4 handen op 1 buik

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door RoBiJe, 18 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ohh dan gas ik dat deze keer eens onthouden en live kijken. Thanks! :thumup:

Thea23 vindt dit leuk.
  2. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Herkenbaar hoor. Ik ben dan wel geen mentor, maar als kunstdocent hoor je veel. De leerlingen werken vaak in groepjes en er hangt een vrije sfeer. Dan vang je veel op.
    En natuurlijk zijn er al meiden wel echt met seks bezig. Die pik je er ook wel uit. Maar de meeste 14 jarigen die ik in de klas heb, vind ik echt nog meisje-meisjes die giechelen en gekke grapjes maken over seks.
    Die, als de jongens over seks praten (hot topic natuurlijk) blozend mee luisteren en het allemaal maar wát spannend vinden. Alsof het de 'poep en plas' fase betreft.
    Terwijl de meisjes die wél seks hebben vaak een heel andere houding hebben hierin.

Ik moet wel zeggen dat ik 13/14 jaar (klas 2) hierin wel duidelijk vind verschillen van 14/15 jaar (klas 3).
    Vanaf dat moment vind ik het serieuzer worden.

Ben ik dan naïef? Misschien. Maar goed, dit is hoe ik de boel waarneem ;)
    Bovendien, gaat de gemiddelde leeftijd waarop men seks heeft, juist niet omhoog? Pubers beginnen toch steeds later aan seks?

Maar boven alles geldt natuurlijk: praat met je dochters en zonen, wees duidelijk en doe wat voor hen goed is. Jij kent ze uiteindelijk het beste.
    En als jij en je kind denken dat een implanon of andere anticonceptie de beste keuze is op die leeftijd, dan is dat natuurlijk helemaal in orde. Mits je de keuze maar goed kunt verantwoorden ;)

floppie888, Sado, Ahava en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat ik PAS 13 jaar was toen ik de pil kreeg is imo hetzelfde als met 13 jaar AL aan de pil zijn.

Zoals ik aangaf is het niet de implanol maar de reactie van Thea waar ik van schrok, en daarmee doel ik op deze reactie: "Eerste wat wij hebben gedaan is toen ze net 14 was een implanon laten zetten ! Niks pil want die kan vergeten worden.
    Mocht ze wat doen weten we iedergeval 99% zeker dat er geen baby komt."

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dus je bent mentor op een christelijke school? Dan is het niet raar dat meisjes op 14-jarige leeftijd nog geen seks hebben, aangezien zij geen seks voor het huwelijk mogen hebben.
    Om zoiets te weten hoef je geen mentor te zijn.

DastyQueen vindt dit leuk.
  5. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Mijn dochter havo in een DORP en een witte school en geloof me heeft er inderdaad niks mee te maken want die doen het stiekum denk je echt dat ze jou als mentor gaan vertellen wat ze doen ?

6. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    kerkgangers jeugd neuken alles wat los en vast zit in het weekend en zondag braaf in de kerk ( kom oorspronkelijk uit nijkerk zwartekousem dorp)
    Dus geloof me war de jeugd doet is echt niets heilig aan!
    Dus weet echt wel waar ik het over heb , sex voor het huwlijk doen ze niet? dan ben ik nog maagd

Trouwens niet persoonlijk opvatten hoor hahah is niet op jou gericht
    Maar geen sex voor het huwlijk de helft heeft daar echt schijt aan ..

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.301
    17.195
    113
    Nee met "pas" geef je aan dat het veel eerder had moeten zijn, met "al" dat het vroeg is dus dat is niet hetzelfde

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.301
    17.195
    113
    1 rotte appel zorgt er nog niet voor dat heel se oogst mislukt he.

Chocolat, jupke, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Is toch zo .... Ding heeft dubbele functie . Wie ben jij of iemand om daarover te oordelen ?
    Mijn kind mijn keus

10. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Nou moet zeggen dat ik me dood irriteerde op een zondag in de kerk .
    o schijnheilig op een zondag en op zaterdag helemaal losgaan !dat is wat ik gezien heb.

Daarin tegen heb ik ook gezien dat er zeker wel mensen maagd bleven tot huwlijk . Prachtig iets trouwens

Maar om gelijk te zeggen dat alle christelijke mensen geen sex hebben voor huwlijk gaat er bij mij niet in

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Neehoor er staat ik was pas 13 toen ik aan de pil ging, anders zou er gestaan hebben: ik was met 13 pas aan de pil.

12. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Het gaat erom hoe je het brengt, eigenlijk hetzelfde als wat je nu zegt.
    Mijn kind, mijn keus? Heeft jouw dochter nog een eigen wil of mag dat niet?

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.301
    17.195
    113
    Dat zijn ook niet mijn woorden ;)

Maar zaterdags losgaan en zondags 2x naar de kerk klopt niet bij elkaar. Al is die zondag dan vaak verplichting van de ouders

Chocolat, puzzelstukje en Thea23 vinden dit leuk.
  14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.301
    17.195
    113
    Dat is toch hetzelfde?

Nu ik het nog een x lees vind ik dat je de eerste zin op 2 manieren kan opvatten

15. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Mijn kind mijn keus bedoel ik als ik het niet gewild had ze hem niet gekregen had .
    Mijn kind heeft zeker een eigen wil en keuze heel erg breed zelfs godzijdank.
    En godzijdank heeft ze een niet zo bekrompen moeder

16. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Maar is nu iedereen klaar met het bitchen over een fcking implanon of ? Paar pagina's leek mij wel voldoende of niet ?

Zullen we maar weer back on topic gaan ?

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.301
    17.195
    113
    Nee. Het was wel weer tijd voor een pitch topic. Thanks voor je inbreng :thumup::D

Thea23 vindt dit leuk.
  18. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Alsjeblieft zeg wat ben jij snel op je tenen getrapt.
    Ik geef aan dat ik van jouw reactie schrok (en volgens mij hadden meer die gedachte) omdat het in mijn ogen over kwam alsof je haar min of meer had gedwongen een implanon te nemen, bovendien was mijn reactie een reactie op iemand anders.
    Volgens mij ben jij nu degene die aan het bitchen is door te zeggen dat alle 'kerkgangers ' alles neuken wat los en vast zit.

lies276 en Chocolat vinden dit leuk.
  19. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

20. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Nou, inderdaad.
    Ik heb zojuist een hele nette reactie geloof ik gegeven over hoe ik als docent die leeftijdsgroep zie.
    Hier heb ik niemand in aangevallen (zo wel: excuses) en netjes aangegeven dat jij en je kind samen moeten beslissen.
    Oók als dat een implanon betreft.

Vervolgens schiet je (@Thea23) alsnog helemaal uit je slof.
    En ja, ik ben christelijk.
    En ja, ik heb seks gehad voor het huwelijk.
    Die verantwoordelijkheid neem ik op me. Maar ik vind het niet oké hoe heftig je dan reageert! Je gebruikt hele agressieve benamingen (schijnheilige en alles wat los en vast zit neukende christenen, bitchen, zwartekousen kerk etc.)

Zal ik me nu even aangevallen voelen?
    Want hoe netjes ik reageer op jouw berichten, zo asociaal reageer jij op de mijne!

lies276, Chocolat, puzzelstukje en 6 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina