4 handen op 1 buik

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door RoBiJe, 18 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Als jij als alleenstaande of als stel al moeite hebt om rond te komen in de maand dan lijkt het mij niet verstandig om er nog een kind bij te "nemen". Tuurlijk kun je werkloos raken of arbeidsongeschikt. Maar @LolaBloem zegt letterlijk dat je je vooral in zo'n situatie (waarbij er al onvoldoende geld is) niet moet laten tegenhouden want de overheid heeft genoeg voorzieningen.

Het lijkt mij nou juist dat dat soort voorzieningen er zijn voor mensen die onverwachts in een moeilijke financiele situatie komen en niet voor mensen die er vooraf al rekening mee houden dat ze wel geholpen worden in het grootbrengen van hun eventuele kind.

nizzie86, jt82 en Zara75 vinden dit leuk.
  2. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ja dat is ook een andere situatie, maar er werd gesuggereerd dat ervoor kiezen om een kind te krijgen als je weinig geld hebt niet goed zou zijn, ik had het niet specifiek over deze aflevering maar reageerde daarop. Maar als het gaat om dit programma heb ik ook van die 'hoe gaat het nu' afleveringen gezien waarin ze toch echt goed terecht waren gekomen. Ik vind het wel een trieste situatie, maar aan de andere kant zie ik ook een oma die van haar kleinkinderen houdt en die evt. plek heeft om ze op te vangen. En ook een moeder die naar een moeder kind huis gaat waaruit blijkt dat ze haar best probeert te doen voor haar kinderen. In de situatie waarin ze zaten vind ik dat best positief.

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.170
    113
    Dus dan moet je maar abortus doen als het financieel nog niet handig is?

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik mis de omslag. Even plat, de tering naar de nering zetten bij dit stel. Geen geld naar onzin maar hand op de knip en alles aanpakken om economisch vooruit te gaan.

Chocolat vindt dit leuk.
  5. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Duidelijk dat wij daarin dan enorm van mening verschillen. Dan moet ik weer als voorbeeld noemen: Moeten al die arme afrikanen (AFRIKA) dan maar geen kinderen nemen? Omdat ze arm zijn? Slaat helemaal nergens op. Bovendien gaat het hier om een nog jonge moeder wiens leven nog alle kanten op kan gaan. Dus jij vind dat ze beter voor abortus had moeten gaan? Of kindjes maar laten adopteren? Sorry maar dit soort gedachtes vind ik echt afschuwelijk. Ze blijft moeder, jong of oud, rijk of arm. Ze was er zelf gelukkig wel bewust van. Ze zei nog: Ik heb me benen gespreid dus zal ik ook de verantwoordelijkheid moeten nemen. En omdat ze onder de zonnebank (1 keer, 10 euro ofs) gaat en energy drankjes drinkt (0,30 cent) zijn ze onverantwoord want ............. ???

En ik zeg niet dat men vooraf moet gaan leunen op de overheid omdat zij opties hebben. Want dit hebben mensen in Afrika, India etc bijv NIET. Maar een kind is niet perse niet welkom omdat de ouders niet rijk genoeg zijn.

En waarom word er meteen geconcludeerd dat zij geen geld hebben? Omdat ze geen eigen woning hebben? Volgens mij is het omdat aan een woning komen heel moeilijk is.

Chocolat en Narcisje vinden dit leuk.
  6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Nee, jezelf een schop onder je reet verkopen en gaan werken of studeren ipv strijkkralen plakken. Stoppen met roken, blikjes en zonnebanken. De mouwtjes opstropen en gáán ipv dat gehang.

nizzie86, zara1983, Chocolat en 9 anderen vinden dit leuk.
  7. LolaBloem

Deze meid had nog verdorie een moeder die achter haar staat en haar vriend die grenzenloos geduldig is. Ik vind echt jammer dat sommigen denken dat alleen vrouwen die ZELF werken EIGEN huis hebben etc etc recht hebben op een kind.

PasensiOema en DastyQueen vinden dit leuk.
  8. LolaBloem

1 keer zonnebank: 10 euro
    energyblikjes 0,30 cent
    roken ga ik niet over oordelen mensen vinden het moeilijk, ik weet niet hoe dat zit dus zwijg ik erover.

Zou jij werken, hoogzwanger van een tweeling, of na de bevalling (7 weken) door middel van een keizersnede en 2 baby's die je s nachts moet voeden?

