Juliën wil echt alleen nog maar zitten! Als we hem neerleggen schreeuwt hij echt alles bij elkaar! Hij zit nu dus regelmatig in het hoekje van de bank en begint ook al omhoog te komen ( deels zitten zonder ondersteuning) Ik heb de box nu omlaag gedaan en hij zit dus ook veel in het wipstoeltje! Wie herkent dit en kan ik iets tegen dit gedrag doen?
geen idee. Fien zit ook graag, maar liggen vind ze ook best.. maar lees ik het goed? ben je nu zwanger en je knul is pas 4 maanden? ik wil het ook al graag maar ik ben bang dat het te zwaar is.. hoe denk jij erover?
Ik ben vrij vlot na mijn bevalling zwangeraakt (ongepland) het was even slikken maar nu loopt alles goed hoor soms wel vermoeiend maar vindt het ook hartstikke leuk! Ook de omgeving reageert heel positief ,, En straks de kleintje lekker op elkaar zitten!
het lijkt mij erg leuk, maar ik ben ook een beetje bang hoe anderen reageren..het zal wel even zwaar zijn, maar later heb je er dan weer je voordeel mee denk ik.. Toch?
ja dat lijkt mij ook ja! Ik geniet nu vollop en als k straks 3 kindjes heb en ons gezinnetje compleet is zitten ze alle 3 vlak achter elkaar aan wat enorm gezellig zal zijn!
het is wel off topic maar mij lijkt het ook prettig kids vrij snel achter elkaar te hebben ze hebben dan een leuke leeftijd metelkaar en niet zo'n groot verschil. als het aan mij ligt komt de volgende ook binnen een jaartje.
Ik ken het hoor (niet het zo kort op elkaar zwanger zijn ) maar dat van het zitten. Kylian heeft ook zo'n periode gehad, gek werden we ervan. Liggen was brullen (gelukkig niet 's nachts in bed). We hebben zo'n doomoo zak en die zetten we in de box, even modeleren en dan meneer erin zetten, maar je raad het al, niet rechtop genoeg naar meneers smaak dus weer brullen. Op een gegeven moment heb ik zijn mobiele bij hem gehangen (terwijl hij dus in die zak zat), dat vond hij wel leuk want nu kon hij bij de dingen komen en er lekker mee spelen. Nu heb ik ingevoerd dat hij een half uur voordat hij naar bed gaat gezellig bij mij komt zitten, hij zit dan tussen mijn benen in zodat hij geen kant op kan en vaak zit hij dan (zonder dat hij het zelf in de gaten heeft) even alleen. Wij gaan wel in zijn behoefte mee en willen binnenkort ook een kinderstoel gaan aanschaffen zodat hij daar ook in kan zitten. Groetjes Anita
Leuk! Maar laat je kindje daar niet los in zitten zonder steun, zolang hij nog niet zelfstandig en alleen kan zitten, dat is namelijk niet zo goed voor zijn ruggetje. Dat komt doordat baby's (in tegenstelling tot volwassenen) meer dan 300 botten hebben die nog niet allemaal aan elkaar zijn vastgegroeid.
Heej Anita, Bedankt voor je reactie, Juliën gaat gelukkig ;s avonds ook gewoon zonder te schreeuwen in zijn bedje liggen! Ook hebben wij tijden ingesteld van dan even zitten en daarna lekker liggen, we hebben dus een wipstoeltje wat ik ideaal vindt, voor een kinderstoel vindt ik het nog te vroeg doordat hij nog niet zelfstandig kan zitten (zoals ranate28 al vermelde) Maar ik heb het gevoel dat hij straks gewoon ineens rechtop gaat zitten zonder hulp!
fien zit sins een twee weken in de kinderstoel. niet zo lang hoor! we hebben haar vastgezet met handdoeken dat gaan prima!
Het is eigenlijk de bedoeling dat Kylian alleen 's morgens en 's avonds een 10 tot 15- minuten in de kinderstoel komt te zitten. Dan kunnen we hem zijn fruit/groente hapje geven. Nu doen we dat in de maxi cosi en laten we eerlijk wezen daar zijn die dingen niet voor gemaakt. Voor de rest zit Kylian 's avonds altijd even bij mij (tussen mijn benen) en vaak zit hij dan geheel zelfstandig (hij leunt dan dus niet tegen mij aan) voor een minuutje ofzo. Dit is trouwens allemaal in overleg met de fysiotherapeute van Kylian (was doorgestuurd omdat ze op het cb vonden dat hij een voorkeurshouding had, dit bleek niet zo te zijn, hij heeft gewoon last van eigenwijsheid ) Groetjes Anita
tycho wil dus ook alleen maar rechtop zitten, en hij kan het ook al alleen ik ga ook mee met zijn behoeftes alleen niet te lang hij mag een kwartiertje bij mij zitten overdag en s'avonds een kwartier... overdag ligt hij in de box, wat hij niet altijd wil maar dan moet hij maar even tekeergaan hoor heb daar niet zon probleem mee. Ik vind rechtop zitten prima maar ook liggen want zijn rugje kan dat nog niet aan.
Ik heb toevallig gisteren op het kdv een soort stoeltje gezien waar ze vanaf 4 maanden in kunnen zitten. Misschien is dit iets? Het lijkt op een soort po, weet alleen niet hoe het heet. Ga wel ff googlen.
Ik heb er ook 1 voor Iman besteld. Tweedehands zijn ze niet zoveel goedkoper. Vaak 30 euro en dan met 6,20 verzendkosten, zit je ook op 36,20 euro, maar ik heb m op marktplaats gekocht, voor 36,20 euro, er staan er genoeg op! Moet je bij baby en kind zoeken op BUMBO.
Ik wou dat sem ging zitten ipv staan, hij wil alleen nog maar staan. Als ik hem op schoot heb zit hij en trekt zichzelf op tot staan. Van de fysio kreeg ik door dat hij dat niet mag doen, omdat zijn botjes e.d. nog niet volgroeid zijn. Ik moet sem juist in zo doomoo kussen leggen en iets in laten deuken zodat hij half lig en zit, dat mag wel! Maarja als hij op schoot zit en hij wil steeds staan, kan ik moeilijk met alle geweld hem laten zitten Hoop dat dit gewoon een fase is waar hij doorheen moet hihi