Wij hebben inmiddels 3 ICSI-pogingen achter de rug waarvan de laatste echt een drama was. Ik wil er niet te veel over uitwijden, maar de poging heeft 4 maanden geduurd, leverde 3 eitjes op en geen enkele terugplaatsing. Nu willen we graag weer voor een poging gaan, maar dit keer willen we echt alle kansen aan onze kant hebben. Heeft er iemand tips om de volgende poging beter te doorstaan? En om op een beter resultaat te mogen hopen? Bedankt!
Wat rot joh. Moedig dat jullie het nog een keer aandurven! Zelf ben ik weer actiever gaan sporten, om mijn lijf in optimale conditie te krijgen. Ik probeer zo gezond mogelijk te eten (minder suiker, granen, bewerkt voedsel, alcohol, enz) en slik supplementen om tekorten aan te vullen. En ik doe aan yoga en meditatie. Maar dat is niet per se om het beter te doorstaan... Ik merk dat ik (ondanks dat ik zo graag zo snel mogelijk dóór wil - we hebben al genoeg moeten wachten steeds) er wel baat bij heb soms ook even een paar weken niet te hoeven spuiten, pilletjes slikken, enz. Weer leuke dingen ondernemen enzo, al moet ik me er soms wat meer toe zetten omdat ik er geen zin in heb. Veel sterkte in ieder geval!
Pff wat een domper weer. Echt tips heb ik niet dan behalve gezond eten en proberen ontspannende/leuke dingen te doen. Verder is het bij wel zo dat ik op puregon het beste reageer. Ik heb nu 3x ICSI gehad met puregon en met dit medicijn was het resultaat altijd goed. (in ieder geval het aantal goede embryo's) Ik heb 1x met memopur en 1x met gonal-f gespoten en toen waren de aantal eicellen en de kwaliteit van de embro's erg slecht. Het aantal follikels waren wel altijd hetzelfde Ik mag dan ook van het ziekenhuis gewoon spuiten met puregon ook al gebruiken ze normaal gonal-f. Misschien is dat nog te bespreken met de artsen. (Sommige zeggen misschien dat gonal-f en puregon hetzelfde is, maar er zit wel degelijk een heel klein verschil in.De 1 is follitropine-β en de ander follitropine-α