Zijn er kids die ook nog steeds zo veel slapen? Sam slaapt s'middags zo'n 2 2,5uur soms moet ik haar zelfs wakker maken. Ze gaat er dan rond half 7 weer in. Tot s'morgens half 8! De kinderarts maakte zich ook zorgen, hij heeft bloed geprikt, urine en ontlastig op kweek gezet. Volgende week krijgen we de uitslag! Maar was dus ff benieuwd of er nog meer kinderen zijn van 4 die zo veel slapen?
zow dat is idd wel veel... Mijn dochter is nu ruim 2,5 en slaapt niet meer overdag en 's avonds van 18.30/19.00 tot 7.30/8.00..... hoop je meissie gewoon een lekkere slaapkop is en verder niets aan de hand is!...
Ik weet dat mijn zusje toen ze 4 was ook nog 's middags sliep. Ze ging toen natuurlijk al naar school, maar mijn stiefmoeder (haar moeder) hield haar 's middags altijd thuis omdat ze dan echt nog even een tukkie moest doen. Vonden veel mensen ook raar, maar het is allemaal goed gekomen met haar hoor en inmiddels gaat ze in sept beginnen aan haar Master op de Universiteit . Het hoeft dus helemaal niets te betekenen.
volgens mij heeft de een meer slaap nodig als de ander, merk je verder iets aan haar, hangerig, witjes oid, slechte eetlust? heeft ze altijd veel geslapen, of is het iets van de laatste tijd? en als je haar niet laat slapen tussen de middag is ze dan erg moe, misschien is het wel een gewoonte geworden?
Mijn vriend was ook zo'n slaapkop.. Toen hij 4 was moest hij natuurlijk naar school en smiddags was hij regelmatig thuis,want na het eten was hij in slaap gesukkeld op de bank! Ene kind heeft denk ik meer slaap nodig dan de ander.. Is het sporadisch of elke dag?
Ik vind dit niet heel vreem hoor. Je hoort het i.d. wel vaker! Sommige kinderen worden zo geprikkeld door alles wat er om hen heen gebeurd dat ze s'middags moe zijn en zich weer moeten opladen. Esmee is ook een slaapkop.. Slaapt nog steeds zo'n 2 uur tussen de middag en gaat er s'avonds om half 7 in en slaapt tot de volgende dag 8.30-9.00
Bij Sam is het idd wel anders dan bij andere kinderen. Sam heeft een chromosomen afwijking. (VCF syndroom) Volgens de arts kan dat er mee te maken hebben. Maar hij vond haar idd zodanig wit enz. Dat hij toch het een en ander wilde nakijken. Ze heeft ook een gaatje in haar hartje. Toen ze ruim 2 was sliep ze nog 2x perdag. Toen kwam het wel van haar hart. Ze heeft toen andere medicijnen gekregen. Toen ging het een stuk beter. We wachten wel af, maar was gewoon ff benieuwd of dat er nog meer kids waren. Die ook van die slaapkoppies zijn!
Ik was zelf ook zo'n slaapkopje, mijn moeder heeft mij ook regelmatig thuis gehouden in de middag vd kleuterschool om mij te laten slapen. Of ik ging na schooltijd tot het eten nog even liggen. Mijn zoontje is nu 3 jaar en slaapt ook nog zo'n 2 á 3 uur in de middag. Hij gaat 's avonds rond 8 uur naar bed tot een uur of 9 's ochtends (als ik moet werken vroeger). Maar soms is het ook half 10 bij hem. Dus zo'n 14/15 uur in totaal.
nou ik heb wel eens dagen dat ik zou willen dat hij zoveel sliep mijn zoon slaapt al een poos niet meer overdag en hij slaapt savonds om 19 uur tot 7/8 uur
Wij waren vroeger ook allemaal flinke slaapkoppen en werden dan ook met reglmaat 's middags thuis gehouden omdat we sliepen. En bij de buurjongen is het nu ook die gaat nu 2 middagen naar school en de rest is hij thuis 's middags