Geen melk meer willen drinken, wat nu?

Discussion in 'Voeding' started by eeyore, Feb 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. eeyore

eeyore Lid

Feb 22, 2007
    24
    0
    0
    Mijn dochtertje van 15 maanden wil sinds een week geen fles meer terwijl ze ervoor nog 's morgens en 's avonds een fles dronk. Gewone melk moet ze van walgen en haar poedermelk moet ze nu dus ook niet meer. heb al alles geprobeerd, groeimelk, melk met smaakjes zelfs ten einde raad chocomelk maar alles waar melk in zit weigert ze.
    Het enige wat ze wel wil is platte kaas. Is dit normaal? dacht dat kinderen zoveel mogelijk melk moesten drinken en duurt nu toch echt al lang hé.
    Iemand tips?

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Drinkt ze t ook niet uit een bekertje? Misschien wil ze de fles gewoon niet meer...

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,862
    3,374
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    of als pap?

4. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Kan ook gewoon een fase zijn. Ik zou het wel blijven aanbieden op verschillende manieren (verschillende dingen en in verschillende flesjes/tuitbekers etc), maar niet pushen. Verder zou je ook nog andere zuivel kunnen proberen (vla, yoghurt, kaas, kwark etc). Als drinken zou ik dan gewoon ook de dingen geven die ze wel lekker vindt.

Het is verder wel belangrijk dat ze zuivel binnenkrijgt, maar dat hoeft niet perse melk te zijn.

5. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wat drinkt ze nu wel (bv diksap) kan je ermee mengen? karnemelk? (soms houden kids van zure dingen, ik moet er niet aan denken maar goed) eet ze wel toetjes e.d.

6. eeyore

eeyore Lid

Feb 22, 2007
    24
    0
    0
    Bedankt voor de reacties. Ze wil het ook niet uit een beker en ook met niks gemengd, kan haar echt niet foppen. Voor de rest eet ze normaal hoor. Ben gewoon ongerust da ze te weinig melk of zuivel krijgt. Het enige waar ze wel enkele slokjes van drinkt is van zo'n doosje groeimelk met aardbeiensmaak. maar aan de geur te zien zitten er daar waarschijnlijk heel veel suikers in, kan da dus nie altijd geven hé.

7. eeyore

eeyore Lid

Feb 22, 2007
    24
    0
    0
    Oh nog vergeten, voor de rest drinkt ze altijd water, is dat zo gewoon. Met nog twee maal een fles per dag was da wel voldoende hé. Is anders helemaal geen zindelijke ivm eten ofzo. Zal haar idd best niet pushen.

8. janna76

janna76 Fanatiek lid

Nov 8, 2008
    1,412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Roosvice met Calcium?
    Mischien?

9. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    lust ze yoghurt? het gaat nu nog om de totale hoeveelheid aan melkproducten per dag. dus ook boter en kaas, smeerkaas tellen mee voor de 300 cc aan zuivel. als ze een schaaltje yoghurt eet een kaas en boter op brood ben je al een heel eind.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Yoghurt(drink) (zonder suiker uiteraard, bijv. optimel), karnemelk (mijn stiefdochter lust ook geen melk, maar drinkt dus wel karnemelk... moet er zelf niet aan denken :().
    Maarrehm, gewoon af en toe blijven proberen en wie weet komt het vanzelf weer terug. Met pushen bereik je in ieder geval alleen maar dat ze voor de rest van haar leven weerzin voor melk ontwikkelt...
    Trouwens, iets anders dan koemelk nog een optie? Geitenmelk, drinkt ze dat wel? Kamelenmelk, (schijnt bijna net zo te smaken als moedermelk en schijnt qua samenstelling en bouwstoffen heel dicht te liggen bij moedermelk).
    Succes!

11. eeyore

eeyore Lid

Feb 22, 2007
    24
    0
    0
    Amai, jullie lijken veel meer te weten dan ik. Moet dus idd niet panikeren, ze eet graag en veel yoghurt en platte kaas. Heb nog geen geitenmelk of karnemelk ofzo geprobeerd. Zal morgen zeker eens testen. Bedankt allemaal, is de eerste maal da ik iets post maar zeker de moeite!

12. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Mijn dochter lust helemaal geen melk. Ik maak 's morgens ee bordje bambix met melk en dat eet ze wel. Als ze het maar niet herkent. :D Bij avondeten een bakje met biogarde en dat is voldoende zuivel.

Share This Page