4 flessen ipv 5?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door pascha, 24 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pascha

    pascha Actief lid

    11 aug 2006
    265
    0
    0
    goedemorgen,

    Onze zoon is nu drie maanden oud..hij is gister gewogen en hij weegt 6600 gram en is 63 cm..nu zitten we op 4 flessen van 180/6 en zn laatste fles 210/7 dit omdat hij een aantal dagen weer eerder kwam s'nachts terwijl hij altijd van 10 tot zes doorsliep..dit doen wij nu een aantal dagen en hij kwam gewoon weer netjes om 6 uur..nu kwam hij gisterochtend om half zeven en vandaag zelfs om kwart voor acht..Nu kom ol vandaag al niet meer uit qua aantal flessen..hoe moet ik dat nu doen? want hij kan natuurlijk nog niet op 4 flessen of kan ik het proberen op vier flessen met meer voeding erin?

    Bedankt alvast...

    Groetjes
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Drie maanden is wel erg vroeg voor 4 flessen. Ondanks dat hij mooi aan gewicht zit. Persoonlijk zeg ik geef nog even 5 flessen. Maak hem desnoods wakker ervoor.

    Ilja
     
  3. pascha

    pascha Actief lid

    11 aug 2006
    265
    0
    0
    OK en hoe kan ik dat het beste aanpakken?..want hij heeft nu om kwart voor twaalf zn tweede fles gehad..en hij krijgt dan om vier uur zn derde fles en dan om acht uur zn vierde fles...hij komt echt netjes om de vier uur...maar als ik hem dan om 10 uur weer moet wakker maken voor nog een fles dan krijg ik m zeker weten niet wakker want normaal gesproken moet ik hem al wakker maken rond tien uur half elf en dan heeft ie zn fles om 6 uur gehad..dus als ik m dan na twee uur moet wakker maken dan heeft ie nog geen honger...?

    Dank je alvast

    gr.
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Met de tijden een beetje soepel zijn. Als hij nu rond de klok van achten een fles krijgt dan krijgt hij de laatste fles iets eerder. Of met de fles van achten iets spelen.

    Ilja
     
  5. pascha

    pascha Actief lid

    11 aug 2006
    265
    0
    0
    ok maar de fles van 8 uur is dan zn vierde fles...hoelaat moet ik dan zn vijfde fles geven? die krijgt hij normaal om tien uur maar omdat hij nu twee uur later is elke keer...dan is twee uur na zn vierde fles toch te vroeg om hem de vijfde fles te geven?

    groetjes
     
  6. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Dan ga je met de derde en vierde fles al wat schuiven. Bijvb. beide een half uurtje eerder. Zo kan je de laatste fles dan tegen half 11 geven. Gewoon kijken of Jayden het ook wil.

    Ilja
     
  7. pascha

    pascha Actief lid

    11 aug 2006
    265
    0
    0
    ok dank je wel we gaan het proberen...en stel nou dat hij morgenochtend weer om acht uur komt..moet ik het dan hetzelfde doen als vandaag?
    en vanaf wanneer mag hij over op vier flessen?

    groetjes
     
  8. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Dan geef je hem bijvoorbeeld na drie en een half uur weer een fles. Zo speel je een beetje met de tijd. De richtlijnen voor 4 flessen zijn tussen de 4 en 5 maanden en het gewicht boven de 6 kilo. Het gewicht heeft hij dus, maar is nog wel klein gezien z'n leeftijd.
    Echter het zijn richtlijnen. Vandaar mijn advies probeer hem nog 5 flesjes te geven, maar wil hij dit straks echt niet dan houdt het op.

    Ilja
     
  9. pascha

    pascha Actief lid

    11 aug 2006
    265
    0
    0
    ok dank je wel voor je snelle antwoorden

    groetjes
     

Deel Deze Pagina