We zitten hier een beetje met een dilemma. Onze dochter (net 4) wil van het een op het andere moment niet meer haar tanden poetsen. Voor 4 dagen terug was ik haar tandjes s'avonds aan het poetsen en vanuit het niets begon ze te gillen en te huilen (zo erg, dat zijn we niet gewend van haar). Ze gaf aan pijn te hebben in haar mond, echt kijken of voelen mogen we nog steeds niet. 2 keer in de ochtend mocht mijn man het heeeeel voorzichtig poetsen, maar hij kon niet goed kijken. Ze is wel sinds 2 weken ongeveer van haar speen af, zou het misschien kunnen zijn dat haar tanden daar op reageren (geen reacties aub over lang speen gebruik) Of zou het misschien kunnen dat ze een kies doorkrijgt, dat dat het euvel is. Ik hoop dat er hier iemand is die me advies kan geven of mss weet wat het kan zijn. Morgen ga ik iig even de tandarts bellen Alvast bedankt
Probeer even goed in de mond te kijken, een tandarts zal dat toch ook moeten... Aften kan je zien. Kiezen die doorkomen Misschien tanden die (door speen gebruik) gaan verschuiven? De oudste duimde en ik zag op den duur echt scheef gaan staan. Na het stoppen (dacht toen hij 3 was) gingen zijn tanden weer recht staan, heel geleidelijk. Of losse tanden. Wisselen zou wel heel vroeg zijn, maar onze oudste was (eind) 4 toen de eerste eruit kwam. Gaatje zou evt ook mogelijk zijn...
Ik denk toch aan aften en doen veel pijn. De eerste blijvende kiezen komen rond de zesde verjaardag door dus lijkt me erg vroeg maar je weet maar nooit en anders misschien toch een gaatje of gewoon niets en gaat het weer voorbij.
Is ze toevallig verkouden? Ik heb vaak tandpijn als ik verkouden ben, doordat (sorry voor de details) het snot in mijn holtes gaat zitten en dat blijkbaar voor pijn in mijn tanden zorgt. Verder zou ik het zeker laten nakijken door de tandarts, zoals je al van plan bent.
Dank jullie wel voor jullie reacties. We zijn vandaag naar de tandarts geweest en daaruit bleek dat ik het probleem ben Haar tandjes en kiesjes zien er heel mooi uit en er was niks te zien gelukkig. Kan ook haast niet dat ze een gaatje had, want 3 weken terug nog voor controle geweest enten was het ook allemaal top Maar wat ik al zei net, ik ben het probleem..Ik schijn te hard te poetsen dat het tegen haar botje achter in haar mondje komt..En dan niet een keer, maar waarschijnlijk een paar keer tijdens het poetsen. Dus nu zachtjes en voorzichtig poetsen Maar vooralsnog bedankt voor de reacties