Hallo, ik heb een vraagje over het aantal flessen voeding die mijn dochtertje binnen moet krijgen. Ik heb een voedingsschema sinds ongeveer 3 weken volgens advies van de wijkverpleegkundige (cb). 5 flessen van 130cc of 140cc om de vier uur voeden. schema van CB: 5/6 uur 9/10 uur 13/14 uur 17/18 uur 22.00 uur eventueel in de nacht 60 cc als zij zich meld. Maar nu kom ik niet aan die 5 flessen want mijn dochter slaapt de nacht door en meld zich pas vanaf 8 uur in de morgen. heb nu 3 dagen aan gekeken welke tijden mijn dochter zelf aangeeft honger te hebben. dit schema zit er vaak als volgt uit. 8:00 12:30 16:30 20:30/21:00 ik lijk steeds 1 fles te kort te komen in het schema. soms schuift het wat met tijden en heeft ze de laatste fles om half 10. maar als ze gaat slapen meld ze zich niet eerder dan de volgende ochtend. wel merk ik dat ze na het leeg drinken wat de fles graag meer heeft. dus geef nu 150+5 in haar fles. zijn 4 flessen niet te weinig voor een baby van 7 weken ze weegt 5100gram. heb niet het idee dat ze te weinig voeding binnen krijgt want ze geeft duidelijk aan dat ze meer wil. Dus heb de fles opgehoogt. wat adviseer jij? groetjes, Oemie
Hallo Oemie, de meeste kindjes gaan vanaf 4 manden over op 4 voedingen. Belangrijk is dat er niet langer dan 10 uur tussen een voeding in zit. Je kindje mag 5 voedingen van 200 ml, maar niet ieder kindje drinkt deze hoeveelheid. Het belangrijkste is dat je kindje goed groeit. Groeten Eveline