4 handen op 1 buik

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door RoBiJe, 18 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Ja ik ook vrijwel meteen weer.

2. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Pff... ik zit even wat oudere afleveringen terug te kijken. Patty en Danisha.

Geen idee of het mijn hormonen zijn, maar ik zit me op te vreten hier!
    School niet afgemaakt
    Lekker sigaretjes paffen
    Hele dag thuis niksen en slapen
    Adhd
    Vader van t kind lichamelijke beperkingen
    Woonwagen
    Kunstgebit.

Man man man.
    Ik ben ongetwijfeld verschrikkelijk bevooroordeeld als ik dit zeg, maar mijn eerste reactie is wel: dat kind wordt al kansloos geboren...

Maar hee, wie weet komt het goed. :|:rolleyes:

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.020
    113
    Oh heerlijk die aflevering, ja:roflmao:
    Ik vind die jongen wel echt een lieverd!

4. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ja joh, en ze zijn ook allemaal wel lief en goed enzo. Maar aargh... Ik weet al waar het 'wringt' bij mij. Toen ik zwanger was van mijn dochter, had ik een stel in mijn omgeving dat echt exact zo was, (zelf wat beperkingen en stoornissen, roken, geen opleiding, uitkering...) minus de woonwagen. En Driekus heeft in elk geval nog werk.
    Ik heb me toen té veel aangetrokken en ingezet voor hun kindje, omdat die gewoon zoveel beter verdiende dan ze kreeg. Gelukkig greep de ons van de baby toen op tijd in, en vanaf dat moment heb ik ook afstand genomen, omdat het me te veel raakte.

Dat pijnpuntje werd even getriggerd aan het begin van de aflevering geloof ik. :oops:

Sado vindt dit leuk.
  5. Betsy

Betsy Niet meer actief

Wat een lief mens die Kim :)

6. jupke

jupke Niet meer actief

Hier schrok ik best wel van eigenlijk.

lies276, Noushka, Ahava en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dan was ik dus niet de enige.

8. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Mijn eerste reactie was inderdaad ook: wow.
    Maar van de andere kant: ik ging zelf ook rond die leeftijd aan de pil... Dus qua hormonen zit je dan met hetzelfde idee, alleen kun je die pil als gemiddelde puber nog wel eens vergeten.

Ik probeer nu dus even voor mezelf te bedenken waarom we daar zo van schrikken, eigenlijk.

Lies1611 vindt dit leuk.
  9. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik denk dat mensen schrikken van een tiener met een hormoonstaafje of andere anticonceptie omdat je niet weet of ze zelf anticonceptie wil ivm seks/ een vriendje of omdat paps en mams willen dat er anticonceptie word gebruikt.min of meer verplicht dus.
    Zelf heb ik geen moeite met anticonceptie bij tieners, maar ik zou het wel fijn vinden dat dat vanuit hun zelf komt.al zou ik met 16 er opener in staan dan met 14.voor mij voelt dat nog erg jong.

lies276 vindt dit leuk.
  10. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik vind 14 ook erg jong. Ik geef les aan kinderen van 14 jaar, maar veel van hen vind ik echt nog onschuldige kleine meisjes. Die zie ik echt nog geen seks hebben. Maar goed, misschien ben ik te goedgelovig :p
    Maar ik zou 16 jaar ook een betere leeftijd vinden.

Bovendien vind ik het een beetje overkomen alsof Thea bang is dat het verleden zich herhaalt (je bent zelf toch ook jong zwanger geworden? Of heb ik dat mis?) en dat ze dat koste wat kost wil voorkomen. Het klinkt een beetje krampachtig zo ;)
    Want wil haar dochter dit wel? Is ze uberhaüpt met jongens bezig?
    Het mooiste zou natuurlijk zijn wanneer ze gewoon zelf eerlijk zou vertellen: "hé mam, ik heb een leuke jongen ontmoet..."
    En dat je dan begint met anticonceptie. Maar goed, misschien is het dan al te laat :p

Ik bedoel het trouwens niet aanvallend naar jou toe hoor @Thea23. Ik vraag het me gewoon af.

Chocolat vindt dit leuk.
  11. jupke

jupke Niet meer actief

Ik schrok hier van omdat het én echt een medische ingreep is.
    Én omdat ik anticonceptie voor een kind van 14 bizar vind. Dat is echt nog een meisje.

Hebben de jongens van 14 dan ook standaard condooms op zak?

