veel honger met 5x 200 cc

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by mel78, Jul 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Hoi,

Ons zoontje van 3 maanden lijkt niet meer genoeg te hebben aan zijn 5 flesjes met 200 cc. Het is een stevig ventje wat bijna 3 kilo weegt.

Wanneer mag je een kindje iets meer gaan geven? Bijvoorbeeld 2 flesjes van 210 water + 7 schepjes? Of mag dat nooit? En is het al de max wat hij krijgt?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Melisa,

Voor het gewicht van je zoontje van 3 kg (of heb je je vergist en is het misschien 5 kg?) geef je al best veel voeding. Kindjes van 5 voeding mogen pas 1 liter flesvoeding hebben, dat is gelijk ook de maximale hoeveelheid flesvoeding per dag (komt neer op 30 schepjes poeder per dag). Kindjes van 3 kg krijgen vaak nog maar 600 ml flesvoeding per dag.

Wanneer je zoontje 5 kg is en toch nog hongerig is, dan kan je misschien de flessen gaan aanmaken met iets meer water, bijvoorbeeld 10-20 ml meer water en wel 6 schepjes voeding. Dat kan al helpen. Ook kan het helpen om te letten op het drinktempo. 20 minuten drinken is prima, als het sneller gaat dan zijn kindjes vaak niet goed verzadigd. Een ander speentje kan dan helpen. Welke voeding krijgt je zoontje nu?

Groetjes Linda

3. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Hoi, ik heb me inderdaad vergist met het gewicht, het is 6 kilo (wat dom).
    Mijn zoontje krijgt nutrilon AR. En we hebben van allerlei spenen geprobeerd. De een ging te langzaam, de andere weer veel te snel. Hij doet nu 10 minuten over een fles.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Melisa,

Zoiets dacht ik al :) Nu snap ik je verhaal ook beter!

Lastig kan het zijn met de spenen. Je kunt ook eens proberen om een speentje te pakken die iets te langzaam gaat en deze zelf iets groter te maken met een steriele naald. Anders kan je ook proberen om een standaard voeding zelf te mengen met johannesbroodpitmeel. Dan kan je de dikte van de voeding zelf bepalen en wordt het met de spenen ook makkelijker.

Groetjes Linda

5. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Ik dik de AR voeding ook al aan met jbpm, zodat de fles langzamer gaat, misschien toch nog iets meer er in doen dan. Misschien dat hij dan minder honger heeft...

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Even kijken hoe het gaat, succes!
    Groetjes Angelique

Share This Page