4 flessen van 210cc??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Foofer, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ons manneke groeit ontzettend goed en is al snel overgestapt naar 4 flessen van 180 cc (zit daar nu al een maand op en hij is 3 maanden oud). Sinds een week begint hij kort te huilen als z'n fles op is. We denken dus dat hij wel wat meer lust, maar mag ik 210/7 gaan geven?? Ik hoor en lees namelijk dat je daar uiteindelijk wel op uit mag komen. Ik heb alleen geen idee hoe oud je baby dan moet/mag zijn en hoeveel flessen je dan op een dag geeft.
    Heeft iemand hier ervaring mee of advies?

Alvast bedankt,
    Foofer

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoog eerst eens de fles op waarvan je denkt dat het 'nodig'.. het is nergens voor nodig om alle flessen gelijk te maken.
    4 flessen met 2 maanden is heel vroeg en als je het mij vraagt te vroeg. Veel liever wat meer flessen en kleinere hoeveelheden. Dat maagje is maar heel klein en er moet wel een hele plens in.

3. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    De 4 flessen op 2 maanden is overigens wel in overleg met het cb gedaan.

Maar dat kan ik natuurlijk ook wel doen ja, hij heeft het voornamelijk bij de flessen in de middag. Misschien omdat hij dan het meeste energie verbruikt door het spelen?

4. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Met 3m zaten we op 5x180 en met 4m op 4x210.

op dit moment (net begonnen met opvolgmelk) zijn we nog wat aan het schuiven met de flessen. 's ochtends en 'savonds 210, overdag 180.

misschien kan je de eerste en laatste fles vervangen door 210 en kijken wat hij daarmee doet?

5. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ja ik denk dat we dat maar eens gaan doen. Bedankt :)

6. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    Hier ook 4*210, heb nog een tijdje een extra (klein) flesje gegeven toen we 180 gaven, maar hij sliep al zo lekker, dus toch maar naar 4. Gaat goed hier.

7. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Even een vraagje dan (ik weet het niet meer hoe dat met m'n zoontje toen ging namelijk, erg he).
    Toen jullie van 5 naar 4 flessen gingen, welke fles kwam dan te vervallen?

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

de fles van 23:00 en de rest bleef gelijk:
    8:00 - 12:00 - 16:00 en 19:30 (naar bed om 20:00 en slapen tot 8:00)

Dochter was 18 weken (4 maanden) toen ze naar dit schema ging.

Zoonlief was 15 weken (3 maanden) toen hij naar een vergelijkbaar schema ging

9. Gravid

Gravid Niet meer actief

Toen ons zoontje 2,5 maand was zijn we over gegaan op 3*210+7.
    en 1x 180+6.
    Nu is hij bijna 3,5 maand en zit hij op 4*210+7.
    (En door de laatste fles krijgt hij rijstebloem.)
    Toen we met 4 flessen begonnen is de fles van 23.00u er af gegaan, en nu zijn we zover dat hij om 19.30u de laatste fles krijgt.

10. Bastet

Bastet Niet meer actief

Mijn zoontje schommelt nu tussen de 4 of 5 flessen 180/6, dit al 2 weken.
    Als hij veel slaapt overdag, komen we op 4 flessen uit.
    Als hij actiever is, komen we op 5 flessen uit.
    Normaal gesproken dan, gister had hij om 19.00uur zo een honger dat hij zijn avond fles (met rijstebloem) toen heeft gehad en om 20.30uur ging hij slapen.
    Vanmorgen ben ik zelf om 05.45uur maar eens gaan kijken of meneer al wakker was. :) Hij werd net wakker en heeft voor het eerst rustig zijn ochtend fles op!
    Bij de volgende afspraak op het CB ga ik overleggen of we eventueel eerder kunnen beginnen met bijvoeden, omdat we nu al op de 180/6 flessen zitten en ik liever geen grotere flessen (van 210/7) wil gaan geven.

11. Chai

Chai Niet meer actief

Voor zover ik weet gaat het niet om hoevaak je de fles geeft trouwens maar hoeveel je kind in totaal per dag drinkt..
    Mijn dochter drinkt bijvoorbeeld absoluut geen 180/6 4/5x per dag.
    Maar ze drinkt in totaal wel rond de 900 cc per dag... dus tjah..
    Naar mijn weten mag je kindje niet meer dan 1000cc per dag dus zolang je daaronder zit lijkt het me geen probleem.
    Al ben ik daar wel is overheen gegeaan op hongerige dagen hoor. :p
    Als jou kindje behoefte heeft aan grotere voedingen per keer dan moetje dat lekker doen.
    Die van mij drinkt liever heel veel kleinere voedingen.

12. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    4 flessen red ik hier echt nog niet. Vandeweek geprobeerd om de laatste fles (die van 23.00) te laten vervallen maar dat was geen succes. s'Nachts om 03.00uur kreeg mevrouw honger.
    Geef haar dus nu 210cc met rijstebloem erin.

Deel Deze Pagina