flesvoeding naar koemelk

Discussion in 'Flesvoeding' started by sandraske, Aug 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter weigert sinds een aantal dagen de ochtendfles opvolgmelk.

Ze krijgt tussen de middag al koemelk (90 cc) omdat ze die fles al langer weigert.

Hoeveel cc melk kan ik haar in de ochtend geven of gewoon melk weglaten en iets anders geven?

Ze krijgt nu alleen 's avonds nog een fles opvolgmelk (nutrilon goede nacht die wil ze wel) van op het moment 180/6 omdat ze geen groenten eet..

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nutrilon goede nacht is geen groentevervanger hoor! Er zit niks in dat je in groente aantreft. Heb jealneens geprobeerd groente eerder op de dag in een andere vorm aan te bieden?

Je kind mag nu in principe alle zuivel gewoon, krijgen dus geen poeder meer. Wel vitamine D geven ( maar dat deed je natuurlijk al omdat je onder de 500cc kv zat).

3. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    nee dat weet ik ook wel maar om te voorkomen dat ze 's nachts wakker wordt, heb ik de fles opgehoogd naar 180/6

we bieden in principe tussen de middag groente aan omdat wij dan zelf ook warm eten maar werkt niet en ze weigert op het moment alles potjes, vers geprakt, puree en stukken..

maar daar ging dit topic niet over ;)

4. Jo77

Jo77 Actief lid

Jul 13, 2006
    412
    0
    0
    Friesland
    Lust ze ook pap? Anders zou ik haar een bordje pap (met eventueel gewone melk) in de ochtend geven.

Mijn dochter is ongeveer even oud als jouw dochter, en die weigert sinds een aantal dagen ook de groente 's avonds. Ik denk dat dit een fase is. Ze gaat vanzelf wel weer beter eten.

5. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    pap wil ze niet (uit bord en fles)..

6. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Het is fijn dat jullie antwoorden geven maar het topic gaat eigenlijk over de vraag hoeveel cc melk ik dan in de ochtend kan geven...

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou zeggen, laat haar dat zelf bepalen. Bied aan en kijk wat ze neemt.

8. Jo77

Jo77 Actief lid

Jul 13, 2006
    412
    0
    0
    Friesland
    Ja, dat wou ik ook zeggen. Bied gewoon een hoeveelheid aan.

Hoeveel opvolgmelk krijgt ze normaal in de ochtend? Probeer dat dan ook met gewone melk of een beetje minder. Dan zie je vanzelf wel of ze het wil.

9. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ze kreeg 120/4 's morgens en een boterham. CB had ik ook nog gebeld en die zeiden max 100 cc want anders krijgt ze veel te veel melkprodukten binnen. Ik vond het nog wel meevallen maargoed..

Zal morgen eens proberen 120 cc

10. fafje

fafje Niet meer actief

Mij is laatst verteld 400 zuivel

Dus avondfles heb j al 200 en ze eey ook yoghurt toch? Hoeveel?
    Dan nog flesje van 90, mss zit j dan al 400? Sowieso evrn en ze hoeft zelfs 300! :) dan is yoghurt en avondfles al genoeg..,

11. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    hoeveel yoghurt weet ik niet precies, iets meer als zo'n nestle toetje..

ik zie wel hoeveel ze opdrinkt morgen, vanavond maar een fles 150/5 gegeven omdat nu wel groenten op had..

12. fafje

fafje Niet meer actief

K weet dat zelf ook niet echt eigenljjk tussen 50 en 100ml

Maar bn j nou bang dat ze te weinig of teveel zuivel krijgt of bedoel j alleen opvolgmelk/koemelk

13. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    bang dat ze te veel zuivel krijgt eigenlijk..

's morgens 100 cc
    's middags 100 cc
    bakje yoghurt 100 cc (denk ik)
    en dan nog fles 165 cc of 200 cc

maar dat is dus 465 cc of 500 cc maar kan natuurlijk de yoghurt nog weglaten..

14. fafje

fafje Niet meer actief

K zou juist t flesje weglaten waar ze moeilijk mee doet 365 per dag mag hoor mss lust ze nog een plakje kaas en t is voldoende

15. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    kan fles tussen de middag misschien weglaten..

ben aan het proberen haar thee te laten drinken maar is nog niet echt een succes..

Share This Page