Een eendaagse cursus serious? Ik zou haar haar toch even vertellen dat dit niet valt onder het kopje opleiding. Ga ajb gewoon je diploma halen hoef je ook je hand niet op te houden bij papa. Echt een kind met een kind
Precies. Of gewoon lekker werken. Geef even een goed voorbeeld voor je kind. Vreselijk die passieve houding.
Die aflevering met Fayah liep anders wel uit op een enorme ruzie, en toen werd zij vervangen door een ander. Dat meisje was echt verschrikkelijk, maar Fayah sloeg daar wel de plank volslagen mis.
Nou, ik ben eindelijk bij hoor. Na het lezen van de reacties hier, had ik al een enigzins bevooroordeelde blik voordat ik ging kijken. Passief: ja. Papa's prinsesje: absoluut. Ik zou sowieso gewild hebben dat ze zsm haar school ging afmaken. Maar verder... Ze is 17! En moeder. In principe is ze qua zorg voor zichzelf en de baby behoorlijk zelfstandig. Vriendje komt langs als ie vrij is, en papa is er in het weekend. Doordeweeks moet ze dus toch echt zichzelf zien te redden qua eten, boodschappen, huishouden en nu dus met kindje. Nogmaals: ik zou als het mijn kind was, wel willen dat dat middelbare school-diploma zo snel mogelijk werd gehaald. Maar verder, als iedereen de situatie zo wel prima vindt, dan vond ik haar eigen idee om een opleiding te gaan doen als het kindje ook naar school gaat, nog niet zo verkeerd. Ze is 17! Ze heeft nog zó veel tijd... Ik begrijp die haast niet zo.
Maar dit heeft dan toch niks met haar leeftijd te maken. Dit geld dan toch ook voor vrouwen die thuisblijfmoeder zijn. Ok die hebben waarschijnlijk wel een diploma, maar als je jaren thuis bent is de kans op een baan natuurlijk ook minder groot.. In dit geval moet die vader eerder een schop onder zn hol krijgen en zich als een vader gaan gedragen ipv popi-jopi te doen met zn dochter en haar vriendinnen.
Dat van die vader ben ik helemaal met je eens. Maar dit meisje is 17 en kan niet financieel zelfstandig voor haar zoon zorgen. Het eerste wat ze doen in een moeder en kind huis is naast hulp bij de verzorging van je kind, toch ook begeleiding bij een studie of baan. Dus ik vind het helemaal niet raar dat er bij dat meisje zo op gehamerd werd hoe belangrijk het is dat ze iets gaat doen, zodat ze in de toekomst wel financieel onafhankelijk is.
Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar ik vind het voor meerdere mensen gelden. Ik vind het belangrijk dat je als vrouw (of man) ook niet geheel financieel afhankelijk bent van je partner. (Mijn mening, geen oordeel over thuisblijfmoeders iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt) Zolang haar vader en vriend haar maar geld blijven toestoppen denk ik niet dat het snel zal veranderen, al zei ze wel dat ze weer naar school wilde als haar zoon 1 jaar is.
Ik snap je punt hoor. Maar bij een thuisblijfmoeder is het een “bewuste” keuze, en die begrijpen heel goed wanneer een inkomen weg valt ze zelf weer aan de bak moeten. Ook al is er een gat op je CV ontstaan, vaak hebben ze wel studie/werkervaring waar ze op terug kunnen vallen. Dit meisje heeft niets, en ziet zelf geloof ik niet echt in waarom het belangrijk is. Ik had het idee dat het voor haar een beetje een ver-van-mijn-bed-show was. Laten we hopen dat ze er in de toekomst wel serieus mee aan de slag gaat. Ik vond haar verder niet vervelend ofzo. Gewoon niet echt realistisch. Maar ja, wat wil je, kind is 17
Ik heb de aflevering nu pas teruggekeken, maar ik dacht dat het een kindje was van één van die speeddate meisjes. Die hadden zelf ook allemaal kinderen, dus kan best dat er eentje haar kind mee had genomen... Zou anders wel heel dom gemonteerd zijn, die kinderwagen kwam best duidelijk in beeld.