Onze oudste (intussen 8 en dus al lang geleden) was ook al 4 en was erg bang om op de wc of potje te poepen, ze vroeg dan altijd om een luier. ze voelde het dus wel, dus iets ander probleem. Maar ik zie dat hier nog kindjes zijn die niet durven. Daarom deze tip, bij ons heeft het gewerkt. We lieten onze dochter dan met pamper op het potje zitten, dit durfde ze. Vervolgens had mijn man op voorhand eens een gat in de pamper geknipt, dit had zij niet gezien toen de pamper aan ging. Ze ging dus weer op het potje zitten maar de poep was mooi door het gat gevallen! We hebben het haar toen laten zien en uitgelegd en sindsdien durfde ze het! Het zou mooi zijn als dit bij meer kindjes zou werken
Nou ze doen al moeilijk als je kind zich nog niet compleet aan en uit kleed met 4 jaar inclusief veters...laat staan dat ze poeponderbroeken gaan verschonen. Maar TS hij poept dus overal en bij iedereen gewoon nog in zijn broek? Dus ook midden in de supermarkt bij wijze van? Als hij het echt niet aan voelt komen en het verschil tussen wind en natte scheet niet merkt dan is de ontlasting gewoon te zacht door de voedsel intoleranties en zou ik daar naar laten kijken. Heb je al probiotica gebruikt bij hem om de ontlasting normaler proberen te laten zijn? Moeilijk zeg, kan me voorstellen dat je er over in zit.
Hoop dat je een verwijzing hebt gekregen van je huisarts! Wat betreft mijn reactie over het uitlaten van de luier..... Hier bleek dat echt voor verwarring te zorgen, maar geen kind is gelijk en zoontje was toen ook jonger. Als hij niet goed de aandrang voelt zal dat inderdaad geen verschil maken. Wat betreft het dagelijks moeten poepen, dit is gewoon niet bij iedereen zo en kan gewoon een normaal patroon zijn. Hier ook een kindje dat noet elke dag poept, zonder dat het een probleem is.
Nee, hij poept niet overal en altijd in zn broek en dat heeft hij als baby ook nooit gedaan. Ik heb ook als baby beiden zelden buiten de deur hoeven verschonen. Hij poept vooral tijdens ontspanning dus bv tijdens het spelen. Aan tafel of tijdens het tv kijken zelden. En geen natte scheten hoor, gewoon soms zachte poep en soms een flinke drol. Vanmorgen huisarts geweest. Ze gaf aan dat poep en plas poli niet veel zal doen behalve hetzelfde als wat we nu 2-3 weken gaan proberen: Hem 2x per dag een kwartier, 20 minuten op de wc zetten ( Kruk en wc verkleiner ) om hem te proberen te laten poepen. De P&PP zal dit ook als eerste adviseren zei ze.