Onze kleine dame krijgt op advies van de kinderarts nutrilon A.R. met als bekende bijwerking harde ontlasting. Nu geef ik haar kindicol om de ontlasting zachter te maken maar dat helpt maar zozo en ik moet haar dan de volle dosis blijven geven. Daarnaast ben ik er huiverig voor om kindicol eindeloos te blijven gebruiken. Nu twijfel ik om over te stappen op Nutrilon Omneo met als risico dat het omhoog komen van de voeding terug komt of de AR vermengen half/half met de nutrilon standaard. wat denken jullie?
Je kunt ook willekeurig welke voeding op maat indikken met johannesbroodpitmeel. Helemaal niet nodig om op een duur merk te blijven. Gezien de klachten van je kind zou je heel goed Kruidvat, Bonbebe of Etos/AH Extra Care kunnen geven ingedikt met wat johannesbroodpitmeel. Dat werkt overigens het beste als je de poeders van te voren mengt en oplost in de helft van het water, net van de kook, en daarna aanvult met koud water.
en hoeveel schepjes johannesbroodpitmeel op een fles van 200?? ik heb zowel nutriton staan als de pure versie en ik gebruik liever de pure versie.
Dat zou ik ook doen. Mijn zoon reageerde bij de volle dosis heel heftig met vreselijke buikkrampen. Nu ben ik 1.5 week bezig met Nutriton en eerst begonnen met een half schepje en nu zit ik langzaam aan op 1 schepje en nu gaat het wel goed. Ik gebruik tegen het spugen en moeizame ontlasting op een fles van 150, 3 scheppen Omneo, 2 scheppen standaard en 1 schepje Nutriton en dat gaat tot nu toe geweldig. Af en toe nog wat spugen (dik slijm), maar dat kan natuurlijk altijd. Succes!
ik heb bij Sam ook AR gebruikt ... HEEL EVEN, want god wat een krampen kreeg hij daarvan. 2 dagen keihard gehuild van de buikpijn. toen overgestapt op omneo en dat ging goed. die is ook vrij dikkig.