Ik heb even eenm vraagje over flessen schoonmaken.. Wij koken ze 1 keer per 24 uur uit, en bij andere voedingen spoelen we ze af, en daarna drogen we ze met keukenpapier. Ik vroeg me af of het nou echt nodig is om ze af te drogen na het afspoelen? Want anders ben je elke keer ja zo lang bezig met alles..
Ik droog ze nooit af, was ze om, spoel ze uit, zet ze weg, voor ik ze gebruik gooi ik er even wat water doorheen, schenk het gekookte water in en maak de fles.
hier drogen we ze ook nooit af 1x per dag uitkoken na gebruik met heet water omspoelen op keukenpapier laten uitlekken en voor gebruik weer omspoelen met heet water van de kraamverzorgster moesten we het in de koelkast zetten maar in het ziekenhuis deden ze dat ook niet, dus wij doen het ook niet
ik laat ze uitlekken op een schone doek...en als ik bijv bezig ben in de keuken, droog ik ze wel af voordat ik ze in de kast doe...zegmaar voor de zekerheid...maar wel met een normale theedoek (schoon)
ik droog ze nooit af! na gebruik spoel ik ze om met koud water. zodra alle flessen gebruikt zijn, maak ik een sopje, en was ze af. daarna gaan ze direct de sterilisator in. zodra die klaar is, zet ik ze buiten het sterilisator ding, dan verdampt het laatste beetje water, en zijn ze weer droog. dan zet ik ze in elkaar met speen en onderkant/ventiel (s-flessen), en gaan ze de kast in!
Ik droog ze ook niet af, ik spoel ze om na de voeding, en zet ze ( nat ) terug in de koelkast. 's Ochtends maak ik een sopje en daarna kook ik ze uit.