Peuter met voorwerp vast in zijn neus !?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Destinyx, 23 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Destinyx

Destinyx Lid

28 mrt 2019
    21
    2
    3
    Vrouw
    Hallo, even een vraag aan de mama's die nog wakker zijn.

Mijn zoontje van 3.5 speelde een aantal dagen geleden met een speeltje waar hij een stuk plastic van
    kapot heeft gemaakt. Dit stuk heeft hij gebeten en er kleine stukjes van gemaakt, vervolgens heeft hij een stukje in zijn neus gestopt.
    Ik zag het net te laat gebeuren en zag het al wat dieper in zijn neus zitten.

Ik waarschuwde hem om zijn neus niet op te halen maar te snuiten, maar hij haalde toch op -_-''
    Hierna kon ik het niet meer zien. Ik dacht dat het misschien weg is en hij het doorgeslikt heeft.

Maar sinds 2 dagen niest hij opeens erg veel en zijn neus zit ook al een paar nachtjes dicht. ( 1 kant geloof ik )
    Vooral met slapen heeft hij er last van.
    Momenteel wordt hij ook om de zoveel tijd wakker om zijn neus op te halen en dan huilt hij erna. En hij probeert er met een vinger in te peuteren. Ik kan niks in zijn neus zien verder.. Ik denk dat het ergens vast zit?

Ik ben van plan om morgen ochtend direct de huisarts te bellen. Is er iets wat ik nu kan doen om hem te helpen? Of te zorgen dat hij een goede nachtrust heeft..?

Iemand ervaring? Of informatie wat ik kan verwachten bij de huisarts?

xxx

2. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat het toeval is en dat hij het gewoon heeft doorgeslikt maar wat vervelend!

Sterkte meid!

3. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Inderdaad de huisarts even bellen. Sterkte!

4. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ach wat sneu!
    Een (kno)arts kan het meestal vrij makkelijk verwijderen.

Laat je nog wat weten?

5. Mamasinds2006

Mamasinds2006 Actief lid

10 jun 2018
    235
    61
    28
    Vrouw
    Vraag of hij keihard snuit terwijl je het andere neusgat dicht knijpt.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dochter heeft het ook gehad, maar ik had niks gezien. Ik merkte een vreemde geur op bij haar neus, heb toen eens met een lampje erin gekeken en zag een groene klodder zitten. Die ging nergens heen met bv neusspray, snuiten etc. Huisarts heeft ook geprobeerd met een pincet, maar kreeg het ook niet te pakken. KNO-arts heeft meer mogelijkheden, zoals een mini-zuigertje, dus kans dat het daar wel lukt. Maar bij mijn dochter niet, helaas! Dus hebben ze het onder een korte narcose eruit gevist, meteen alles mooi schoon gemaakt want het gebied was natuurlijk geirriteerd. Ze bleek een stukje schuimrubber in haar neus te hebben gestopt.

Ik zou morgen dus even naar de huisarts gaan, wij zaten toen een dag later al bij KNO en weer een dag later werd het er uitgeplukt - maar bij een stukje hard plastic is de kans groot dat het met een pincet of zo’n zuigertje wel lukt, het schuimrubber gaf te veel mee en het zuigertje ‘zoog’ er gewoon doorheen.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
  8. Destinyx

Destinyx Lid

28 mrt 2019
    21
    2
    3
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties dames!

Ik ben inmiddels naar de huisarts geweest. Dinsdag ochtend al. Dit was een waarnemende arts en niet mijn eigen huisarts. Zij heeft gekeken in het neusje en zei vervolgens dat ze best diep gekeken heeft maar niks ziet.
    Ik gaf aan dat ik eerst dacht dat het misschien hooikoorts kan zijn maar het niet logisch vond.
    Waarop zei zij om het even aan het kijken een paar dagen en als het dan niet over is om terug te komen.

Mijn zoontje wordt nu 4/5 keer in de nacht wakker. Zijn neus zit dicht en hij haalt het de hele dag op. Hij heeft verder geen last van zijn ogen, geen last van een loopneus en het stinkt niet.
    Ik heb hem vaker hard laten snuiten, maar geen resultaat.
    De ene kant is gewoon dicht.

De arts zei best diep gekeken te hebben, maar hoe diep was het werkelijk?
    Wanneer moet ik de huisarts eventueel weer bellen?
    Hij heeft verder geen andere klachten, behalve het hele dag ophalen van zijn dichte neus.
    Vaporub werkte ook niet.

xxx

9. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    djoyz vindt dit leuk.
  10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Je hebt het een paar dagen aangekeken en het is niet beter geworden, dus zou ik bellen, zoals ze ook gezegd heeft. :)

11. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik zou willen dat een kno arts keek.

12. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Precies.
    De arts zei toch terug te komen na een paar dagen? Dat doen dus.

Hoe gaat het inmiddels?

13. Tuttebella

Tuttebella Bekend lid

3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Ik zou eerst de tip van de kus hierboven proberen, mijn ervaring is dat het heel goed helpt.
    Daarna zou ik de huisarts weer bellen. Wel pas maandag weer, niet vandaag op zondag.

14. Destinyx

Destinyx Lid

28 mrt 2019
    21
    2
    3
    Vrouw
    Ik ben vandaag weer langs de huisarts geweest en dit keer was het een andere vrouw. ( een waarnemende arts )
    Zij zag dat zijn neusje van binnen opgezwollen was en heeft er neusspray in gespoten om het zwelling te laten zakken.
    Hierna heeft ze er weer in gekeken en kon ze nog steeds niks zien. Ze heeft mij nu geadviseerd om een week lang zelf de neusspray te gebruiken bij hem. 3 keer per dag.
    Dit ga ik dan proberen en kijken wat er dan gebeurd.
    Ze liet me een foto zien van hoe een neusholte eruit ziet.
    Ze had diep gekeken en kon niks zien, en dieper zou de holte breder gaan waardoor er daar niks vast kan zitten.
    Het is me nog steeds een raadsel wat het kan zijn aangezien hij nog steeds zijn neus de hele dag ophaalt en pijn heeft..

15. Evanesco

Wat vervelend. Hopen dat de neusspray zijn werk doet.

Beterschap voor je zoontje

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.518
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Raar verhaal, waarom sturen ze niet gewoon even door naar de kno?
    Ik werk zelf bij een huisarts maar die zou echt niet gaan lopen aanmodderen met een neusspray en al helemaal niet wanneer er een verdenking op een vreemd voorwerp is. Ik zou die spray een paar dagen proberen en bij geen verbetering een verwijzing vragen,

17. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Hoe gaat het nu?

18. Evanesco

Maar als het duidelijk is dat er niets meer in de neus zit kan de kno daar toch ook weinig aan toevoegen?

Kan me zo voorstellen dat een hard stukje in de neusholte wel wat kan beschadigen. Dan is neusophalen enz helemaal niet zo gek toch?

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Je kan niet de hele neusholte goed bekijken, dus er kan best nog iets ‘om het hoekje’ zitten wat een kno-arts wel kan zien met betere instrumenten en een cameraatje.

20. Evanesco

Wat ik altijd maar denk, dit maar 1 kant van het verhaal.
    Denk dat de huisarts wel zo zijn redenen heeft om niet door te sturen.
    Wat dat dan ook moge zijn.

Deel Deze Pagina