waaruit maak je op dat er geen geld was? diee jongen reed geen goedkope auto, hadden alle 2 een dure jas aan (rond de 800 euro per stuk) kinderkast was goed gevult met spullen kleding. er was een nette kinderkamer, nette kinderwagen. Ik heb de hele aflevering niet meegekregen dat ze financiele problemen hadden hoor.
en al zou die nep zijn... een neppe betaal je nog rond de €300 euro voor ipv €900. nog steeds een stuk duurder dan een H&M of C&A jassie en niet goedkoop!
Nou, ik vond het maar een asociaal zooitje bij elkaar. Iedere keer weer dat gezeur over die pil, bah dat lakse gedoe. En de stabiliteit was weer ver te zoeken. Nou, chapeau hoor! Die hebben het toppie voor elkaar.
Nee joh. Hier op fb in de verkoopgroepen worden ze aangeboden voor 80-125 euro afhankelijk van welk model je hebt. Lange jassen zijn duurder dan korte.
*zucht* Ga eens een half uur met je kop op tv zitten en dan aan we jou leven eens even onder de loep nemen en discuseten ! Geloof me ze vinden hier vast wel iets een reden om lekker over te gaan bitchen ! Snap niet waarom jullie een jong meisje tot het bot vernederen in jullie discussies! Mischien om jezelf de hemel in te prijzen ofzo? Sjeeesh
Ik ging er ook vanuit dat ze rookte. Rond 9min in de uitzending staat ze buiten, ik dacht dat ze daar aant roken was.
Ik heb het gisteren terug zitten kijken nadat ik hier had gelezen en besloot voor mezelf te proberen met een "open blik" te gaan kijken. Lastig. Ik vond de opmerking dat werken een beter alternatief was dan dat diamond-painten wel een rake. Al vraag ik me af of de reden dat moeder (oma) niet werkt, te maken heeft met dat enorme litteken wat over haar borst loopt. Ik dacht meteen aan iets van een hartoperatie. Daar was ik vooral mee bezig, want er werd wel gerookt en ook in huis. De moeder zelf (het meisje dus) heb ik niet zien roken of andere rare dingen zien doen. Voor het meisje mag ik toch hopen en verwachten dat ze in het moeder kind huis goede stimulans gaat krijgen om wat van haar leven te maken in de vorm van een opleiding of werk. Ik heb weer veel gezien, maar bovenal zag ik een jong meisje dat vreselijk vast lijkt te lopen in haar emoties en niet in staat is om deze te uiten op de goede manier, behalve op de manier die ze liet zien. Dat is geen chagrijnigheid, dat leek meer op pijn en verdriet. Ik vond het juist heel goed dat ze toch in relatietherapie zijn gegaan en het verder oppakken. Nog beter vind ik haar stap naar het moeder-kind huis. Dat vond oma niet leuk, want controle weg.. blijkbaar. Jammer, want daarmee gaat ze voorbij aan het feit dat ze een dochter heeft die wel de stap durft te zetten naar zelfstandigheid. Ook al gaat dat een lange weg worden, dat geloof ik direct. Maar sjonge.. ze heeft een kans en pakt hem aan. Onder moeders vleugels vandaan, misschien dat ze zich nu los kan maken en kan gaan leren communiceren, want van het thuisfront moest ze dat niet echt hebben. Wat ik "storend" vond is dat de jongen in dit verhaal zich continu moest verdedigen om wie hij was en er feitelijk in zijn up voor leek te staan. En dat hij wél naar die therapie ging, getuigd van lef. Hij zat daar wel weer met zijn schoonmoeder opgescheept die hem niet moet. Enfin, wellicht zie ik de dingen te rooskleurig in, maar iedereen verdient een kans en zolang je nog niet hebt aangegeven deze niet aan te pakken, geloof ik in iemand. Edit --> dat roken niet goed voor je is op welk moment ook, dat mag duidelijk zijn en er is geen excuus voor om het wel te doen. En vroeger was alles anders dan nu .We worden furieus als we rokende mensen zien in de buurt van kinderen (of niet rokers), maar vroeger lag ik nog net niet tussen de glaasjes sigaretten in op een feestje. Uit die tijd kom ik (nu 43), en dan even serieus, want ik ben vast de enige niet; iedereen die daar tussen lag als kind zijnde en nu zelf niet rookt en daar alles van vindt; hoe is het contact met je ouders nu dan? Ben je pislink op ze? Kijk je ze niet meer aan? Hoe ga je daar dan mee om?
