedsrust niet prettiger om hem een flesje aan te bieden, bij de eerste signalen van honger (bv huilen en zijn gedrag waardoor je besluit die "bijvoeding" te geven)?Misschien drinkt hij niet iedere keer zijn flesje leeg, maar krijgt hij vaker een kleinere hoeveelheid.
    Ben wel benieuwd hoe jouw kleine reageert op de rosevice. Zit namelijk zelf soms te twijfelen of ik Yoran diksap zal geven, omdat hij bij twee voedingen op de dag vaak te vroeg wakker is om al melk te krijgen. Maar ik zou eigenlijk de structuur van wakker worden - flesje - vermaak - box - luier verschonen - naar bed willen aanhouden. Maar ik dacht dat met diksap en bijvoeding het best gewacht kan worden tot de leeftijd 4-6 mnd. Dus ik wil wel graag weten of de rosevice invloed had op de stoelgang van jouw kleintje.
    Succes, 't blijft lastig om de gebruiksaanwijzing van onze babys te leren kennen :rolleyes:

16. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    heb precies hetzelfde! mn zoontje laat inderdaad ongeveer 30 cc staan.krijg er niet meer in!
    en een speentje wil hij de laatste week ook niet meer!
    zal wel overgaan denk ik dan maar!

ik ga ook standaard proberen te geven misschien...

17. Hoort bij een sprongetje!
    Jesse had dit ook heel erg bij 13-14-15 weken..
    Sinds een paar dagen drinkt hij weer alles lekker op!
    Want wij wouden ook 1 fles minder doen, en toen kwam hij ineens om 4 uur! haha Dus we hebben de dag later weer lekker 5 flessen gegeven!

18. Als kinderen minder drinken zou ik ze helemaal geen danoontje of roosvicee geven aangezien dit het drinkgedrag nog verder beinvloed. Misschien iets meer op zijn verzoek gaan voeden? Dus geen half uur laten huilen, maar dan een fles aanbieden? Vaker een fles aanbieden, kleinere beetjes (of weigert hij die dan).

Enne een fles hoeft niet leeg he!

19. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

Mar 20, 2007
    12,175
    0
    0
    Noord-Holland
    Wij hadden ook dat onze zoon ineens minder dronk en hij had ook last van verstopping. Nu hebben we een grotere speen (M-speen van Difrax) erop gezet en alle problemen zijn over :D. Dus het is het proberen waar. Het is namelijk zo dat de kindjes rond 3 maanden soms een grotere speen willen hebben. Ons zoontje gooide zijn hoofd ook erg opzij en gooide daardoor de speen helemaal in zijn mondhoek.

Share This Page