4 handen op 1 buik

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door RoBiJe, 18 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    En als het dan ondanks ac toch gebeurd? Wel of geen juist gebruik even achterwege gelaten

2. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Dan moet je zelf een beslissing nemen, maar als je het kindje houdt moet je er alles aan doen om te zorgen dat je kind materieel en immaterieel niks te kort komt.

Thea23 vindt dit leuk.
  3. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Natuurlijk zijn die meiden nog jong en iedereen doet domme dingen als je jong bent. Maar een kind krijgen is niet zomaar een dom ding doen en ik denk dat veel mensen die «per ongeluk» zwanger raken het zeker zwaarder hebben dan mensen met geplande kinderen.

4. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Ik heb moeite met stoppen met roken , betekend niet dat ik als een malle aan het paffen ben ofzo
    Daarom onder hypnose gegaan zodat het makkelijker word .
    Het heeft trouwens geholpen ( voor de gene die ook moeite hebben ermee ) heb er geen behoefte meer aan de geur vind ik al afschuwlijk op het moment .

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Dat ben ik met je eens. Maar als ze eenmaal zwanger zijn is het te laat. En weghalen is ook geen makkelijke optie.
    Je ziet bij veel van die meiden ook dat als het kind er eenmaal is dat ze dan opeens helemaal omslaan.

DastyQueen, floppie888 en LolaBloem vinden dit leuk.
  6. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Zwaarder zeker maar niet minder welkom dan een gepland kind

jupke en LolaBloem vinden dit leuk.
  7. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ja je kunt het zo mooi proberen te maken als je wil. Maar moeite met stoppen zegt niets over het daadwerkelijk stoppen. Je kunt gestopt zijn en daar moeite mee hebben. Je kunt moeite hebben met stoppen met roken en gewoon door roken. En of dat 2 of 10 sigaretten per dag zijn doet er niet.

jupke en jt82 vinden dit leuk.
  8. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Wat is nou het probleem? Ze is toch gestopt?

Strandbal vindt dit leuk.
  9. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Beetje gefrustreerd denk ik !
    Ach ene oor in andere oor uit

10. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Hou jij je nou maar bezig met je eigen leven ipv mij.
    Zou je niet misstaan iedergeval

11. Betsy

Betsy Niet meer actief

Jij bent degene die constant nieuwe reacties op mij geeft. Je begint het gesprek dus de hele tijd zelf. Enige zelfreflectie zou jou ook niet misstaan....

12. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Maar dan is de vraag: hoe maken we deze meisjes bewust van die lakse keuzes?
    Is de juiste manier door ze volledig af te kraken op internet? Of moeten we ze juist met liefde en positiviteit omringen, en hen helpen verantwoordelijk te zijn?

Ik denk dat alle oordelen alleen maar een negatief effect hebben en dat de meisjes daardoor nog meer hun kont tegen de krib gaan gooien...
    En dat willen we natuurlijk niet, want het uiteindelijke doel is dat de kinderen in een gezonde en veilige omgeving opgroeien.

Thea23 vindt dit leuk.
  13. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Gelukkig is dit bij jou zo, maar dat is helaas niet voor iedereen zo. Het zwaar hebben door verkeerde keuzes kan zich ook voortzetten in nog meer verkeerde keuzes en het niet bieden van voldoende ondersteuning aan een kind, omdat het niet opgebracht kan worden.

Ik zie in mijn werk veel kinderen met erg jonge moeders en daar merk ik vaak aan dat de kinderen thuis niet altijd de aandacht krijgen die ze nodig hebben. Dat komt niet voort uit onwil van moeder, maar een gebrek aan kennis, sociaal netwerk, afwezige vaders en psychische problemen.

Petje af voor elke tienermoeder die liefdevol kinderen opvoedt en ook materieel kan bieden wat ze nodig hebben (ik bedoel niet een tv op de slaapkamer). Maar omdat het vaak in meer of mindere mate niet lukt lijkt het voorkomen van zwangerschap echt de beste optie.

Louise11110, Syane en Thea23 vinden dit leuk.
  14. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Wat me vooral stoorde aan deze dame was dat ze zo ongelofelijk laks is.
    Met alles! Maar ik denk niet dat dat volledig haar fout is.
    Als ik zo in dat huishouden keek is iedereen daar zo.
    Ook ontzettend gesloten in haar emoties en kan zich alleen maar uiten door boos te worden.

Ik hoop echt dat ze goed gestimuleerd wordt vanuit het MoederKind huis.
    Dat ze therapie blijven volgen en dat ze bij elkaar blijven.
    Vind hem namelijk wel lief en hij wil wel!

justme1974 vindt dit leuk.
  15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Ik vond deze moeder nog niet zo slecht. Kon geen verslavingen ontdekien. Had alles goed voor elkaar qua spullen. Enige is dat ze niet studeert of werkt. Het is een typische puber/ tiener.

DastyQueen vindt dit leuk.
  16. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Ergerde niemand zich aan de moeder van het meisje? Is toch wel zo netjes dat je tijdens een gesprek even je diamond painting weg legt. Deze vrouw gaat stug door en roept alleen maar ja ik luister wel.

17. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Foutje..

18. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

wat goed van je! dus eigenlijk hen je ook geen moeite meer nu ;)
    en mocht je het moeilijk krijgen, denk aan het youtube filmpje van een foetus die naar adem snakt als de moeder een sigaret aan steekt, dan is je trek gegarandeerd zo weer verdwenen!

19. DastyQueen

ik zie je steeds materieel schrijven maar wat bedoel je daar dan mee als je niet praat over een tv op de slaapkamer. Want volgens mij hoeft dat allemaal helemaal niet duur te zijn (maar misschien zie ik iets over het hoofd).

20. DastyQueen

inderdaad lekker voorbeeld voor haar dochter. ook niet zo gek dat dat meisje moeite had om normaal te communiceren als ze dat van huis uit niet heeft meegekregen.

Deel Deze Pagina