Jongen (7) overleden na aanval van koe

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Doritos, 20 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doritos

Doritos Lid

2 jul 2017
    88
    111
    33
    Vrouw
  2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.068
    2.203
    113
    Brabant
    Poeh... Heftig!! Vreselijk:(

Wij gaan ook vaak naar een boerencamping met koeien.
    En wij zijn dat natuurlijk niet gewend. Ik kan me wel voorstellen. Die beesten zijn écht mega..
    En stel dat het net een kalfje heeft gehad.. nou, die zijn dan fel hoor.

De boer heeft ook wel eens gezegd: die stier houd je niet. Als hij wil, loopt hij zo door het hek heen.

Brrr ik heb toch altijd een beetje ontzag zulke beesten

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat afschuwelijk. :cry:

Soms gebeuren er gewoon totaal onverwacht, afschuwelijke dingen. Ongevallen die je niet kunt voorzien. Dit is er zo eentje. Koeien zijn normaal gesproken hele rustige, redelijk schuwe dieren. Vreselijk dat dit nu zo mis gaat. Maar de kans op bijvoorbeeld een verkeersongeval of verdrinking is echt vele malen groter.

4. Tienn

Tienn Niet meer actief

Jeetje wat verschrikkelijk:cry:.

Ik ben deze vakantie met de oudste op een boerderij geweest en ze zijn inderdaad écht mega. Toch vond ik ze wel benaderbaar. De koe moet vast geschrokken zijn. Arm jochie, nabestaanden en mensen van de camping:(.

5. Wat ontzettend verdrietig, wat een tragedie. :'(
    Heel heel veel sterkte voor familie!

6. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.701
    3.153
    113
    Vrouw
    Brabant
    Koeien zijn ook gewoon hele lompe dieren. Wij gingen vroeger met school koeien scheren en toen kwam er ook 1 in volle vaart op me af. Het is dat mensen me riepen want ik had niks door. Kon nog wegspringen maar mevrouw koe heeft geen moment geremd. Wilde na het scheren naar buiten en dat zou ook gebeuren, waar ze ook doorheen moest.

Vreselijk dit zeg :( hoorde dat hij de koeien ging ophalen zodat ze naar stal konden. Vraag me af of die koe gewoon lomp was of echt de aanval in gezet heeft . Het is hoe dan ook een ontzettend triest verhaal :(

7. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Heel erg :( ik ben als tiener ook wel eens aangevallen en ze kunnen aggressief zijn ja. Ik kom zelf van een boerderij en je kunt echt niet zomaar altijd dichtbij komen.

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dat is mijn ervaring ook. Ook wat hierboven geschreven staat. Ze zijn enorm lomp. Én bovenal natuurlijk heel zwaar, dus als ze je raken heeft dan ook gevolgen. Wij gingen in de vakanties elke avond mee om ze uit het weiland te halen, maar we mochten er niet zo dichtbij komen als mijn opa en vader.
    Paar jaar geleden bleek een van de beesten een kronkel in zn kop te hebben. Die vloog over het prikkeldraad en via de sloot naar het weiland van de buren. Daar had ze twee schapen van de buurman omver gelopen en ging achter de buurman aan. Toen ze mijn vader zag is ze omgedraaid en ging op hem af. Behalve de twee schapen raakte er niemand gewond, maar ze zijn onvoorspelbaar.

Vreselijk wat hier gebeurd is. Arm jochie.

autumn86 vindt dit leuk.
  9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.615
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat erg zeg, hoe suf en duf ze er ook altijd bij staan zo sterk als dat ze zijn wanneer ze de kolder in d’r kop krijgen.

10. Wij2018

Wij2018 Actief lid

21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Arm joch en zijn familie!

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.615
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je zou dit toch ook moeten zien gebeuren, je kunt helemaal niets :(

12. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Heel erg voor iedereen.

De koe moet geschrokken zijn en daardoor een lompe beweging hebben gemaakt. Ze vallen niet zomaar aan.

13. Doritos

Doritos Lid

2 jul 2017
    88
    111
    33
    Vrouw
    Ik las vandaag al dat het uitzonderlijk is. Het zal jou maar net overkomen:(.

14. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Als een koe tochtig is of bandeloos, kunnen ze heel onberekenbaar zijn. En een aanval van een koe is vaak gevaarlijker dan een aanval van een stier. Een stier stopt als je stil op de grond ligt , in tegenstelling tot een koe, die gaat door. Verschrikkelijk! Wat een leed.

Zal onze jongste ook weer es op het hart drukken niet zomaar tussen het vee door te wandelen. Die ziet ook geen gevaar.

15. lloorrtt

Klopt! Maar dat is te herkennen (niet altijd) en dan laat je ze niet alleen met kinderen, eigenlijk sowieso niet natuurlijk. Ik weet niet wat hier gebeurd is hoor of hoe het daar werkt. Met kinderen moet je inderdaad altijd voorzichtig zijn. Ik loop zelf ook gewoon tussen het vee en vertrouw ze zo goed als 100%.

16. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Nee inderdaad. Ik heb zelf nog nooit een bandeloze koe gezien, maar begreep van mijn man dat ze dat zomaar ineens kunnen worden. (kolder in de kop). Ik las gister ergens dat dit jongetje het zoontje was van de boer, dus ook opgegroeid met koeien. Zegt nog niks natuurlijk, ze zijn veel te sterk voor zo'n kind. Voor onszelf wel weer een goede eye-opener. Het blijft toch een zeer grote angst!

17. lloorrtt

Oh het zoontje van de boer:(, dacht uit de eerste berichten dat het een campinggast was. Niet dat het dan minder erg is, maar inderdaad kind was wel gewend aan koeien. De koe zal vast iets gehad hebben..en dan ben je kansloos. Maar het is zeker een eye-opener! Blijft opletten met kinderen.

18. Neilia

Neilia Niet meer actief

Vreselijk :(
    De koe moet zich wel bang / geschrokken / bedreigd hebben gevoeld.

Mijn broer is eens aangevallen door een pink die van hem schrok.
    Gelukkig vielen zijn verwondingen mee en had hij alleen zijn ribben gebroken.

Deel Deze Pagina