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.291
    17.174
    113
    Gelukkig ben ik niet de enige die 14 erg jong vind. Ik was toen nog geeneens ongesteld (Met ruim 15 pas).
    Ik hoop echt dat mijn kinderen dan nog niet zo'n interesse hebben in het andere geslacht dat ze ac nodig hebben

13. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik ga er niet vanuit dat het meisje aan de haren naar de dokter gesleept is en gedwongen aan de anticonceptie werd gegooid. Ik neem voor het gemak even aan dat de ouders er een goede reden voor hadden (al aardig wat aandacht van jongens oid?) En dat dat ook gewoon met het meisje is besproken/ overlegd.

Ik ken genoeg meiden die op hun 14e echt nog niet met jongens bezig zijn. Maar mijn eigen nichtje van 14 heeft al rijn een half jaar een vriendje. Dus tja, dat verschil is er gewoon. Net zoals sommige meisjes er nog echt uitzien als meisjes, en anderen met gemak door kunnen gaan voor 18+.

Ik werd zelf ongesteld op mijn 12e, en had mijn eerste vriendje toen ik 15/16 was. Seks kwam pas op mijn 17e, maar daarvoor zat ik dus al wel een paar jaar aan de pil. 'Just in case'.

DastyQueen vindt dit leuk.
  14. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.693
    3.134
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik werd op mn 11e of 12e ongesteld en met 13 had ik de pil. Niet omdat ik bezig was met seks maar omdat ik heel erg ziek werd tijdens mijn ongesteldheid en ik hem door kon gaan slikken. Iedere maand een week ziek op bed was geen doen.

Mijn nichtje was trouwens 13 of 14 toen ze seks had. Toen haar moeder vroeg waarom zei ze dat ze het gewoon eens wilde proberen.
    Dus ze zijn er zeker.

kleinepien en Thea23 vinden dit leuk.
  15. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Ze zit ook aan de anticonceptie vanwege haar menstruatie die haar erg dwars zat ( om de 3 weken en soms zelfs om de 2,5 week en dan ineens om de 5/6 weken )
    En natuurlijk ben ik bang dat geschiedenis zich herhaald.
    Betekend niet dat ik haar niet vertrouw ofzo want dat doe ik 100% en het is geen vrijbrief om lekker van bil te gaan.
    Maar heb lieverd dat ze een implanon heeft dan een pil die wel eens vergeten word ( zie ik vaak zat gebeuren met haar add medicijnen)
    Ze word dit jaar 15 en ze heeft een vriend van 16 mocht er wat gebeuren is ze iedergeval"veilig" en hoef ik niet te zeggen had ik maar of wat als ik nou maar .. Geen zwangere pubers hier

Dit is trouwens in overleg gegaan met haarzelf en haar vader en huisarts en gynecoloog aangezien die niet zomaar inplanon geven aan jonge meiden ..

Daabij is het ene meisje van 14/15 niet het andere meisje .
    En als lerares gebeurd er zoveel meer dan jij denkt dat er gebeurd

DastyQueen, zara1983, jt82 en 8 anderen vinden dit leuk.
  16. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    image.jpeg image.jpeg FOw dit wou ik ook nog even kwijt .
    Ik heb niet bepaald een lelijke dochter dus krijgt meer dan genoeg aandacht ( ja ook dat speelt in je hoofd ) mischien dat ik wat relaxer zou zijn als het niet zo een mooi meisje was
    De kans dat er wat gebeurd is er altijd .
    En wij weten iedergeval zeker dat er geen babys komen.

DastyQueen vindt dit leuk.
  17. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.608
    8.359
    113
    Vrouw
    Het is niet zo dat het niet geven van anticonceptie seks kan voorkomen. In mijn klas had ik een meisje van 16 die zwanger was van de tweede.

Ik vind niet dat het de standaard zou moeten zijn. Maar ik schrik er ook niet van. Het ene meisje is de andere niet.

18. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Geloof me meisje van 14 zijn geen kleine meisjes meer tegenwoordig hoor ( ligt uiteraard ook aan het kind zelf )

En meisjes zijn zou eenmaal sexueel sneller dan jongens.

DastyQueen en Syane vinden dit leuk.
  19. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.020
    113
    Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe prettig je dochter het vindt dat ze zo met foto en al hier op het forum gepost wordt. Zeker in een topic als deze....:rolleyes:

lies276, Chocolat, Betsy en 8 anderen vinden dit leuk.
  20. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Ben trouwens nog gek ook dat ik dit ga zitten verdedigen ! oO

DastyQueen, Lill, justme1974 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina