Kan wat mij betreft rechtstreeks geplaatst worden in het afschuwelijke namen topic. Alhoewel er iets van vijf normale namen tussen zitten. Is voor mij ook wel vooroordeel bevestigend eigenlijk.
Die Traylano was ook zo mooi gekozen Ze hadden eerst een andere naam die eindigde op -lano maar die kwamen ze tegen op Facebook en ze wilden wel “iets origineels”. Toen het stukje Tray maar “zelf bedacht” Bij Twight dacht ik steeds dat ik de voice-over verkeerd verstond en het Dwight moest zijn
Dat gezeur over de namen vind ik wel overdreven. Dat het niet onze smaak is is wel duidelijk. Maar moet daar constant over gezeurd worden? Op het forum zie ik ook genoeg namen die ik niet mooi vind, en anderen vinden de namen van mijn kinderen misschien ook wel lelijk.
vind bella echt een hele mooie naam... nog steeds spijt dat ik me dat pas bedacht nadat mijn dochter al was aangegeven.
En daarbij zitten er misschien wel mensen op dit forum die dit wel mooie namen vinden en het inmiddels niet meer durven te zeggen.
Inderdaad. Heeft men nou werkelijk geen idee hoe je mensen hiermee kan kwetsen? Je naam is onderdeel van je identiteit. Zo'n klein frummeltje dat net is geboren wordt daar diret al op afgerekend? Daar komt het toch op neer? Sorry, maar ik heb eerder een vooroordeel over de mensen die dergelijke namen nou zo " bevestigend" vinden dan over de ouders van deze kinderen met stuk voor stuk een eigen naam. Met zorg gekozen. Net als ik die van mijn dochter koos. En jullie die van je eigen kinderen.
Ik snap dit soort reacties ook nooit zo goed hoor. Mijn eigen naam wordt hier altijd door het gros van de mensen als kinderachtig bestempeld. -tje voor een volwassen vrouw, dat kan toch niet..... Nog nooit van wakker gelegen. De naam van mijn dochter is heel normaal, maar komt niet heel veel voor. Sommige vinden hem afschuwelijk en andere prachtig. Wat maakt dat nou uit? Als ik hem maar mooi vind. Snap niet zo goed waarom dat niet gezegd zou mogen worden.
precies! Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak qua namen. Dan zou elke naam populair zijn. En heette iedereen jantje,pietje & kees zoals vroeger. ik vind Dylano niet mooi & Feline geweldig bijv. En iemand anders vind het weer andersom. Prima toch?
Dat msg wel, maar daar is toch een namentopic voor? Het is toch onnodig om hier al die namen belachelijk te maken.
Dus we mogen het wel over alle andere belachelijke dingen uit het programma hebben maar zeggen dat je de naam afschuwelijk vind mag niet? Dat begrijp ik niet.
Precies ja. En juist daarom moeten ouders misschien eens een keer wél nadenken voordat ze zomaar lukraak op het toetsenbord rammen en hun kind zo noemen. Je zet ze gelijk al 1-0 achter in de maatschappij. Leuk is dat niet nee, maar wel de waarheid.
Misschien moet jij eens nadenken voordat je een paar zinnen op je toetsenbord/scherm ramt. Omdat jij een naam niet mooi vind zou het kind achter staan in de maatschappij? Bovendien staat Noah op nummer 1 tussen de lijst met populaire namen, dus al die ouders zijn mensen die niet normaal kunnen nadenken volgens jou?
Hahaha ik heb het heus niet over de naam Noah en ik neem aan dat je dat zelf ook wel begrijpt. En het is niet omdat ik een naam niet mooi vind. Je kan zeggen wat je wilt, maar het is nou eenmaal wetenschappelijk bewezen dat je met bepaald soort namen een achterstand hebt in de maatschappij. Ik snap gewoon niet dat ouders daar geen rekening mee houden.