Over het roken.ja toen wisten ze dat zelf roken schadelijk was maar over meeroken was veel minder bekend.dus daar ben ik niet pislinkt over. zwangere die roken of mensen die nú roken in de buurt van kinderen vind ik gewoon oliedom. En mn vader heeft daar van mij idd al eens een uitbrander over gekregen. (Roken naast mn kinderen ondanks afspraken daar over) de kennis van nu is gewoon anders.net zoals nu je echt niet meer aan een baby van 3 maanden een geprakte liga met sinaasappelsap geeft.terwijl dat als een gezond eerste hapje beschreven staat in mn groene boekje.
Zij heeft er toch zelf voor gekozen om 'met haar kop op tv te komen' . Ik weet niet tegen wie je zo tekeer gaat. Of waarom. Of dat het misschien iets te maken heeft met het feit dat je aangeeft niet te kunnen stoppen met roken en er hier nogal fel wordt gereageerd op roken tijens de zwangerschap....
En ik denk omdat ze zelf heel jong moeder is geworden. Dat ze zich aangevallen voelt, omdat de oordelen misschien wel op haar zouden slaan... Zij heeft immers ook in die positie gestaan (jong moeder en de bijbehorende vooroordelen bedoel ik). En dan begrijp ik wel dat ze wat heftig reageert op alle oordelen in dit topic (want ja, alles wat de tienermoeder doet wordt, vaak negatief, hier onder de loep genomen). Máár dat betekent niet dat ze dan maar gerechtvaardigd zijn om bijvoorbeeld te roken of andere foute keuzes te maken!
Ja echt waar helemaal gelijk *zucht extra hard* Ene oor in andere oor uit . Daar ging het nu totaal niet om maar ach je moet iemand kunnen bashen op dit forum he .
Ik reageer indd iets heftiger op dit onderwerp en tuurlijk snap ik dat roken not done is en dat alle keuzes niet oke zijn . Maar ze probeerd het en gaat ervoor ! Waarom iemand dan de grond inhelpen ipv ondersteunen en of advies geven.
Niet te kunnen stoppen? Je waarschijnlijk ontgaan dat ik er alles aan doe om te kunnen stoppen . Heb al een paar dagen niks aangeraakt en ben onder hypnose geweest... Maar goed lees wat je wilt lezen als jij je daar beter bij voelt
Tot een paar dagen geleden kon je toch ook niet stoppen. Dat heb je zelf in deze discussie ingebracht hoor, niet ik.
Ik vond haar moeder ook ontzettend ongeïnteresseerd. Die blik naar Tatum toen ze op kraamvisite kwam... Op Twitter stond trouwens dat haar moeder afgekeurd is vanwege hartproblemen en diabetes.
Op dit forum zijn er ook genoeg volwassenen waarbij ongelukjes gebeuren of die het niet zo nauw nemen met anticonceptie. Als ik kijk denk ik ook altijd oooh gaan we weer. Maar aan de andere kant, die meiden zijn pas 16 jaar toen ik die leeftijd had kon ik ook niet zo verstandig nadenken als nu. Ik denk dat we dat nog weleens vergeten. Ja ze maken vaak domme keuzes, maar ik denk dat de meesten over een paar jaar zichzelf voor hun kop zullen slaan dat ze zo laks waren.