Ja inderdaad op een gegeven moment hoort het er gewoon bij inderdaad. Heb je dan ook darmkrampen erbij. Ik heb dan soms volgens mij hoever ik er nu achter ben als mijn darmen vol zijn rechts soms een pijnlijke plek als ik erop druk aan mijn dikke darm. Als ik naar toilet ben geweest is dat ook vrijwel meteen weer weg.....lijkt wel alsof stukje darm daar geïrriteerd is of zo....precies aan de kant van de galblaas dus of dat de gal dat stukje irriteert omdat het continu doorloopt nu zeg maar... geen idee. Ik denkt er maar verder niks engs van want dan zou het wel constant zijn en niet maar af en toe zou ik zeggen. Maar zoals ik lees hebben meerdere dat en kan dat erbij horen.
Ja. Flinke krampen. Echt om te janken dan.. dan moet ik rennen anders ben ik te laat Sinds m'n operatie kan ik geen eten en drinken meer verdragen. Maarja je moet toch iets. Soms heb ik goede dagen en dan nergens last van.
Ja dat rennen herken ik ook. Het komt echt heel plotseling en dan moet ik ook echt meteen. Ik heb ook dagen erbij dat ik nergens last van heb en dan weer ineens wel gaat op en af... Erg vervelend maar ik zeg altijd nog liever dit dan galkolieken pfff dat was echt vreselijk
Ik heb ook af en toe een zere plek rechts, na een aantal dagen is het weer verdwenen (zit redelijk laag in de buik). Ik had sowieso al gevoelige darmen, die heb ik nu nog steeds. Merk wel dat ik minder acuut op vet reageer (eerder was het na bv een bbq rennen). Ben iig een stuk blijer zonder galblaas De ingreep zelf: Ik kreeg griepklachten en hele erge uitstralende pijn in mijn rug. Aangezien ik wist dat ik galstenen had (al meedere malen koliekaanvallen) eens geduwd in die regio en toen wist ik al genoeg. s'Ochtends huisarts, daarna meteen een echo en die middag al opgenomen ivm beginnende ontsteking en een megasteen die bijna zo groot was als de galblaas zelf. Moest eerst een nacht aan de antibiotica en de dag erop de galblaas eruit. Moest 1 nacht blijven. Herstel vond ik goed te doen, alles met mate.
Herkenbaar, incl. de pijn rechts onderin de buik. Ik slik probiotica (biokult), dat helpt wel om de ontlasting beter te houden. De operatie is bij mij goed verlopen, weinig last van gehad. Enige 'probleem' was dat ze mij morfine hadden gegeven terwijl ik had gezegd dat ik dat niet wilde, ik word er nl. erg misselijk van. Ben dus nog 4 dagen aan het spugen geweest. Qua napijn viel het mij heel erg mee, maar ik had 10 weken ervoor een keizersnee gehad, dus was al gewend om mijn buik erg te ontzien overal mee. Dat zal ongetwijfeld veel gescheeld hebben. Geen idee hoe snel je weer kan gaan werken, ik had nog zwangerschapsverlof.
Iemand in de familie kon na het verwijderen van de galblaas opeens een paar dingen niet moet verdragen die daarvoor wel goed gingen. Sinds ze die producten vermijdt, gaat het goed. Maar goed, dan moet je er eerst achter komen waar het mee samen hangt en of dat bij jou ook zo is.
Operatie is goed gegaan. Eerste uren niks geen pijn. Helaas nu wel pijn. Ben al rondjes wezen lopen. Tot nu toe is het me erg meegevallen
Heel herkenbaar ook voor mij.. Ik ben een week na mijn bevalling met spoed geopereerd dus over herstel kan ik niet eerlijk meepraten. Maar het vervelendste vind ik als ik ergens frituur eet dan heb ik mijn bord nog niet eens leeg en voel ik al of ze oud frituurvet gebruiken.. Zo ook van de week weer bij een restaurantje waar ik wel vaker kom ineens buikpijn weer. Ik heb het toen nagevraagd en idd die avond moesten ze het frituurvet vervangen.. Zo weet ik ook dat ik bij 1 zaak hier helemaal niet moet eten omdat het altijd daar zo is..