Hoi Meiden, Aankomend dinsdag gaat de verloskundige mij hoogstwaarschijnlijk strippen. Nu weet ik dus niet wat ik mij daarbij moet voorstellen. Wie van jullie kan mij vertellen of het pijn doet en of je bevalling dan inderdaad sneller op gang komt? Liefs Mariska
De verloskundige gaat met 2 vingers bij je naar binnen en woelt zo de vliezen los rondom de baarmoedermond. Het is een vervelend gevoel, maar niet echt superpijnlijk. Het duurt ook maar een minuutje ofzoiets. Strippen kan alleen als je al iets ontsluiting hebt. Ik vind wel dat jij al vroeg wordt gestript, meestal wordt dat pas gedaan als je al een tijdje over tijd loopt. Ik ben gestript met 41 weken en 2 dagen zwangerschap, bij mij begonnen de weeën binnen een paar uur nadat ik gestript was. Die nacht werd mijn zoontje geboren .
De rede waarom ik dan al gestript wordt is omdat onze kleine maar 1 niertje heeft, en 2 navelstrengvaten. Ook is mijn bloeddruk te hoog en ik heb met 35 weken al met weeen in het ziekenhuis gelegen. Het komt mooi uit dat je wat ontsluiting moet hebben voordat ze je strippen, ik loop al een aantal weken met 2 cm. Ben erg benieuwd wat het uithaald Ik hoop eigenlijk dat ik voor volgend weekend weer mama ben Liefs Mariska