4 flessen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Humbly89, 10 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    Heey meiden,

Ik had even een vraag aan jullie,, Liam drinkt sinds een paar dagen weer heel slecht,, als hij een fles bijna niks drinkt dus maar 90cc dan drinkt de volgende fles bijna leeg,, is dit dan een teken om naar 4 flessen te gaan,, de flessen gaan gepaart met gehuil als hij niet meer wil,, daarna is hij gewoon weer vrolijk :)
    Hoe laat gaven jullie dan altijd de flessen?
    Zit zelf te denken aan, 7.00-12.00-17.00 en 22.00 laatste fles,,

Liefsz

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

zo ging dat bij ons ook,.. wel hebben wij de fles moeten ophogen van 180+6 naar 210+7 omdat hij anders sochtends weer om 5 kwam en dus weer op 5 voedingen zat.

wij dachten het ook zo rond die tijden te doen.. daar was meneer het alleen niet mee eens, dus wij hebben hem gewoon zelf laten komen wanneer hij wou,
    wij hebben nu dus : 07.00. 11.30. 15.30. 20.00

maar als ze deze tijden goed vind is het toch prima ;)

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hoeveel tijd zit er tussen de flessen? Misschien zit er te kort tussen waardoor hij nog geen trek heeft?
    En hoeveel geef je per fles?
    Misschien kun je iets minder geven zodat hij bij de volgende fles genoeg honger heeft?
    hij is misschien nog iets te jong om over te gaan op 4 flessen? Ik ben zelf met 4 maanden overgestapt naar 4 flessen. Ligt ook een beetje aan het gewicht en het doorslapen.
    Mijn tijden zijn nu: 7-11-15-19/20 uur. Ik geef gtussendoor ook een half potje groenten en een half potje fruit.

4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    Liam krijg 200cc aangeboden en drinkt normaal rond de 180 cc of de fles leeg,, er zit 4 uur tussen,, tijden nu zijn 6.00 ( drinkt hij amper)-10.00-14.00 ( drinkt hij amper )-18.00-22.00 uur en dan naar bed,,
    hij woog bijna 3 weken terug 6470 gr

Liefsz

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Misschien kun je eens om de 4,5 uur proberen? En dan 4 flessen?
    Dan krijg je; 6 uur -10:30 - 15 - 19:30.
    Je laatste fles is dezelfde tijd als dat ik m geef en mijn zoontje slaapt door tot de vlg dag.
    Hij heeft wel voldoende gewicht om de nacht door te komen (aantal ponden is aantal uur zonder eten wat mag)
    Als hij om 6 uur slecht drinkt, kun je m misschien eerst wat beter wakker laten worden? Desnoods eerst in badje (misschien een beetje te vroeg) en dan om 7 uur voeden? Kom je ook wat prettiger uit qua tijden?

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

met 6 kilo mogen ze wel over naar 4 flessen,

zelf ben ik ook "pas" met maand overgegaan naar 4 flessen,
    ook hij krijgt groente en fruit tussen door, en af en toe een liga

als je denkt dat jou kindje het aankan kun je het gerust een keer proberen,
    elk kind is anders.. de 1 heeft met 4 maand nog 6 flessen en de ander nog maar 3,
    kijk wat je kindje wil... die weet het uiteindelijk het beste ;)

7. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    Ik maak Liam altijd 10 min voor de fles wakker omdat hij anders helemaal niet drinkt,, en om half 10 gaat hij sochtends in bad (andere tijden wil hij niet ) om de 4.5 uur heb ik ook geprobeerd drinkt hij net zow slecht,, :(

Liefsz

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dan zou ik over stappen naar 4 flessen en dan 6-11-16-21 uur. Dus 5 uur ertussen. Als hij dan nog geen trek meer heeft, dan misschien kleinere flessen per keer aan bieden?
    Vraagt hij wel zelf om de fles?

9. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    Neej hij heeft nooit om de fles gevraagd,, als ik hem zou laten slapen komt hij misschien maar 3 keer voor de fles en dat was het,, haha ga het morgen gewoon proberen :) en dan extra nutriton door de laatste fles, misschien helpt het :)

Liefsz

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik zou die nutriton laten want dat verzadigd alleen maar meer waardoor hij misschien 's morgens helemaal slecht drinkt?
    Ik zou hem gewoon eens op verzoek voeden.
    En ja: misschien komt hij dan maar 3 keer (denk het niet hoor!) maar als hij er zelf om vraagt drinkt hij wrs beter. En 4 flessen van 180 is handiger dan 5 die hij gedeeltelijk laat staan? Komt wrs op dezelfde hoeveelheid neer?!

11. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    haha ik kan nutriton niet laten staan hij heeft reflux dus zit op 5 schep,,
    jah ga gewoon eens 4 proberen denk dat hij dan wel goed gaat drinken :)

Liefsz

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    O ja, nee dan ligt dat wat anders haha, ik zou het gewoon eens proberen. Het ergste dat er kan gebeuren is dat ie om een extra voeding zal vragen!
    succes!

13. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    haha jah en dan kan ik altijd nog weer terug naar 5 flessen :)

Liefsz

bedankt voor het antwoorden :)

14. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hier ook een meisje wat nooit echt honger heeft. Toen ze op 5 flessen zat dronk ze ze op een gegeven moment ook heel slecht. Zelfs de eerste fles 's ochtends (vaak werd ze pas rond 9 uur wakker) ging niet echt van harte. En voor de laatste fles (rond 23.00) moesten we haar echt wakker maken..
    Van de ene op de andere dag zijn we gestopt met de fles van 23.00. Ze dronk meteen een stuk beter. Ze krijgt nu 4x180/6, ongeveer op 8.00, 12.00, 16.00 en 20.00. Voor haar zou het idealer zijn om er ongeveer 4,5 uur tussen te hebben (soms heeft ze nog niet echt zin in de fles), maar ja, tis ook nogal een slaapkop 's nachts!
    Ik zou de laatste fles proberen er vanaf te laten. Hij weegt ruim 6 kilo dus dat kan best. En misschien drinkt hij in 4 eetmomenten wel meer dan in 5 (zoals bij ons dus het geval was..).

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik ben met 3 maand en 3 weken overgestapt naar 4 flessen. Ik kreeg haar ook echt niet meer wakker om 23 uur en als dat al lukte, wilde ze geen druppel drinken. Voor haar lengte/gewicht verhouding had ze eigenlijk het beste nog op 5 flessen kunnen zitten, maar Misha dacht daar anders over. Tja, en dwingen gaat niet;)

Ik gaf de flessen om;
    8-12-16-20 uur, zonder rijstebloem.

Toen ik overging naar 4 flessen, ging het drinken overdag ook ìets beter, maar ze is nooit een groter drinker geweest.

Houdt er ook rekening mee dat heeeel erg veel beebjes zo rond de 3 maanden een "drinkdip" hebben. Echt, je leest het hier zo vaak...Als ik al iets lees in de trant van; "mijn kindje drinkt zo slecht", kijk ik meteen naar de banner van die persoon en 9 van de 10 keer blijkt het kindje in kwestie dan rond de leeftijd van 3 maanden te zitten, nu dus ook weer:D

Allebei mijn kinders hebben dit ook gehad. Alleen bij Milan duurde dat een paar dagen en ging daarna weer drinken heen en bleef lekker op 5 flessen. Misha ging na een paar dagen wel weer wat beter drinken, maar wilde dus geen 5e fles meer. Het verschilt dus echt per kind, het is gewoon aftasten de aankomende dagen. Wel/niet naar 4 flessen is uitproberen, je merkt vanzelf of je kindje steeds vroeger komt om een fles, dan is het nog niet toe aan 4 flessen..

16. bridget078

25 mei 2008
    78
    0
    0
    Account manager fashion
    Zoetermeer
    Grappig inderdaad.....mijn mannetje wordt deze komende week 12 weken en jawel....ook hij maakt er een potje van met de flessen. Was zo trots op hem ( nu ook nog hoor.... ) maar we hadden eerlijk waar een heel mooi ritme te pakken. Tot dat ik over ging naar 4 flessen ( iom Cb gedaan ), gaat nu gelukkig weer een klein beetje beter, gelukkig bleef hij wel de nachten door slapen.

Succes, tis nu gewoon een beetje aanmodderen, komt vast goed.

17. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Grappig het is idd allemaal zo rond de 4 a 5 maanden..

Deel Deze Pagina