DastyQueen vindt dit leuk.
  9. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Geld wat je niet hebt kun je niet uitgeven. Ook dat tientje niet.

Ik kreeg zwangerschaps verlof toen in na een keizersnede mijn tweeling borstvoeding gaf. Als zij een baan had, kreeg ze dat ook. En met een inkomen huur je eens huis.

Sado vindt dit leuk.
  10. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Ik las dit bijna met verbijstering. Geen kind "nemen" omdat je arm bent? :(
    Tot ik bedacht dat wij juist om die reden gewacht hebben met een 2de kind proberen te krijgen omdat het geld er gewoon niet was.

bozoe vindt dit leuk.
  11. LolaBloem

haha nou dat is mooi politiekelijk in elkaar geknutseld.
    Mij heb je nergens horen zeggen: Neem maar kinderen, al kan je er geen reet voor doen want de overheid komt wel met oplossingen.

Ik had het over de ''luxe'' te kortkomingen waar iemand het hier over had. Want alleen rijke mensen mogen kinderen krijgen zeker? En als je als tiener sekst en dan zwanger blijkt, gaan we maar lekker abortus kiezen want dat is legaal dus laten we er gebruik van maken?
    En in dit geval had dat meisje deze zwangerschap ook niet gepland, dus snap het verband ook niet met dat laatste wat je schrijft.

12. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.219
    6.893
    113
    Vrouw
    Mee eens, maar zij gaf ook meteen aan dat ze zich niet ging laten bemoederen en Tatum zei meteen: volgens mij moet ik niet gaan proberen hier van alles te veranderen want dat loopt op problemen uit.

Ik denk dat dat hier heeeeeel moeilijk was geworden.

13. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Euh nee dan moet je niet BEWUST voor een kindje gaan. Dat is toch ook wat ik uitleg? Ik heb het niet over onverwachte zwangerschappen maar geplande zwangerschappen in dergelijke situaties.

nizzie86 vindt dit leuk.
  14. LolaBloem

En denk je dat je zo makkelijk aan een huis kan komen? Of dat een meisje van 17 al een vaste baan heeft?

Zij heeft haar dingen mooi op een rijtje gezet (moeder kind huis, spullen voor de baby's etc) dus waarom mag ze niet zichzelf een keer verwennen? Ze heeft 2 kinderen op de wereld gezet en zo een moeilijke periode doorstaan, van mij had ze wel een sauna arrangement gehad. PUUR omdat ze verantwoordelijkheid heeft genomen.

PasensiOema, DastyQueen en Lisanne1811 vinden dit leuk.
  15. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Ik miste nog iets over het zoeken van werk. Snap dat ze niet ging solliciteren maar ik had wel ‘iets’ verwacht.

16. LolaBloem

zij is ook niet BEWUST zwanger geraakt.

17. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Jij zegt letterlijk "je moet je niet laten tegenhouden in je kinderwens omdat je arm bent". Ik heb het dus ook niet over situaties waarbij iemand onverwachts zwanger is maar de keuze om een kind BEWUST in een gezin waar armoede is groot te brengen.

De dingen die je aanhaalt over energydrink en zonnebank etc. zijn niet door mij genoemd ;).

18. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ja of die opleiding weer beginnen waar ze mee gestopt was inderdaad. Snap wel dat dat lastig is met een tweeling maar volgens mij kon oma best oppassen of ze kan een deeltijd opleiding proberen te doen. In ieder geval iets!

19. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Is het zo'n gekke gedachte? Als je de keuze hebt om even te wachten en alles op alles te zetten om je situatie te verbeteren dan doe je dat toch? Ik begrijp niet waarom er zo raar over mijn berichtje gedaan wordt. Iedereen wil toch het beste voor zijn/haar kindje lijkt me? Soms is het beste om dan geen kindje te krijgen.

Nogmaals ik heb het hier niet over ongeplande zwangerschappen.

nizzie86, jt82 en Louise11110 vinden dit leuk.
  20. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Ik heb je gequote en daarin schrijf je "je moet je kinderwens niet laten tegenhouden door armoede". Hoe moet ik dat opvatten? In mijn ogen zeg je dan dat ook mensen zonder geld wel een kindje op de wereld kunnen zetten want de overheid heeft genoeg voorzieningen.

Deel Deze Pagina