Wie heeft er ervaring met de baarkruk?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Kaatje85, 8 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hallo

Vroeg me af wie er ervaring heeft met de baarkruk?

Ik kan op het moment niet op mijn rug liggen ivm bekkeninstabiliteit,en als het tegen die tijd nog zo is leek een baarkruk me wel een goed alternatief.

2. Ik ben bij de bevalling geweest van mijn zusje 8 jr geleden,toen beviel mijn moeder ook op de kruk en het zag zo makkelijk eruit en het ging ook makkelijker. De verloskunde vertelde het ook dat op een barkruk het makkelijker gaat omdat je het pijn zeg maar naar beneden kan wegdrukken.

Wilde ook op de kruk bevallen maar helaas hadden ze dat niet in het ziekenhuis waar ik toen lag,zou het ook gewilt hebben.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb in het begin op de baarkruk gezeten, ik vond het erg prettig! Ik had er zelf nooit over nagedacht, maar het moest omdat Eva moest draaien, ze lag met haar gezicht naar boven. Toen ze gedraaid was, moest ik er weer af, omdat haar hartslag telkens teveel daalde, het ging te snel.
    Dus ik zou zeggen, probeer het gewoon, maar hou er rekening mee dat je er misschien ook weer af moet. De kans op inscheuren is ook iets groter, omdat het vaak wat sneller gaat dan liggend.

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dacht vanochtend opeens " heb een heel goed gevoel over de baarkruk " maar ik ben al zo bang voor inscheuren ( en dan vooral een totaal rectuur )

Gelukkig kan ik er nog even over nadenken,maar vind het toch wel fijn om andermans ervaringen te lezen.

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    als je iets verder zoekt op dit forum kom je vast nog meer topics tegen over de baarkruk, er zijn er al heel wat over geopend.

Ik heb de eerste helft van het persen op de baarkruk gedaan (heb 2 uur moeten persen) en vond het echt een heel fijne natuurlijke houding.. Het voelt echt alsof je de zwaartekracht z'n werk laat doen.

6. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    bij de eerste op de baarkruk gezeten maar kreeg last van mijn benen ervan, toen moest ik naar de wc en vond dat veel lekkerder zitten :D maar in het zkh. zien ze een wc bevalling niet zo zitten dus toen op het bed terecht gekomen.

bij de tweede en derde op het bed bevallen, ook ik heb flinke BI gehad bij de tweede en derde, bij de derde deed op mijn rug liggen ook zeer, ik ben toen op mijn zij bevallen, vond dat een lekkere ontspannen houding, je kan je benen dan tegen de heupen van je man zetten en een been hou je zelf wat omhoog zodat je zelf kan voelen wanneer het zeer gaat doen ivm je bekken.

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de reacties.. Ga me er steeds beter bij voelen zo'n baarkruk,dus wat mij betreft mag ze hem meenemen :)

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik ben in het ziekenhuis bevallen en 'moest' ook liggend persen. Toen ze beetje vast bleef zitten hebben ze het bed zo gemonteerd dat ik ineens zat, net zoals bij een baarkruk (handig die ziekenhuisbedden :) )
    Maar toen zakte ze mooi naar beneden dus hielp wel!

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn verloskundige werkte niet met een baarkruk, omdat ze zelf rugklachten had en er zo niet goed bij zat :( .

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @ JO79, das best balen als je zelf een goed gevoel zou hebben bij een baarkruk en het dan niet door je vk zou kunnen.
    Hier heeft ze hem gelukkig standaard in de auto liggen en is er zelf ook goed over te spreken dus daar ben ik echt blij om.

11. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    had er van tevoren niet aan gedacht, toen persen niet opschoot heb ik erom gevraagd. Ze had hem gelukkig in de auto, was heerlijk! Volgende keer weer...

12. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ik had van tevoren ook bedacht dat ik op zo'n baarkruk wilde. Leek mij natuurlijker ivm die zwaartekracht.
    Veel professionals houden er niet van, hoorde ik toen ik er naar informeerde. Degenen die je bevalling begeleiden moeten bijna onder je kruipen om te kunnen zien wat er gebeurt, is voor hun geen lekkere houding.
    In het ziekenhuis waar ik ben bevallen heb ik er van tevoren naar gevraagd. Daar hadden ze superinstelbare bedden, die ook het idee van een baarkruk konden benaderen, volgens hun. Aangezien zij de hele dag met bevallingen bezig zijn beginnen zij dus ook niet aan die baarkrukken, niet ergonomisch.
    Tijdens mijn bevalling had ik verschrikkelijk pijnlijke rugweeën en kromp ik vanzelf op mijn zij van de pijn ineen en maakte daardoor ook zo veel endorfine aan dat ik tussen 2 weeën zo verdoofd was dat ik bijna in slaap leek te kunnen vallen. Ik kon geen lichaamsdeel bewegen van ellende, zelfs mijn ogen niet open doen, laat staan op zo'n ding gaan zitten.
    En tijdens het uitdrijven moets ik ingeknipt worden (volgens mijn man meer opgengeknipt tot zijn ontsteltenis :( ) en een vacuümpomp, dus dan kun je ook niks met een baarkruk...

13. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik wil ook op de kruk bevallen en het lijkt me de minst pijnlijke methode :rolleyes:

14. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Wilde thuis bevallen en heb dus een half uur op de gewenste baarkruk gezeten. Heerlijk! Ik kon goed leunen tegen mijn man en voelde me heel 'sterk' in mijn lijf.
    Helaas werd het (vanwege Ollie's ligging) een keizersnede, maar volgende keer mogen ze in het ziekenhuis wel voor zo'n kruk zorgen als ze die hebben!

Succes!

Deel Deze Pagina