Even een paar vraagjes voor de mama's wiens kindje Neocate krijgt. -Hoe is de ontlasting van jullie kindje? -Hebben jullie kindjes nog last van uitslag en eczeem met Neocate? -Is Neocate een voeding voor alle allergieen? Hier is de ontlasting sinds Neocate donkergroen, slijmerig en breierig. Bij de Friso AC was dit waterdun en lichtgroen. Sinds vrijdag zit hij aan de Neocate en sinds gisteren 2 eczeemplekken op zijn gezicht en sinds vandaag zijn andere wang volledig onder de uitslag (dan wel beginnend eczeem). Hij heeft meer last van zijn reflux met deze voeding, maar hij heeft wel meer rustigere momenten.
Hi Vica, mijn zoontje heeft een tijd neocate gehad (Al zijn we nu weer terug op de friso standaard, omdat hij toch geen allergie (meer) heeft, en de neocate weigerde te drinken omdat hij hem vies vond en dus begon af te vallen). Maar in antwoord op je vragen: - ontlasting was donkergroen en heel dun - eczeem bleef hetzelfde, al werd het in 1 knieholte erger - weet niet of ik de vraag helemaal goed begrijp, maar: een vriendin van mij werkt voor nutricia en die legde het mij zo uit neocate is een voeding die gemaakt wordt zonder welke vorm van melk dan ook. Dat is anders dan bijvoorbeeld Nutramigen of Friso AC, die worden gemaakt uit koemelk waarvan de eiwitten sterk worden voorbewerkt. Neocate wordt samengesteld uit vrije aminozuren in een fabriek waar ook geen melkproducten worden verwerkt, en kan dus geen enkele reactie opwekken, tenminste niet voor koemelkeiwitten. Als je met alle allergieen bedoelt of het ook vrij is van noten, ei en dat soort dingen, dan durf ik dat niet te zeggen, maar ik denk het wel. Daar kan je anders even de nutricia info lijn over bellen (er is een speciale voor de neocate), die hebben mij altijd ook goede info kunnen geven. Volgens de kinderarts hier kon het trouwens twee weken duren voordat alle koemelkeiwitten helemaal uit je kindjes systeem zijn verdwenen, dus het kan even duren voordat de allergische symptomen helemaal weg zijn. Overigens werd de reflux hier ook veel erger op neocate. Geen idee waarom, dat begreep de kinderarts ook niet, maar hij lag hier af en toe echt in poelen zuur in de box, arm jochie...
Neocate is dunnere 'melk' dan andere soorten, dus vandaar dat het er ook makkelijker uit komt. Eczeem is hier wel minder geworden, maar nog steeds niet helemaal weg.
Hier reageert mijn zoontje dus wel op Neocate. Hij krijgt uitslag en zijn oog was vanmorgen helemaal dik en rood. Dit wordt nu iets minder (de zwelling) maar ik snap er niks van. Deze reactie krijgt hij ook van friso comfort (maar dan nog erger), van jbpm en van Friso AC (maar dan minder).... Dit moet toch helemaal niet kunnen??? Kan je kindje reageren omdat die moet wennen aan de voeding ofzo? Leek mij sterk dat dat zou gebeuren met Neoocate.... Morgen ga ik de KA bellen, want volgens mij heeft hij veel meer allergieen dan alleen koemelkeiwit. Jbmp bevat tenslotte ook geen koemelkeiwitten. Hoe testen ze andere allergieen?
Sterkere dieetvoeding dan neocate is er volgens mij niet. Kan de uitslag niet ergens anders door komen, wasmiddel ofzo?