duwen met handje

Discussie in 'Voeding' gestart door Mamzie, 11 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Sinds een paar dagen duwt Erik tijdens de voeding met zijn handje tegen mijn borst.
    Best vervelend en pijnlijk.
    ook voor hem want door dat geduw gaat telkens de tepel uit zijn mondje.
    Ik hou dan zijn handje vast. en dan duwt er daar tegenaan. Soms word ie er boos van als ik dat doe.

    Soms duwt ie ook wel eens met zijn beentje. Dan gaat het ieder om de beurt. Eerst duwt ie met zijn beentje tegen mijn been en dan met zijn handje tegen mijn borst. En dat gaat dan de hele voeding door.


    Waarom doet ie dit?
    Want hij werkt zichzelf alleen maar tegen. ( Vooral met zijn handje )


    Oja, en nog een vraagje :ik heb af en toe last van zere oksels. Het voelt dan ook net of er een knobbel ofzo zit maar als ik dan met mijn handen/vingers voel, dan voel ik niks.
    Komt dat door de borstvoeding die pijn? Heb er niet altijd last van hoor.


    Alvast bedankt voor het antwoorden :D
     
  2. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Is het mischien de leeftijd van je kindje ? Vind Erik de omgeving mischien interresanter dan je borst ? Of is hij aan het testen wat hij allemaal kan met zijn handjes ? Of heb je echt het idee dat hij ergens last van heeft en daarom zo duwt ?

    Ik heb ook een bobbel in mijn oksel gehad (kon het wel voelen met mijn vingers) maar dat was toen ik een bo had. Het was volgens de huisarts een lymfeklier die opspeelde omdat ik een bo had.
    Maar daar heb jij geen last van toch ? Geen idee eig. wat het dan bij jou kan zijn.
     
  3. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Bedankt voor het antwoorden Nemo.

    Nee, voel geen knobbel.
    Als het blijft zal ik deze week ff naar de huisarts gaan.


    Als Erik dat duwen doet dan drinkt ie wel lekker door.
    Misschien is het toch uitproberen ofzo zoals je zei.
    Of misschien dat iemand anders het weet ;)
     
  4. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Misschien gaat het hem niet snel genoeg en wordt ie daar een beetje onrustig van? Dat is het enige wat ik kan bedenken...j ekan er denk ik alleen weinig tegen doen...hier is mijn zoontje ook druk met zijn handje als ie drinkit dan " aait" hij mijn borst...waarom echt geeeeen idee, misschien komt er dansneller melk uit ofzo?
     
  5. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ook hier onrustige handjes tijdens het voeden! Ze duwt idd net als bij jou Kiowa, ze aait m'n borst en m'n gezicht, knijpt in m'n gezicht, neus, oren, trekt aan m'n haar, krabt m'n gezicht en borst en slaat soms ook met haar platte hand op m'n borst wat een lekker hard geluid geeft. Kortom ze is erg onrustig. Ook trappelt ze vaak hard met haar beentjes of duwt ze net als Kiowa omschreef tegen me aan. Wat hier helpt is haar hand om m'n bh-bandje doen, dan trekt ze daar soort van ritmisch aan. Heb verder geen idee waarom ze doet wat ze doet, heb soms het idee dat het haar niet snel genoeg gaat omdat ze eigenlijk liever gaat spelen ;) . En dat gevoel onder je oksel herken ik ook wel, heb geen idee wat dat is. Wordt wel erger als ik de melk toeschiet, dat doet soms erg veel pijn in m'n borst enonder m'n oksel moet ik zeggen.
     
  6. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    dat gevoel onder je oksel komt volgens mij als je zeg maar veel melk hebt...ik voel dat ook als het echt hoognodig tijd is om mijn zoontje te laten drinken...
     
  7. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Isa duwt ook soms met haar handje tegen mijn borst maar ze is nog klein genoeg dat ik die dan gewoon verplaats en dan drinkt ze rustig verder. Maar waar ik altijd aan moet denken als ik dit lees.. is over een klien poesje wat bij zijn moeder drinkt :oops: . Die duwen ook ritmisch met hun pootjes tegen de moederborst en volgens mij is dat om het toeschieten vd melk te bevorderen dus misschien gaat het Erik (en de anderen) inderdaad niet snel genoeg. :rolleyes:
     
  8. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Dat van die poesjes noemen ze melktrappelen toch ?
    Ik heb wel eens als mijn kindje los laat en ik druk op mijn borst dat het er dan echt met een straal uit komt. Mischien is het dan toch dat er door drukken meer melk uit komt.
     
  9. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja, daar zat ik ook aan te denken.
    Maar Erik duwt zo hard dat de tepel telkens uit zijn mond gaat. Dus hij schiet er niks mee op hihihihi.
    Je zou denken dat ie wel beseft dat als ie te hard duwt en telkens de tepel uit zijn mondje schiet dat er dan mee op moet houden ofzo. Maar nee, meneer gaat stug door :p
     

Deel Deze Pagina