De titel zegt het al, wat op de boterham te doen?! Standaard altijd wel kaas en vleeswaren in huis. Daarnaast pindakaas en vooral zoetigheid ... Jam, appelstroop, hagelslag, Nutella ... Eigenlijk zou ik wel eens wat anders broodbeleg er bij willen, maar wat? Ik lust zelf wel van alles, maar de rest is nogal kieskeurig Ben benieuwd wat jullie zoal op brood doen, wie weet zit de gouden tip er tussen
Avocado, al dan niet aangevuld met nog wat erbij zoals likje mayo of kipfilet. Hummus dito. Cottage cheese met tomaat en komkommer peper zout. Sandwichspread herontdekt. Eitje. Vis zoals makreel, sardientjes, tonijn etc. Pesto.
Zelfgemaakte tonijnsalade (heerlijk!) Japanse omelet Humus met geroosterde kikkererwten Alleen roomboter
avocado met kleine stukjes tomaat, peper en zout erdoor heen erg lekker. Blikje tonijn in tomatensaus is best lekker. Of zelf tonijn salade maken. Ik vind het ook vaak lastig hoor. Oh ja gebakken eitje. En ik rooster mijn boterhammen eigenlijk altijd. Dat vind ik lekkerder.
Ik hou niet van brood, dus liefst maak ik er iets lekkers van door allemaal luxe erop te gooien, maar meestal heb ik daar geen fut of ingrediënten voor en smeer ik iets wat voor mij de broodsmaak maskeert. Luxe boterhammen: Avocado, reepjes gebakken kip Avocado, ei, kaas Omelet met sla/rucola/avocado Brie, rucola, walnoten, honing Tosti met kaas en witte bonen in tomatensaus Pittige kipsalade Tonijnsalade (tonijn, mayo, olijven, kappertjes, stukjes augurk) Ragout Knakworstjes Makkelijk: Speculaaspasta Pindakaas-aardbeijam Vlokken Smeerkaas en vleeswaren
Salami, kaas en Italiaanse kruiden (even id oven) Rookvlees met gekookt ei. Geroosterde boterham, roomboter met zeezout en jam. Pindakaas en hagelslag Filet americain met komkommer Brie met komkommer Kaas, mayo en tomaat Kaas met chilisaus Roomkaas en kipfilet of salami
Pesto met plak kaas Ossenworst peper en zout Brie Walnoten rucola honing Rosbief peper en zout Zalm roomkaas sla
Kokosbrood voor de afwisseling Blauwe of roze muisjes Ander soort vleeswaren dan wat je normaal hebt. Banaan met nutella. Ipv nutella, duo penotti. Tomaat met peper zout en puntje mayo. Geroosterd brood een keer met een gekookt ei. Omelet evt met groente enz.
Nutella Kip curry Nutella met pindakaas Eiersalade Nutella met pindakaas en banaan Philadelphia met kruiden en kipfilet en groente Nutella met banaan Nutella met boter
Aioli Olijventapenade Sandwich spread Hummus Plakjes tomaat, evt. icm. kaas en/of sla/komkommer Gebakken of gekookt ei, het gebakken ei evt. icm. spek en/of kaas Pindakaas met banaan Pindakaas met hagelslag Pindakaas met jam Jam met kaas Geitenkaas met honing en evt. verse vijgen of katenspek Smeerkaas Bebogeen Speculoos Avocado Hier in de supermarkt ook diverse soorten kleine bakjes salade te koop (bijv. 4 kazen-, kip kerrie-, roomkaas-, eiersalade etc.) Filet americain (met ui of peper of zeezout of bieslook) Appel en kaneel Banaan Wentelteefjes maken! Tosti
Zooooo, wat een mogelijkheden!!! Het water loopt me in de mond Maar eens even kijken wat ik met boodschappen doen ga meenemen!
- (Pittige) humus met wat zout en rucola - tonijn salade zelf maken - ei salade zelf maken - kaas, eitje, sla - boterham roosteren met geitenkaas en wat honing.
Rosbief met peper en zout Ietsje dotjes mayo Handje rucola en wat pijnboompitten. En dat om vrij rustiek brood. Mmmmm