Ons meisje heeft steeds vaker dat ze lang slaapt sochtends, tot half negen/ negen uur. Ze krijgt eigenlijk om de 4 uur en slaapt hele nacht door.4 Maar nu kom ik niet uit om de vier uur. Ik heb ook geprobeerd haar ergens op de dag eerder dan de 4 uur te geven zodat ik uitkom, maar dan gaat ze flesje niet leegdrinken. Ze krijgt 5x165. Zou ik kunnen proberen naar 4x200 te gaan, vind haar eigenlijk nog wat jong daarvoor, maar weet niet hoe ik anders uit moet komen, of haar toch maar eerder wakker maken in de ochtend?
Je zou het allebei kunnen proberen.. De dag eerder starten dus bv om 7 uur wakker maken. dan krijgt je 7 - 11 - 15 - 19 - 23. Of meer in de fles doen.. Wat ze niet hoeft, drinkt ze toch niet op. Is ze er wel klaar voor, dan zal ze alle flessen leeg drinken!
Normaal als mijn dochter naar school gaat zet ik om kwart over 6 wekker en dan krijgt mijn zoontje 5 flessen, maar in het weekend of in de vakantie zetten wij geen wekker en slaapt zoon ook vlot tot 8 u of langer, dan geven wij gewoon 4 flessen met iets meer erin .
Ik zit met zo'n beetje hetzelfde 'probleem', alleen is de kleine (3mnd, 5,5 kilo) geen avondmens en is hij na 9/10 uur amper meer wakker te krijgen en drinkt hij met veel moeite en pas na lange tijd dan z'n fles leeg (je zit zo een uur dan). Hij is ook steeds vaak anderhalf a twee uur wakker tussen voedingen, dus korter dan vier uur moet er eigenlijk niet tussen zitten want dan ligt hij net als hij er al weer uit moet voor de volgende fles. We geven nu 4 flessen van 200 (laatste iets voller zodat hij aan genoeg voeding komt) en dat gaat op zich goed. Meestal is de eerste fles rond 7 uur en de laatste rond een uur of 8 en twee daar tussen wanneer het uitkomt. Geen strak schema dus, maar hij doet het er goed op.